coban Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hadde du brukt like mye tid og energi i alt du gjorde så kunne du vært rik idag! Hvorfor ikke bare kjøpe de helvetes spillet på Lefdal så er du ferdig med det? Hva er problemet? Hvorfor er du så jævlig gjerrig? Man pruter ikke på varer i norske butikker med mindre man handler for over 20k; det er reglen! Dette er ikke som i syden! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 John P! Jeg trodde da jeg så Deus Ex:IW på Spaceworld (i Grimstad riktignok) til ~150kr? "Nice price" eller hva de kaller det God jul forresten, gleder meg som en liten unge til å forsøke spillet igjen med teksturene på ny maskin Lenke til kommentar
John P. Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Hadde du brukt like mye tid og energi i alt du gjorde så kunne du vært rik idag! Hvorfor ikke bare kjøpe de helvetes spillet på Lefdal så er du ferdig med det? Hva er problemet? Hvorfor er du så jævlig gjerrig? Man pruter ikke på varer i norske butikker med mindre man handler for over 20k; det er reglen! Dette er ikke som i syden! 5329221[/snapback] Det var da voldsomt. Spillet er ikke verdt 399 kroner, så enkelt er det. Helt nye spill koster 399,-. Jeg er ikke gjerrig - vurderte faktisk å betale 399,- for det, men jeg vet at det ikke er verdt så mye, derfor fant jeg ut at det ikke var aktuellt for meg. Jeg liker ikke å føle at jeg blir lurt. Jeg pleier som sagt ikke å prute, men her var det altså snakk om en vare jeg kan få mye billigere, men da må jeg også vente en stund for å få den. Derfor tenkte jeg det var forsøket verdt (det kunne jo f.eks. hende at spillet var feilpriset, og egentelig kostet mindre, men at prisen ikke var oppdatert). Ikke bare det, men jeg har allerede kjøpt det i én utgave, men trenger en til. Hadde dette vært for noen år siden, hadde jeg skrapt og bukket og sagt "unnskyld at jeg er til", men nettopp fordi den slags ubeskjeden oppførsel har kostet meg både penger, tid og gitt meg ergrelser og en følelse av å ha blitt lurt tidligere, er det slutt på den slags nå. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hadde du brukt like mye tid og energi i alt du gjorde så kunne du vært rik idag! Hvorfor ikke bare kjøpe de helvetes spillet på Lefdal så er du ferdig med det? Hva er problemet? Hvorfor er du så jævlig gjerrig? Man pruter ikke på varer i norske butikker med mindre man handler for over 20k; det er reglen! Dette er ikke som i syden! 5329221[/snapback] Det var da voldsomt. Spillet er ikke verdt 399 kroner, så enkelt er det. Helt nye spill koster 399,-. Jeg er ikke gjerrig - vurderte faktisk å betale 399,- for det, men jeg vet at det ikke er verdt så mye, derfor fant jeg ut at det ikke var aktuellt for meg. Jeg liker ikke å føle at jeg blir lurt. Jeg pleier som sagt ikke å prute, men her var det altså snakk om en vare jeg kan få mye billigere, men da må jeg også vente en stund for å få den. Derfor tenkte jeg det var forsøket verdt (det kunne jo f.eks. hende at spillet var feilpriset, og egentelig kostet mindre, men at prisen ikke var oppdatert). Ikke bare det, men jeg har allerede kjøpt det i én utgave, men trenger en til. Hadde dette vært for noen år siden, hadde jeg skrapt og bukket og sagt "unnskyld at jeg er til", men nettopp fordi den slags ubeskjeden oppførsel har kostet meg både penger, tid og gitt meg ergrelser og en følelse av å ha blitt lurt tidligere, er det slutt på den slags nå. 5329482[/snapback] Det lønner seg HELT KLART å "være om seg", som det kalles. Jeg fikk selv innfatningen til mine briller for 198,-, mot normal pris 3200. Dette fordi brillene var feilpriset, og jeg spøkefullt antydet noe om lovet pris osv. En så stor kjede som dette var, kunne meget godt sagt at "nei, dette burde du forstått var feilpriset", men valgte å gi meg brillene til prisen på prislappen. Nei, dette er ikke et brilleforum.. Men poenget her er at om en aldri spør, så får en heller aldri "ja". Det lønner seg å være frempå, bare pass på at du ikke vipper over grensen til frekk. Jeg støtter trådstarter i at en uskyldig forespørsel helt klart er lov. Det eneste jeg muligens kunne argumentere mot, er tidspunktet. Nå rett før jul, når det er lang kø osv, er nok ikke selgerene på sitt mest mottagelige for "kreative innspill". På rolige dager har du også større sjangse for at selgeren har tid til å sette seg ordentlig inn i hva du mener, og gir deg et positivt svar. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg har ikke noen dårlig erfaring fra Spaceworld.Jeg har lagt merke til att de overpriser mye av tingene sine,kan skille flere hundre kroner på enkelte ting.Tenker da på butikkpriser,ikke web. