4ndr345 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har to pcer og skal koble meg til c$ på den ene maskinen. Begge kjørere win XP pro, og problemet er at når jeg skal koble til må jeg skrive passordet til "Gjest", selv om den ikke er aktivert på den andre maskinen. Har ikke passord til "Gjest". Hva må gjøres for at jeg skal kunne skrive "administrator" og "passordet"? Takk for svar! Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 du kan jo bare aktivere gjestkontoen, så kan du bruke den, eller fjærne passord på administratorkontoen, så kommer du inn uten passord Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 nei det gikk desverre ikke. Har prøvd og aktivere/ deaktivere "Gjest", men det hjalp ikke. Fortsatt når jeg skal koble meg på så er brukernavnet "Gjest", og det går ikke ann og endre på.. Går det ann å sette passord på "Gjest"? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Gå på datamaskinbehandling -> lokale brukere og grupper. Der kan du sette passord på gjest. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 etter hva jeg husker pleier c$ å være en administrativ share, altså kan bare brukere med administrator tilgang koble til Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 etter hva jeg husker pleier c$ å være en administrativ share,altså kan bare brukere med administrator tilgang koble til 5379575[/snapback] Det er helt riktig Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Tror dette kan løses lett på 2 måter: Lag en bruker som har adminrettigheter og identisk brukernavn/passord på begge maskinene. PC1 filflytt/flyttfil (admin) PC2 filflytt/flyttfil (admin) Brukeren filflytt vil automatisk koble opp. Virker ikke dette kan du gjøre slik: Alternativt kan du skrive inn CMD i kjør boksen. Da vil konsollen komme opp. Skriv dette i konstollen net use net use \\PC2\IPC$ /delete net use \\PC2\xxx /delete (gjør dette med alle sharene som blir listet opp) net use \\PC2\IPC$ /USER:administrator passord net use \\PC2\C$ /USER:administrator passord Alternativ 2: (vet ikke om dette virker) Min Datamaskin -> Verktøy -> Mappealternativer -> Vis rubrikken -> Bla helt ned og fjern haken for "bruk enkel fildeling (anbefalt)". Du vil nå ha bedre kontroll. Tror også folk for tilbud om å logge seg på med hva som helst når de kobler opp (start->kjør->\\PC2). Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Takk for svar. Men jeg har administrator rettigheter (begge er xp pro). Jeg kan ikke endre passord på gjest... Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=297892 Les den posten. Så får du nok svar. Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 men griea er at du ikke kan logge på med en gjeste-konto du må bruke administrator-kontoen du kan evt prøve å koble til nettverksstasjon, da skal du få opp dialogboks hvor du skal skrive inn bruker og passord da må du bruke administrator kontoen eller en annen konto som har administrator tilgang på den maskina du kobler til Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2006 Det funker ikke, selv om jeg kopbler til en nettverksstasjon er "Gjest" brukernavn, og det kan jeg ikke endre på... Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 hm... er de i samme arbeidsgruppe? har du evt prøvd å bruke ip adressen i stedet for navnet på maskinen? \\192.168.1.122 ? Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Det funket heller ikke og koble til med ip, det blir det samme..... Noen som har noen aning? Lenke til kommentar
Fr@nk Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Sjekk egenskaper for nettverkstilkoblingen om det er hake på "Deling av filer og skrivere på Microsoft Nettverk"... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Følg nå bare prosedyren min. Den virker i 90% av tilfellene. I alle fall om du gjør den korrekt. Bare å spørre om du ikke forstår noe. Lenke til kommentar
4ndr345 Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Takk for alle svar. Jeg koblet til nettverkstasjonene med et annet brukernavn. da funket det. Ellers var det noen innstillinger i Lokal Sikkerhetspolicy som kan funke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå