Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel

Anbefalte innlegg

Ah, skjønner! Hvor får man kjøpte disse? Må forte meg å skrive før stefaren min re-starter firewall'n.. :p

5357151[/snapback]

jeg har mitt faste sted for plexi duppe ditter på dette stedet her craftics

Se under Rods and Tubes og videre der i fra til Acrylic Square Tube, desverre så er det ikke alt det er bilder på men hvis du ser under Clear Acrylic Round Tube så ser du de runde i hvertfall, de firkantede er hule de og.

Her har de masse rart, til og med plexi hengsler :)

Eller denne se nederst på siden

Som en siste link på lista så legger jeg også til denne Acrylic shapes

Edit: på den siste siden så har dem alt du kan tenke deg når det gjelder plexi stuff, og det er ikke så ille å handle der heller.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var til stor hjelp DJ-Sonic! :) Takk så mye.. Skal kikke på det etter rommet er ryddig igjen.

Edit: Tør jeg spørre om hva i huleste "Square Extruded Clear Acrylic Rod 1/8" x 3'" og "1/16" wall" osv. betyr? =S

5357574[/snapback]

"Square Extruded Clear Acrylic Rod betyr at den er maskin laget og at den er klar, Rod betyr at den er som en stang, altså ikke hul, det du skal ha heter tube som betyr at den er hul. 1/8" er 3 mm på alle kanter 3` er lengde i foot= fot .standar lengder kan variere fra 50 cm og opp . 1/16 er tykkelsen på veggene innvendigt som jeg vil antar er ca 1 - 2 mm i dette tilfellet

Square = kvadrat = firkant

Extruded = maskin laget

Clear = klar (blank igjennomsiktig)

Rod = en vanlig stang som ikke er hul innvendig

Tube = slange, altså en hul ting.

OD = utvendig diameter

ID = innvendig diameter også på fag språket tegnet Ø feks. Ø10 mm da er den 10 mm innvendig diameter.

Edit: priser som er oppgitt er som regel regnet pr foot = 1 fot er 30.48 cm.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Er ferdig nå og tror jeg har satt sammen noe greit. Bestiller så fort som mulig.

Forresten kommer jeg til å begynne på blokka til PSUen nå i helga om materialet jeg har er dypt nok til at jeg får en grei vannkanal igjennom.

Skal se om jeg får skaffa meg ei minnebrikke så jeg kan ta bilder med et ordentlig kamera også! :)

Når jeg kommer til fatters litt senere idag får jeg også tilgang til kabinettet som skal bli underdelen så da skjer det mye!

Lenke til kommentar

Greide kunnstykket med å glemme materialene hjemme! Har bare ei treplate her nå.

Men når fatters kommer hjem i kveld/natt får jeg skaffa nøkkelen til boden nede så jeg får hente opp det ribba Palo Alto-kabinettet mit! :) Så da får jeg sjekka hvordan det passer som underdel.

Edit: Spørsmål? Hvordan feste 2 eller 3 aluminiumsplater til hverandre, godt? Ikke skruer.. Epoxy? Og hva skjer om man får tinn i ei vannblokk?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

hm. epoxy er et ganske sterkt lim da men vil det holde i lengden ?

eller så er det vel kanskje noe listverk som må til. men hvordan skal du sette dem i sammen da, på høykant (som en vinkel) eller vannrett (kant i kant) og hvor tykke plater snakker vi om her ?

ang. tinn/vannblokk,, Så lenge tinnet ikke blokkerer for vannet i kanalen så skal vel ikke det være så farligt tror jeg, det tåler jo vann og tildels noe varme da men. er ikke sikker på når det gjelder rust osv. da

Lenke til kommentar

Kay.. Er også et spørsmål om hva epoxy tåler av varme og kulde!

Fant ut at platene jeg hadde bare var ca. 2cm tykke. Tenkte derfor å feste to sammen og så borre ut vannstien og så til slutt lime på 1 plater over, en plate under og til slutt bruke den siste som coldplate og feste den med no bolter eller slikt på selveste vannblokka! :)

Lenke til kommentar

Ah sånn ja, oppe på hverandre.

nei det skal gå fint med epoxy, den er sterk som rakkern, og hva varme og kulde angår så tror jeg nok det skal gå bra i det tilfellet der, ikke blir det varmt nok og ikke kaldt nok til å forrandre på det.

vær nøye med å påfør limet over hele flaten og husk å rengjøre flatene med tynner eller noe sånt før du legger på limet. Legg det så i press og la det ligge, gjærne i et par dager for å være sikker på at det er 100 herdet tvers igjennom. En annen ting, flatene skal være rette, du vil ikke ha noe luft i mellom der.

Edit: hadde det ikke vært best med kobber da ?

og pass på så ikke blokka blir for tykk, altså vannet/kanalen bør vel kanskje komme nærmest muligt cpu blokken.

Endret av DJ-Sonic
Lenke til kommentar

Kobber, ja.. Det var tanken! Men har sjekka litt og til et sånt bruk skal det visst funka greit. Har lest at transistorene ikke trenger allverdens kjøling.

Blokka jeg snakker om nå er til PSU da! ;) CPU-blokka følger med det jeg kjøpte på QXL. Likens med GPU og Chipset-blokkene... Men nå skal jeg Star Wars 3.. Så får tenke litt på det her imens!

Lenke til kommentar
Hehe, ja.. Litt av poenget med prosjektet er å få PCen støysvak.

Det eneste som mangler er å bli kvitt radiatoren og pumpa så er det komplett. 2 Stk. vifter på ca. 14-16dB til sammen får vel holde. :)

5362671[/snapback]

Det blir diggbart :thumbup:

Men hvordan skal du bygge delen til vannkjølingen sammen med resten av kabinettet da? :hmm:

Hva med noe fancy netting elns.? eller så har du jo den typiske plexi/lexan kanten da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...