tossafoten Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hei Formatert Hd ok Booter med xp plate ok Kopierer systemfiler ok Systemet rebooter Får meldingen feil under lasting av operativsystem Har formatert med Datalifeguard og med Xp cden. samme problem. Har partisjoner under 137 gig uten hell. Finner disken i bios ok. Det står first Sata master disk : CHS, Sata 2, 250Gb Hovedkort Asus A8N sli premium Disk Westerndigital WD2500JS sata 2 , 250gb Hjelp vær så snill. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Prøv å innstallere OS på en annen harddisk... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) http://www.nliteos.com/ Du må sikkert ha en driver for harddisken din fær du kan begynne å bruke den. Endret 23. desember 2005 av oOF Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 http://www.nliteos.com/ Du må sikkert ha en driver for harddisken din fær du kan begynne å bruke den. 5328955[/snapback] Ikke på nyere hovedkort.. Og hovedkortet hans som har nForce4 brikkesett går under "nyere hovedkort"... Testa du innstallering av OS på en annen harddisk forresten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du har ikke koblet til noen andre disker? Lenke til kommentar
revol2k Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har du det samme problemet akkurat nå lezoo? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Pass på at du har kun én harddisk og én cd-rom tilkoptlet maskinen når du installerer OS'et, for minst mulig problemer. Andre harddisker, DVD-drev etc. kan du kople til når windows er installert Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kommer helt ann på om han har disken tilkoblet på raid kontrollern eller ide kontrollern. Brukes raid kontrollern må han ha drivere under instalasjon av xp, får opp meldin trykk f8 eller no under lasting av drivere... slik var det værtfall på mitt hk da jeg instalerte på sata disk.. Lenke til kommentar
tossafoten Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Til alle Jeg har testet på ide disker; no problem Jeg har koblet fra alle ide disker. har og prøvd med de andre diskene tilkoblet. Bare sata disken er tilkoblet (first sata master har og prøvd second sata) Har prøvd å søke etter sata driver. noen tips til driver for Westerndigtal WD2500JS sata 2 disk? mvh Endret 23. desember 2005 av tossafoten Lenke til kommentar
Vakta Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg måtte bruke jumper på s-ata disken min, pga HK et støttet ikke sata 2. Setter du jumperen på så før du sata 1 Lenke til kommentar
tossafoten Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Jeg måtte bruke jumper på s-ata disken min, pga HK et støttet ikke sata 2.Setter du jumperen på så før du sata 1 5330216[/snapback] Har ingen jumpere. Hovedkortet støtter sata II. Kommer fint inn på disken når jeg kjøre OS fra en annen disk(ide). Endret 23. desember 2005 av tossafoten Lenke til kommentar
Magic Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Jeg måtte bruke jumper på s-ata disken min, pga HK et støttet ikke sata 2.Setter du jumperen på så før du sata 1 5330216[/snapback] Har ingen jumpere. Hovedkortet støtter sata II. Kommer fint inn på disken når jeg kjøre OS fra en annen disk(ide). 5330251[/snapback] Installerer du Windows XP med CD som har SP2 ferdig integrert eller fra original windows XP CD uten SP2. Hvis du har en vanlig win xp cd, kan jeg anbefale deg å slipstreame sp2 sammen med win xp og lage en ny installasjons-cd Søk på google: "Slipstream Windows XP Service Pack 2" så finner du helt sikkert bruksanvisning... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 En enkel måte og få en bootbar cd med sp2 er og bruke AutoStreamer Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har prøvd å søke etter sata driver. noen tips til driver for Westerndigtal WD2500JS sata 2 disk?mvh 5330085[/snapback] Det er ikke drivere for disken det er snakk om, men for SATA-kontrolleren, men nå er det vel sånn at du ikke trenger driver under installasjon for nyere HK slik som du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå