Gå til innhold

Hva har det å si at kort ikke støtter PS 3.0?


orginal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hva det har å si i praksis at skjermkort som f.eks X850XT PE ikke støtter Pixel Shader verson 3.0, men bare 2 eller 1.1 eller hva det var istedet?

5328081[/snapback]

Egentlig så er forskjellen liten. Det er stort sett at shader model/pixel shader 3.0 gir bedre ytelse enn 2.0b. Grafikkmessig så er de identiske?

 

Tror forskjellen er minimal for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Lurer på hva det har å si i praksis at skjermkort som f.eks X850XT PE ikke støtter Pixel Shader verson 3.0, men bare 2 eller 1.1 eller hva det var istedet?

5328081[/snapback]

Egentlig så er forskjellen liten. Det er stort sett at shader model/pixel shader 3.0 gir bedre ytelse enn 2.0b. Grafikkmessig så er de identiske?

 

Tror forskjellen er minimal for de aller fleste.

5328741[/snapback]

 

+ at du får litt "bedre" bildekvalitet med spill som støtter sm3.. du får liksom litt mere :p du kan finne sammenligningsbilde over hele nettet av sm2 og 3 :) så får du se forskjellen

 

-God Jul!

Lenke til kommentar

Forskjellen på Shadder Model 2.0 og 3.0 er hovedsaklig effektivitet, SM 2.0b er det ingen som koder for lenger, da det er en standard som kun ATi hadde på forrige generasjon.

 

En svakhet på ATi x8x0 og x700 seren er at kortene ikke støtter sikkelig HDR, ATi klarer kun HDR med INT16, kvaliteten med FP16 som nVidia 6-serie, 7-serie og de nye x1x00 kortene fra ATi er mye bedre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...