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Men poenget her er at om en aldri spør, så får en heller aldri "ja". Det lønner seg å være frempå, bare pass på at du ikke vipper over grensen til frekk. Jeg støtter trådstarter i at en uskyldig forespørsel helt klart er lov. Det eneste jeg muligens kunne argumentere mot, er tidspunktet. Nå rett før jul, når det er lang kø osv, er nok ikke selgerene på sitt mest mottagelige for "kreative innspill". På rolige dager har du også større sjangse for at selgeren har tid til å sette seg ordentlig inn i hva du mener, og gir deg et positivt svar. 5329611[/snapback] Men jeg prøvde meg jo ikke på en frekk en her - spillet koster ca. 120,- inkl. frakt fra play.com, 99,- pluss frakt fra nevnte bestshop.no, og via amazon.co.uk kan man få det nytt for ca. £6, pluss frakt. 399,- for dette spillet er...hallo. Kan være enig i at tidspunktet var noe dårlig, men jeg jobber selv i et stressende yrke der man må smile til kundene uansett hvor råtten dagen har vært, hvor sliten man er etc., og ikke ta det ut over neste kunde dersom man har hatt en som man er blitt irritert over. Sånn er bare jobben (jobber ikke i butikk). Endret 23. desember 2005 av John P. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Men poenget her er at om en aldri spør, så får en heller aldri "ja". Det lønner seg å være frempå, bare pass på at du ikke vipper over grensen til frekk. Jeg støtter trådstarter i at en uskyldig forespørsel helt klart er lov. Det eneste jeg muligens kunne argumentere mot, er tidspunktet. Nå rett før jul, når det er lang kø osv, er nok ikke selgerene på sitt mest mottagelige for "kreative innspill". På rolige dager har du også større sjangse for at selgeren har tid til å sette seg ordentlig inn i hva du mener, og gir deg et positivt svar. 5329611[/snapback] Men jeg prøvde meg jo ikke på en frekk en her - spillet koster ca. 120,- inkl. frakt fra play.com, 99,- pluss frakt fra nevnte bestshop.no, og via amazon.co.uk kan man få det nytt for ca. £6, pluss frakt. 399,- for dette spillet er...hallo. 5329682[/snapback] du kan umulig ha lest skikkelig igjennom hva du siterte på her. Jeg sa at det er ok å spørre, og å være frempå, så lenge en ikke er frekk. SÅ sa jeg at jeg støtter deg i at det var rimelig å være frempå her. (presisering: siden spillet ikke er nytt), men at du kanskje valgte litt feil tidspunkt. Dvs, berettiget handling, men feil timing. Og når det gjelder kundebehandling, så er det klart at det er klanderverdig at en ansatt oppførte seg slik, men det er fullt ut forståelig. Igjen, så kommer dette med rett sted&tid inn når en skal spørre om noe som "går på siden" av egentlig praksis. Og fyren har jo strengt tatt et poeng, selv om han fremførte det litt bardus.. Endret 23. desember 2005 av Lufthode Lenke til kommentar
John P. Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Og fyren har jo strengt tatt et poeng, selv om han fremførte det litt bardus.. 5329701[/snapback] Nå var det ikke engang han jeg i utgangspunktet skulle snakke med. Jeg henvendte meg til han andre, da han som endte opp med å svare var opptatt med en annen kunde. Jeg oppfattet at jeg var i ferd med å få et greit svar (ikke nødvendigvis positivt for meg, men ihvertfall ikke et som var et forsøk på å bite av meg hodet) fra han jeg henvendte meg til, men han rakk jo aldri å si noe. Han så forøvrig også litt forskremt ut etterpå... Han som svarte kunne jo ha overlatt dette til han jeg faktisk snakket med. Uansett; "Beklager, men det går nok ikke desverre." hadde vært greit for meg. Så butikkpris på fire ganger nettpris er greit for en gammel vare. Håper jeg blir fornøyd da, når jeg kjøper meg en to år gammel plasma-TV modell for samme pris som en ny modell. Det er prinsippet det går på her (for meg). Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Prisene hos Spaceworld ligger stort sett 20-25% over andre butikker, så av prinsipp handler jeg ikke der. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 3. desermber på kvelden tok jeg turen til spaceworld på lillestrøm for å kjøpe en vga kabel, også spurte jeg mannen i kassa "har dere en vga kabel til xbox 360?" også sa han "nei den har ikke kommet til norge ennå". idiot Lenke til kommentar
TEE Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Driter de seg ut og bestiller for mange kort, slik at de sitter igjen med dyrt-innkjøpte skjermkort når prisen ellers har falt, er det de som har driti seg ut - kunden kan jo faen ikke belastes for butikkens feilberegninger og inkompetanse.5328743[/snapback] Sist jeg sjekket hadde kunden frihet til å velge hvor han eller hun ville kjøpe en vare. Mulig loven har endret seg siden jeg flyttet fra Norge i 2004, men tviler på at endringene har vært så drastiske. Lenke til kommentar
Fox9 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) De bildene du har lagt ut der av teksturene dine ser knall brae ut Endret 23. desember 2005 av Fox9 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Enkelte bør roe seg litt ned og ordlegge seg i litt mer "retningslinje-vennlig" form. #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Reaksjon på moderering/dette innlegg gjøres på pm, ikke i denne tråden da det vil bli regnet som off topic. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Og fyren har jo strengt tatt et poeng, selv om han fremførte det litt bardus.. 5329701[/snapback] Så butikkpris på fire ganger nettpris er greit for en gammel vare. Håper jeg blir fornøyd da, når jeg kjøper meg en to år gammel plasma-TV modell for samme pris som en ny modell. Det er prinsippet det går på her (for meg). 5329750[/snapback] Ingen har nektet deg å ha dine prinsipper. Men ingen kan heller nekte spaceworld å sette akkurat de prisene de vil på sine produkter. Det er ikke enda ulovlig å tjene penger i Norge. Du sa jo selv at du kunne fått spillet billigere fra nettet. Da må du selv vurdere om det er verdt å betale mer for å få det med en gang. Ingen har tvunget deg til å kjøpe dette spillet på spaceworld. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ingen har tvunget deg til å kjøpe dette spillet på spaceworld. 5330937[/snapback] Han reagerte i utgangspunktet ikke på prisen, men på svaret han fikk fra kundebehandleren. Jeg jobber selv i butikk og kan ha dårlige dager da en kunde f.eks tror han har rett på mye mer enn det både kjøpslov og butikkens økonomi tillater og har gitt oss drittkjeft av den grunn (skjer heldigvis ytterst ytterst sjelden). Selv om det ikke skal gå ut over neste kunde, så er vi bare mennesker vi også. Selv ville jeg aldri kjeftet på en kunde som spør meg om noe slikt. Vanligvis klarer jeg å legge en misfornøyd kunde raskt bak meg når jeg vet at jeg har rett, men mulig jeg ikke smiler like bredt som om det var en god dag Offtopic: For å være helt ærlig kan det være morsomt med kunder som tror de har rett og kjefter og smeller, når vi vet at vi har alle rettigheter i forhold til kjøpsloven. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Offtopic: For å være helt ærlig kan det være morsomt med kunder som tror de har rett og kjefter og smeller, når vi vet at vi har alle rettigheter i forhold til kjøpsloven. Tja, hvis du jobber i en butikk og prøver deg med kjøpsloven ovenfor en kunde kommer han sikkert bare å slår deg i hodet med forbrukerkjøsploven (som gir mye sterkere rettigheter ) (jeg måtte bare ) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Jaja, kjøpslov og forbrukerkjøpslov... blander alltid navnene Her snakker vi om kunder som tror de har rett på mellomlegget tilbake om de finner samme vare en hundrelapp billigere et annet sted to uker senere... eller tror de kan bytte inn varen og få pengene tilbake etter to uker når de har brukt den i mellomtiden (og det ikke er noe galt med varen). Endret 25. desember 2005 av Afseth Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jau må skrive meg på lista over folk som har dårlig erfaring med Spaceworld... Begeret bælja over da jeg fant (for mange år siden!) Nvidia TNT2 32mb skjermkort til 2700.-, mens nettbutikker (og til og med elkjøp) hadde det til 599.-.... Driter de seg ut og bestiller for mange kort, slik at de sitter igjen med dyrt-innkjøpte skjermkort når prisen ellers har falt, er det de som har driti seg ut - kunden kan jo faen ikke belastes for butikkens feilberegninger og inkompetanse. TH 5328743[/snapback] Uhm, hvem har nå sagt at kundene MÅ kjøpe kortet til den prisen? Kunder har faktisk et valg, spesielt når Spaceworld så absolutt ikke har monopol på den typen vare. At betjeningen kan være litt sur eller smellete må man bare tåle, spesielt i juletidene. Jeg tror det er få som egentlig skjønner hvor mye stress juletiden gir (jeg mener såklart ikke at man må forvente dette, men betjeningen prøver aldri å være drittsekk med vilje) Lenke til kommentar
butare Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ble stoppet på gata i Oslo en gang av en fyr som jobbet på Spaceworld ved Oslo City. Han kjeften meg noe jævlig opp og beskyldte meg for å sendt brev til sjefen hans og klaget over han. Forklarte typen at jeg overhodet ikke hadde gjort det. Han ga seg ikke og var skikkelig ubehagelig. Angret i ettertid på jeg ikke besøkte butikken dagen derpå. Lenke til kommentar
butare Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Uhm, hvem har nå sagt at kundene MÅ kjøpe kortet til den prisen? Kunder har faktisk et valg, spesielt når Spaceworld så absolutt ikke har monopol på den typen vare. At betjeningen kan være litt sur eller smellete må man bare tåle, spesielt i juletidene. Jeg tror det er få som egentlig skjønner hvor mye stress juletiden gir (jeg mener såklart ikke at man må forvente dette, men betjeningen prøver aldri å være drittsekk med vilje) 5337809[/snapback] Nesten det tåpeligste jeg har lest på lang tid. Det er da helt klart at betjeningen ikke kan tillate seg å være ufine mot kundene. Dette selv om kunden har rett eller ikke. Er dette et problem for kundebehandleren, får han finne seg noe annet å gjøre. Det er da helt klart at det ikke er i et firmas interesse med slike ansatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå