lokeland Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Ah, en mystisk pakke er i hus! Innhold: Pakket ut: Trenger en liten puss: Århundres mest skitne vanntank med pumpe: Pga. at selgeren hadde kjøpt ny Eheim-pumpe som jeg ikke kan koble til relèet. =/ Noen forslag? Så i kveld blir det bygging i garasjen til kameraten min! Pannekakene venter, enjoy with the pics.. Endret 5. januar 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
reds Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Nice pakke der ja! Skikelig skitten også. Pannekakene får vente, her skal det monteres vannkjøling! :!: Liten edit: Oi, 500 innlegg.... Mvh. Marius E Endret 4. januar 2006 av Marius E Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Litt skitten den ja.. Angående relèet kan du kjøpe et relè som du er beregnet til vannkjøling. Tror de har det på microplex. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Ta pumen ut av tanken Øhh, jeg har egentlig så si null peil på vannkjøling. men bilder av koblingene på pumpen hadde vært kjekt hvis jeg kan prøve å gi noen idere til releet, foresten er ikke det bare en vanlig 12v kobling, med 3pineller 4pin tilkobling? Og foresten hva var som var oppgaven til et relèet? Edit: Foresten, å ha pumen i tanken fungerer vel som støydemping eller hva?, så hvis jeg ikke tar helt feil så kommer vel du til å ta pumpen i tanken og la vennet være i den tenken du skal lagge eller hva? Endret 4. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Du vil ikke ta bildene litt større. De er så små. 800*600 f.eks. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ta pumen ut av tanken Øhh, jeg har egentlig så si null peil på vannkjøling. men bilder av koblingene på pumpen hadde vært kjekt hvis jeg kan prøve å gi noen idere til releet, foresten er ikke det bare en vanlig 12v kobling, med 3pineller 4pin tilkobling? Og foresten hva var som var oppgaven til et relèet? Edit: Foresten, å ha pumen i tanken fungerer vel som støydemping eller hva?, så hvis jeg ikke tar helt feil så kommer vel du til å ta pumpen i tanken og la vennet være i den tenken du skal lagge eller hva? 5383534[/snapback] oppgaven til relèet er og skru på pumpen samtidig som maskinen. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Zevs_: Det er tatt med innstillinger på kameraet! Gjorde det for å spare plass og slippe å resize bildene. Kan sikkert ta bedre bilde om det var noe spesielt? Riktig haakie. Pumpa tar bare strøm via vanlig stikkontakt! Riktig til deg også Klikka! Pumpa blir fjerna i kveld. Nå holder jeg og Eivind (kameraten min) på med å måle opp for å bygge front og påbygget i topp. Så jeg kommer til å rense og våtslipe blokkene i kveld, i tillegg til å demontere vanntanken å kikke litt videre på pumpa. Skal også få lagt opp budsjett så jeg får sendt bestilling til Microplex. Det eneste som mangler etter det er en forbanna strømforsyning på over 350W! =/ Som er billig, brukt f.eks.. Leita på QXL osv., men finner lite! Men back to work.. Edit: Forresten så synes jeg at det er litt for mye å betale for et relè! Holder på med noe nå som jeg håper funker! Skal bare ned til Eivind så vi får lodda. Endret 4. januar 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg kan jo tipse deg om en billig en som de har på shg.no. hvis du er heldig så kan det hande at du får sponset den også Bare send mailen til [email protected] Psu'en jeg tenkte på var denne: 820138 shg PSU 400 Watt Low Noise, 120mm, 17db 320,00,- | Spesifikasjoner Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Hmm, skal prøve på det ja! Takk.. Men nå.. *sukk* ET problem! Pumpa er beregna for å være neddynka i vann. Altså, innsuget er slik at det bruker riller, ikke hull med nippel osv. Med andre ord, mest sannsynlig ingen vanntank i sidedøra! =/ Om ingen kommer opp med en smart løsning da! Eivind i gang med litt pumpesurr osv: Endret 4. januar 2006 av Glisevask Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Ser ganske bra ut til nå håper du får fixa litt på den tanken ser jo ut som noen har spydd oppi der og ikke regngjort spørsmål: hvor mye betalte du egentlig for vannkjølinga? Good luck videre Tor Martin Ølberg Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Du_kan_ha to vanntanker; En til pumpen, og en "just for show" Siden du skal ha to kabinett satt sammen, så burde det ikke være noe problem mtp. plass hvertfall tmolberg: 1000kr synes jeg å huske han skrev tidligere Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Ah var vel en ganske sweet price det da, selv om du kunne fått biligere vannkjølingset som ikke var bruk men riktignok så yter det sikkert ikke like bra da. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Riktig sigen, betalte tusen spenn + frakt på ethundreogti spenn! Er fornøyd jeg.. Var nettopp det med ytelsen ja, og dessuten er det her vannblokker til CPU, GPU og Chipset og en knallbra radiator! Har vært inne på tanken med en "just for show"vanntank som du sier, men den blir isåfall ikke kobla til selveste vannkjølinga. Men det er jo fullt mulig! Tror forresten det er den røde UV-tilsetninga som er årsaken til misfargingen av tanken og pumpa. Am i right? Får ikke vekk det fra pumpa, men er så og si bare å gni vekk det fra vanntanken! Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 UPDATE! Fant en liten koselig pakke i posten idag da jeg kom hjem fra skolen, og her er innholdet: En 80mm Papstvifte, ferdig sleeva også gitt. Får takke selgeren på HWs bruktmarked for det! Måtte selvfølgelig teste denne og den var usedvanlig støysvak. FLytta ikke enorm mye luft, men skal bare være frontinntaksvifte som en liten prikk over i'en. Sunon vifta som fulgte med radiatoren måtte jeg jo også teste, i dette tilfellet som utsug bak i kabinett: Var grei nok den. Flytta godt med luft, middels på støyen. Her er radiatoren som ble igjen: Trenger liten oppusing! Skal bruke rubbing compound på det mest av den synlige lakkoverflata og polere til slutt, etter at jeg har rensa rillene nøye selvfølgelig. Henta pumpa, vanntanken og slangene hos Eivind idag og tok en liten test: Jeg regner vel med at det fleste ser hvordan første forsøk endte? Fikk fiksa det etter litt krongling med hurtigkoblingene. Lufta ut og fikk ting til å gå veldig greit! Men da jeg begynte å kjenne litt etter med føtta mine merka jeg vibrasjon i gulvet! Mama mia, detta må vi fikse tenke jeg. Det var da støydempingsmattene fra Biltema kom inn i bildet: Siden det er blitt så populært med bilder av skader som kommer av kjærlighet til modding tenkte jeg at jeg skulle slenge meg på jeg også: Kutt: Sånt skjer når du er ustø med saksa under klipping av støydempingsmatter Skumgummien: Støydempingsmattene har et SABLA kraftig klister! Og små flak av skumgummien har en tendes til å henge igjen når du må riiive deg løs etter å ha plassert hånda di et sted hvor den ikke burde være. Her er det ferdige resultat: Skal vel se om jeg får gjort noen skjønnhetsjusteringer, men poenget med denne modden er ikke å ende opp med en strøken overall-finish slik som Bit-Tech.net som regel ender opp med. Om dere skjønner? Har skal ting funke og det jeg ser og bruker skal være pent å se på og praktisk og bruke. Også for øra, derfor denne lille finessen! Testa og det var utrolig effektivt. Så nå må jeg hjelpe søstra mi med å koble lyd-ut ledningen i riktig hull.. Kommentarer elsker jeg! *hint hint* Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kult! Ser at det ikke står på finishen ja Skjønner eksakt hva du mener med bit-tech! De skal ha alt så utrolig pent, selv om det ikke synes, men det er da bra Men kan bli litt mye av det gode noen ganger. Kutgw! Øvind Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Spørsmål, du har vel tenkt og lage en til tank for selve "G"en din hadde sett MAD fett ut håper det kommer fler updates snart Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 Er fortsatt på tanken ja! Men er blodig usikker på hvordan jeg skal lage den på en enkel og helst billig måte. Forslag noen? Skal kjøpe kjøpe meg grafisk LCD. Er usikker på om det blir noe av avhengig av prisen den ender opp på, men vi får se på det. Lenge leve eBay! Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 du kan jo lage det ut av plexi skjære ut 2 g'er og lime dem sammen nå er jo ikke dette den akkurate måten du burde gjøre det på Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kult! Ser at det ikke står på finishen ja Skjønner eksakt hva du mener med bit-tech! De skal ha alt så utrolig pent, selv om det ikke synes, men det er da bra Men kan bli litt mye av det gode noen ganger. Kutgw! Øvind 5389638[/snapback] Ingenting er for mye av det gode Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Kult Glinsevask.. Men en ting. På den pakken du har bilde av, Burde ikke du fjærne navnet ditt? Er ikke vanskelig å zoome litt vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå