dinosauren Skrevet 23. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg har lyst til å spille LAN med en venn av meg. Jeg har en krysset nettverks kabel men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre videre! Er det noen som kan hjelpe meg med dette?? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 23. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2005 Det enest du trenger er egentlig bare en router/hub og koble hver pc til den(via en nettverks'kabel). Og hvis du skal ha internett så må du koble routeren/hub'en til et modem eller direkte til 'veggen'. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 23. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2005 Du må koble den kryssede kabelen mellom pc'ene, regner med at de har hver sitt nettverkskort. Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2005 men hva må eg gjøre etter jeg har gjort det. er det ikke noen innstillinger på dataen som må til? Lenke til kommentar
Canute Skrevet 27. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2005 Dere må sette opp ip addresser ettersom jeg regner med dere ikke går via en ruter eller noe sånt. Nå har ikke jeg norsk versjon av windows xp (regner med du har det os'et), men iallfall på engelsk gjør du slik: My Network Places -> View Network Connections -> Local Area Connection (eller hva som står der) -> [Høyrklikk] Properties -> Scroll ned til "Internet Protocol (TCP/IP) og trykk slik at den merkes -> Properties -> Use the following IP Address -> på IP Addresse, kan du skrive 1.1.1.1, mens kameraten din skriver 1.1.1.2. Trykk "OK" og spill så mye dere orker Lenke til kommentar
gather Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) vil anbefale bruk av 10.0.0.* eller 192.168.* var en til men husker ikke. Ettersom det er disse som er satt av til private nettverk Endret 30. desember 2005 av gather Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 30. desember 2005 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Norsk versjon: Startmenyen-> Kontrollpanel-> Nettverks- og internetttilkoblinger-> Nettverkstilkoblinger-> Dobbeltklikk på den tilkoblinga du bruker-> Egenskaper-> Dobbeltklikk på Internett-protokoll (TCP/IP)-> Merk av for "Bruk følgende IP-adresse-> Skriv: 192.168.1.1 på den ene maskina, og 192.168.1.2 på den andre maskina-> Skriv inn Nettverksmaske: 255.255.255.0-> Trykk OK-> Trykk OK-> (Spørs hvis du har Windows XP) Øyvind Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2005 Tusen takk dette er kjempe greier! Lenke til kommentar
dinosauren Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Jeg har vedlagt feilmeldingen som popper opp når jeg trykker på vis datamaskiner i arbeidsgruppen. Jeg har gjort akkurat som er beskrevet ovenfor. Ps: Kan jeg fyre inn nettverkskabelen i routeren istedenfor å måte rote meg helt fram til baksiden av dataen for å så dra ut internettenkabelen, for å erstatte den med nettverkskabelen. Dok1.doc Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 1. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2006 Har du installert et hjemmenettverk da? jeg fikk den der, og installerte hjemmenettverk, og da funket det! Skal egentlig ikke være nødvendig..;S skjønte ikke spm ditt i det hele tatt:S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå