TAAB Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Heisann. Jeg har akkurat tatt ut mitt gamle 9200 kort og satt inn et Radeon 9700 pro kort som jeg kjøpte brukt. Kortet sitter skikkelig på plass og jeg fant en ledig strømkabel som jeg koblet på kortet. Jeg lastet ned nye Catalyst drivere og kortet vises som det skal under både enhetsbehandling og Everest. Jeg har også sjekket at hovedkortet mitt støtter 8X agp. Problemet er som nevnt at pc'n restarter eller fryser hver eneste gang jeg prøver å staret et spill. Har noen en anelse om hva det kan være? AMD 2500xp barton 512 mb ram (3200) Vic KT 600 pro *edit* Kjørte akkurat alle testene i dxdiag uten å finne noen feil. Får byttet mellom alle visningsalternativer for skjerm, men den kutter så fort jeg åpner 3D visningen i Catalyst center Endret 23. desember 2005 av TAAB Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Heisann. Jeg har akkurat tatt ut mitt gamle 9200 kort og satt inn et Radeon 9700 pro kort som jeg kjøpte brukt. Kortet sitter skikkelig på plass og jeg fant en ledig strømkabel som jeg koblet på kortet. Jeg lastet ned nye Catalyst drivere og kortet vises som det skal under både enhetsbehandling og Everest. Jeg har også sjekket at hovedkortet mitt støtter 8X agp. Problemet er som nevnt at pc'n restarter eller fryser hver eneste gang jeg prøver å staret et spill. Har noen en anelse om hva det kan være? AMD 2500xp barton 512 mb ram (3200) Vic KT 600 pro *edit* Kjørte akkurat alle testene i dxdiag uten å finne noen feil. Får byttet mellom alle visningsalternativer for skjerm, men den kutter så fort jeg åpner 3D visningen i Catalyst center 5328992[/snapback] Vanskelig å si, jeg ville prøvd en ny formatering hvis du har prøvd alt annet. Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Årsaken er mest sannysynelig varmeproblemer, er du sikker på at viften går rundt? Du kan jo rengjøre viften litt, ta den av skjermkort og fjern alt støv og drit. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Det sitter på en Zalman heatsink. Skulle ikke det kjøle greit da? Angående formatering så hadde jeg håpet at jeg slapp det. Må gjøre så himla mye backup først Jeg har tidligere hatt forskjellige versioner av Catalyst og Omega, men tror jeg fjernet det meste før jeg innstalerte de siste Catalyst driverene. Phhhh, og jeg som skulle spille i romjula. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hva slags psu har du, 9700 kortet trekker nok en del mer strøm enn 9200. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Tror det er 300w. Skal se om jeg finner en "userguide", der burde det vel stå hva som kreves. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kan være PSU men 9700 pro krever ikke allverden... Kjørte fint med en 250w Aopen psu og hadde masse vifter og styr i tillegg for noen år tilbake. Fjern alt som har med skjermkort drivere og gjøre og gå i sikkermodus og fjern alt som har med ATI og gjøre med DriverCleaner så restarter du og legger inn catalyst drivere på nytt.... Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ja, det skal jeg prøve. Psu er forresten en ATX-300GTF, på 300w. Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg hadde det slik med et 9600 PRO 128MB.. Det klikket når jeg hadde 8x AGP.. Jeg bytta ut me noen gamle drivere og EVEREST ga meg beskjed om at AGP var deaktivert. Da fungerte alt vel, men med begrensa ytelse vel å merke! Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Kan være PSU men 9700 pro krever ikke allverden...Kjørte fint med en 250w Aopen psu og hadde masse vifter og styr i tillegg for noen år tilbake. Fjern alt som har med skjermkort drivere og gjøre og gå i sikkermodus og fjern alt som har med ATI og gjøre med DriverCleaner så restarter du og legger inn catalyst drivere på nytt.... 5329448[/snapback] Fulgte DriverCleaner's instrukser til punkt og prikke, men uten hell. Får leite litt etter AGP settinger da. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Og nå dukket plutselig denne opp *edit* Ga seg når jeg økte maskinvareakselerasjonen. Prøvde akkurat å sette AGP til 4X, men det hjalp ingenting. Ikke aner jeg om det skulle ha hjulpet heller Pokker så irriterende. Endret 23. desember 2005 av TAAB Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Prøvde du å reinstallere driverne? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 host, host, du skulle ha kjøpt 6600gt uansett. prøv å oppdatere driverne til kortet ditt. 300w skulle nemmelig hode fint til et 9700kort. nå vet ikke jeg hvor ren windowsinstall du har, men du kunne jo prøve en formatering? hjelper alltid ganske bra. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Jepp, har også rukket og avinstallere alt enda en gang, og har akkurat prøvd de siste Omega driverene samt at jeg har skrudd av AGP. Det virker som om kortet er i orden, men ett eller annet klikker når det skal kjøre 3D. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 host, host, du skulle ha kjøpt 6600gt uansett. prøv å oppdatere driverne til kortet ditt. 300w skulle nemmelig hode fint til et 9700kort. nå vet ikke jeg hvor ren windowsinstall du har, men du kunne jo prøve en formatering? hjelper alltid ganske bra. 5330103[/snapback] Ja ja, men jeg tenkte at et 9700 pro holdt til mitt bruk Mulig dette er et teit spørsmål, men man trenger ikke andre drivere enn Catalyst/Omega? Det finnes ikke èn spesifikk driver til 9700pro kortet? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 nei, det skal fungere bra. har bare skumlest tråden din, så jeg fikk ikke med meg om du har gjort noe annet enn å slettet med drivecleaner. har du sett om alle ikonene til sletting av ati saker er borte i kontrollpanelet? som sagt kan det hjelpe med en formatering. formaterer alltid etter hardware oppgraderinger Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ok. Nå har jeg ikke formatert noe som helst på årevis, men er det fortsatt slik at alle partisjoner må formateres, og at alle data blir slettet? Går lang tid mellom hver gang man holder på med noe sånt Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du trenger bare å formatere partisjonen du har windows på(regner med det er det du har?). Selv så har jeg en egen partisjon KUN til xp, slik at jeg raskt og enkelt kan formatere . Siden det er flere år siden sist, så bør du nok ta en reinstallasjon ja Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Angående formatering så hadde jeg håpet at jeg slapp det. Må gjøre så himla mye backup først 5329374[/snapback] Skal alltid kjøre backup allikavel, så på tide å begynne. Etter at du har lagt inn windows på nytt, sett et gjenoppretelsepunkt, slik at du lett kan sette maskinen tilbake neste gang du får problemer. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Leste litt nøyere på PSU, og der står det : DC Output 300w..... Fuse rating 6.3a 250 w (+3.3v & +5v = 180w maks) Betyr det at PSU ikke levere mer enn 180w? Hvis det stemmer vil jo kanskje forklaringen ligge der? Har forresten tatt ut kortet og satt inn igjen 9200 kortet som gudskjelov fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå