Gå til innhold

Spørsmål til de vise! :)

MixaloT

Anbefalte innlegg

Hallo!

Ved kjøp av Asus P4B 533E hovedkort, hvilken prosessor av disse to er smartest å kjøpe og hvorfor (begge NorthWood). P4 2.4Ghz 400 eller P4 2.4Ghz 533.

Da prisen på disse stortsett er identiske kan man jo lure på hva som er forskjellen på dem.

Er noen av multiplyern'e eller cpu-clock hastigheten låst?

På forhånd takker jeg for responsen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er iallefall ikke en av de vise, men jeg lurer litt på det samme selv. Enkelte plasser er PC533 billigere enn PC400.(eks. P4 2.23 vs. P4 2.2)

Men noe jeg er ganske sikker på er at alle P4 Northwood er multiplier-låst. Så man må overklokke bus.

Jeg vet at PC400 er gode til å overklokke, men jeg har ikke sett noen prøve å overklokke en P4 2.53 ennå. Mitt mål er på billigst måte å komme opp i 3Ghz med vannkjøling...og bra DDR RAM-ytelse...

En eller annen har fortalt meg at PC533 er best til krevende spill. (Sikkert fordi den tar 533Mhz "i slengen" istedenfor bare 400Mhz, 133 bus-overklokking skal vel godt gjøres...)

Få mye hjelp her, står ovenfor en vanskelig valg, men det går i retning P4 2.53 siden den er raskest "fabrikert"...

Lenke til kommentar

Går for 2.53/533 - FSB, enten det er 400@533 eller 533@600 er ikke det som stopper prosessoren likevel - FSB er ikke noen flaskehals hverken på CPU eller chipsett om du vil klokke.

Gjensalgsprisen/uklokket hastighet er også en fordel med en 2.53/533 over en 2.4/400 - begge koster så og si det samme.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-07 08:17, MixaloT skrev:

Noen andre som kan bistå med informasjon? :smile:

Du har vel fått svar på det du spurte om...

1. Velg P4 2.4Ghz 533. Den vi være raskere enn P4 2.4Ghz 400.

2. Begger er multiplierlåst, men kan overklokkes på FSB om det er ønskelig (ødelegger garantier osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...