sral123 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hei Skal laste fra BT, men det lyser bare gul hele tiden. prøvd forskjellige torrents, men skjer det samme. Har trådløstnettverk, har dette noe å si? Endret 23. desember 2005 av sral123 Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det betyr vel at du ikke er connectable. Du må åpne porter i ruter og eventuelt fikse NAT for å bli connectable. Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 som jeg fryktet...har prøvd før, men skjønner ikke noe av det Har en SparkLAN router! har sett på den Portforward-linken som ligger et sted her, fant frem til sparklan, men skjermbildene var ikke like i det hele tatt. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvilken ISP har du? Kan hende du må fikse NAT i tillegg. Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 her heeeelt blåst når det gjelder dette her, så hva er ISP Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hehe... isp står for internet service provider.. altså din internett-leverandør. På routeren din skal du kunne forwarde porter til din ipadresse på din pc. Du angir normalt da hvilke porter bittorrent bruker, vanligvis er det portene 6881-6889. Også taster du inn din ipadresse på din pc, den finner du ved å trykke start-kjør-skriv "cmd" klikk ok. Skriv deretter ipconfig, da ser du din ipadresse. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 her heeeelt blåst når det gjelder dette her, så hva er ISP 5327995[/snapback] Hvem som leverer internetten din... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du må gjøre to ting: - NAT'e din bittorrent port fra rutermodemet ditt inn til nettverksadressen hvor trådløs-aksesspunktet ditt står. - NAT'e din bittorrent port fra trådløs-aksesspunktet ditt inn til nettverksadressen som din PC som du skal benytte til bittorrent står på. Siden jeg ikke kjenner til akkurat den modellen du har, og du ikke har oppgitt hva slags modemruter du har fra din ISP, så kan jeg ikke si noe mer spesifikt enn dette. Layouten til forskjellig utstyr er ofte helt forskjellig. Den første delen kan kanskje din ISP hjelpe deg med, men den nadre delen må du i såfall spørre den du kjøpte trådløsruteren din om. -Stigma Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 all right Har Tele2 Vet åssen man finner frem til ip'n, men skjønner ikke hvor og hvordan jeg skal bruke den Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har du kommet deg inn på oppsettet til routeren din? Finner du noe som har med portforeward å gjøre i oppsettet? Her skal man normalt kunne taste inn portnummer, og ip-adresse. IP-adressen er da den du finner på din pc. Portnummer er portnummeret bittorrent bruker, vanligvis portene 6881 til 6889. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) www.portforward.com - viser guide uansett "router" =) Edit: ikke bruk BT bruk heller Bitcomet eller Azureuz se google.no Endret 23. desember 2005 av Valent Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 hmm, rota litt rundt innpå der og fant noe som heter virtual server, trykka der, så kom det opp ett skjermbilde hvor det var en liste, gruppene var: external port, protocol tcp, protocol udp, ip adress og enable(hvor man kan hake av) under external port sto det "0" to "0" i to bokser også 10 linjer nedover....er det her jeg skal taste inn portnr til BT? også vil jeg bli aktiv på DC, skal jeg taste inn portnr. til DC der også? isfåfall hva er nr? streeeeess Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 I DC må du se under file, settings, connection settings. Der setter du ekstern (internett) IP og tcp/udp portene. Ekstern IP finner du her: http://www.myip.dk/ TCP/UDP kan du f.eks sette til 6900 for begge. Denne porten må da også legges til i routeren. Lokal ip finner du i dosvindu: ipconfig. Legg inn lokal IP, tpc & udp port + enable i routeren. Anbefaler en konto hos www.no-ip.info for å få fast adresse til DC. Da erstatter du den eksterne IP'n med xxx.no-ip.info og slipper problemer med dynamisk ip. Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 ok. men TCP eller UDP går ikke an å sette til noe som helst, bare å hake av. la ved et vedlegg av hvordan det ser ut.... Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Hvis det har no å si så er det denne routern jeg har: SparkLan WX-6615GT Turbo-G Wirless 802.11g 125Mbps AP Router. Noen butikker jeg kan gå å spørre da? regner ikke med at elkjøp, expert osv har så mye peil på slikt... Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det skal se omtrent slik ut. "Port range" kan du velge selv, 6881-6889 er default. Lenke til kommentar
sral123 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Okei, er det da fiksa for BT eller for DC++? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå