Gå til innhold

Project G-Spot - Gammel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne jo ha gjort det sånn at jeg har vannkjølingmen beholder en vifte som slår inn under litt ekstra tunge arbeid!

5500475[/snapback]

Var det ikke det du snakket om i forige innlegg? eller var det bare å kjøre en vifte på lav rpm det?

Men hvilke komponenter kommer du til å montere vifter som slår inn etter en vis temperetur da? bare i PSUen?

Lenke til kommentar

Vel, egentlig ikke.. Det var først når du nevnte det at jeg begynte å tenke på det! :p Jeg må bare finne ut hvilken vifte det er først da men, håper det er den bak siden jeg tenkte å ha vannblokka bak på PSUen!

Det blir nok bare i PSUen isåfall, for det blir nemlig bare en raddisvifte til og ikke no mer. ;)

Lenke til kommentar
Vel, egentlig ikke.. Det var først når du nevnte det at jeg begynte å tenke på det! :p Jeg må bare finne ut hvilken vifte det er først da men, håper det er den bak siden jeg tenkte å ha vannblokka bak på PSUen!

Det blir nok bare i PSUen isåfall, for det blir nemlig bare en raddisvifte til og ikke no mer. ;)

5503108[/snapback]

Flott, du må vel ha en programerbar termostat av et eller annet slag da? :hmm:

Lenke til kommentar
Mener det fulgte med.. Raddisvifte skal forresten kjøres på 7V, det er nemlig bare å flytte på en pin på kontrollerkortet til vannkjølinga!

5503530[/snapback]

De høres lettvidt ut da ;) hva med den viften som står under PSU da? skal den voltmodes eller blir det viftestyring av et eller annet slag da?

Lenke til kommentar

Under PSUen? Taganen har bare 2 x 80mm vifter. En bak og en rett over, for å få en rett luftstrøm og ikke 90grader.

Kanskje voldtmoddes ja, ingen viftestyring i kabinettet i det hele tatt! Less knotter, more power.. Øøøh.. Ja, ihvertfall ingen manuell viftestyring! Nå klikker snart lærern på meg, så må avslutte.. Updates senere!

Lenke til kommentar
Under PSUen? Taganen har bare 2 x 80mm vifter. En bak og en rett over, for å få en rett luftstrøm og ikke 90grader.

Kanskje voldtmoddes ja, ingen viftestyring i kabinettet i det hele tatt! Less knotter, more power.. Øøøh.. Ja, ihvertfall ingen manuell viftestyring! Nå klikker snart lærern på meg, så må avslutte.. Updates senere!

5505467[/snapback]

Tenkte påkabinett viften som er plasert på baksiden av kabinettet da, altså den som er "under" PSU da :p

Får stål i dag ;) Skal prøve å skaffe aluminium hvis det er mulig :yes:

Lenke til kommentar

Har da ingen kabinettvifte der? =S

Forresten er jeg syk nå så jeg får ikke gjort så mye på en stund. Har noe som visstnok ligner på influensa. Har hodepine, er svimmel, uvell, feber, kaldsvetter, trøtt, nesa renner, tårene triller som bare det, alle ledd og lemmer i kroppen verker og jeg hoster nå så hinsides. Greit nok, er nesten aldri syk, kanskje en gang i året eller no. Men typisk nok må det jo komme på en FREDAG! Skal jeg være ærlig synes jeg heller det passer bedre i hverdagen å være syk, så slepper jeg ihvertfall skole.

*Fryser*

Vel, fant ihvertfall kortlesern..

post-45729-1138466799_thumb.jpg

Skulle egentlig rydde i helga.. Ikke så rart kanskje?

post-45729-1138467973_thumb.jpg

Herligheten.. :love: Litt dårlig bilde..

post-45729-1138468261_thumb.jpg

Bakpå PSUen

post-45729-1138468313_thumb.jpg

Forran..

Altså, ei vifte bak og en forran som skaper en ren luftstrøm istedenfor 90grader.

post-45729-1138468365_thumb.jpg

Klar for kutting av hull for raddisvifte, mangler bare kuttskiver nå.. Var utsolgt forrige gang! =/

post-45729-1138468439_thumb.jpg

"Tramp, tramp, tramp på en Q-Tec!"

post-45729-1138468516_thumb.jpg

Planer for kabinettet. De røde strekene på PSUen indikerer de to 80mm viftene som er originalt. En av dem skal fjernes og en blir igjen for å slå inn ved ekstra belastning.

Radioator blir i bunn og vifta skal på en måte under kabinettet, mest sannsynlig. Det er for å spare plass. Men det kan hende at jeg også tar vifta inne i kabinettet slik at jeg får litt mellomrom mellom vifta og bordet.

Skal borre ventilasjonshull i topp slik at lufta fra raddisvifta kan stige ut som varm luft i topp.

Men nå skal jeg eta taco og sova.. Godnatt!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Hehe, ja.. Et er søstra mi sitt gamle Compaq kabinett med innmat som skal ordnes før den skal bli sendt til en dude, det i front er et Palo Alto som jeg bare ba modern slenge med i en bestilling pga. den behagelige prisen på 99kr. Vet ikke hvorfor, men er alltid kjekt å ha. Var mye jeg kunne bruke fra det faktisk! Elektronikk som LEDer, knapper, USB-kontakter osv. og stål i massevis..

Det til høyre er at eldre kabinett for et Socket7-hovedkort jeg har liggende som jeg fikk av engelsklærern min på skolen. Knabber stål fra den også! :yes:

Lenke til kommentar

chase: Q-Tec'ene? Hvis det er de du mener, så jaaa.. =S

king_of_konf: Agreed!

Har nå sendt mail igjen til vendur.no om spons, så får vi se om jeg får noe da. Håper så inderlig på en vifte til radiatoren min for å komplettere det støysvake systemet jeg prøver å lage!

spyro: Jupp.. Synd de slutta å selge dem egentlig, var et fint alternativ til Lian Li's HK-brett, men her fikk du med hele strabasen!

Nå begynner jeg å bli frisk, jehey! =D Så kanskje litt mer blir gjort da..

Første oppgave er å få fjerna lakken, uten malingsfjerner.. :hmm: Vanskelig! Skal prøve meg på en børsta look så jeg er derfor ganske redd for å pusse ned pga. riper som kan være et helv**** å pusse fine igjen. Noen tips til ting jeg kan bruke, som de fleste har i huset?

Lenke til kommentar

Prøvde å pusse for hånd! Tenkte jeg bare skulle pusse en rett vei til lakken går av og så pusse med litt finere papir, en vei! :)

Har desverre ikke maskin, så jeg får bruke rå muskelkraft! :p

Edit: Har en ny idè! Veit ikke hvor bra det blir, men det skal prøves ut iallfall.. :) Kommer tilbake til med bilder!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Prøvde å pusse for hånd! Tenkte jeg bare skulle pusse en rett vei til lakken går av og så pusse med litt finere papir, en vei! :)

Har desverre ikke maskin, så jeg får bruke rå muskelkraft! :p

Edit: Har en ny idè! Veit ikke hvor bra det blir, men det skal prøves ut iallfall.. :) Kommer tilbake til med bilder!

5521423[/snapback]

Hvis du hadde bod ikke så alt for langt unna meg så kunne du fått kommet innom og fått pusset kabinettet med plansliperen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...