Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nå er jeg kraftig lei.. Pc henger. Detaljert.

Anbefalte innlegg

Heisann. Det hele startet for mange måneder siden. Bildet frøs, og PC-en hang seg. Trælet med dette lenge. Prøvde memetest, prøvde å skifte om plasser på RAM-en (tre 512 mb), prøvde å kjøre med kun en brikke ram osv.

Jeg skiftet også strømforskyning. Kjøpte Den som var best i test på Dinside.no Den heter Mist, og er på 500W. Altså mer enn nok (har tatt tester på det). Kjøpte også nytt grafikkkort. Problemet løste seg ikke før jeg skiftet tastatur. Kan ikke komme på noe annet enn at tastaturet mitt kortsluttet ett eller annet, men borte ble problemet med når jeg skiftet tastatur. Nå, mange måneder etterpå skjer det samme.

PC-en henger seg etter tre-fire timer i bruk. Det er ikke ioverheting, og alle viftene kjører bra. Har prøvd å kjøre med kun en brikke ram, skifte steder hvor ram står etc. Samme problem. Prøvde nytt tastatur igjen, men det hjalp lite. Når PC-en henger slutter nettverkskortet mitt å lyse (trådløst D-Link via USB). Akkurat samme som skjer hvis man drar ut ei RAM-brikke når PC-en er i gang. HAr ikke kjørt memetest enda nå, men kan gjøre det.

Hva er det som kan gjøre dette? Er utrolig lei nå, da jeg har mistet tre timers arbeid på dette. Feilen har gjentatt seg cirka 7-8 ganger de tre siste døgnene. Det skal da nevnes at jeg nettop har reinstallert Windows, og dratt RAM-en ut, og satt den inn igjen på nøyaktig samme plass før feilen kom igjen. HAr opdatert alt av drivere via internett.

PC-en min:

Mus fra Keytronic

Spinpoint 160GB HD Samsung

Western Digital 250GB Caviar SE SATA

NEC 17" LCD, Multisync LCD1770NX-BK

MSI K8T NEO motherboard

MSi CDbrenner 52x

AMD3000+ cpu

DVD NEC

6800GT grafikkkort

To slike ram-brikker

En slik ram-brikke

Hjelp.

Endret av snkupo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp.

Det går cirka to-tre timer fra jeg slår den på til det henger seg hver eneste gang. Mobo temp er sabilt på 45 C, og Prosessor på 39C. Hva med HD temp? Hvordan kan jeg måle den? Sata disker.

Aida

untitled13gg.jpg

Endret av snkupo
Lenke til kommentar

Main Memory

• Supports three 184-pin DDR SDRAMs up to 2GB memory size

• Supports DDR400*/DDR333/DDR266 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules)

Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks (2 double-sided) only

Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.

Example: Kingston HyperX DDR500 PC4000 operates at 2.65V, 3-4-4-8, CL=3.

For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

Se også i manualen om du finner noe ang dette ?

ser du har brikker med forskjellig CL , de 2 like har CL=3 og twinmos har CL=2,5

prøv med de 2 like brikkene i bank 1 og 2 eller 2 og 3 se ellers tabellen i manualen side E-2-8 om doble og ensidige brikker.

God Jul !

Endret av LA8464
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...