Momo Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hei, har en CNET ruter som jeg måtte resette fordi det trådløse nettverket falt ut, og nå husker jeg ikke den grunnleggende IP adressen slik at jeg kan få konfigurert den skikkelig. Anyone? Endret 3. januar 2006 av Momo Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 prøvd 10.0.0.1? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er den lokale ip adressen du har, bare med xxx.xxx.xx.1 istedenfor. Din lokale ip adresse: kjør->cmd->ipconfig(så står det ip adresse) Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) For å kunne svare på det, så er vi nødt til å vite hva slags modell det er. Dersom du har manualene som fulgte med, så står også IP-adressen der, ellers kan du prøve 192.168.1.1, dette er den IP-adressen som stort sett blir brukt på nettverks-bokser. Det er den lokale ip adressen du har, bare med xxx.xxx.xx.1 istedenfor. Din lokale ip adresse: kjør->cmd->ipconfig(så står det ip adresse) 5204588[/snapback] Ikke dersom det er DHCP. Den trådløse IP-adressen kan også være et helt annet subnett enn det lokale. Endret 23. desember 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Momo Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Det er flott, men han jeg installerer for har mista manualen, og vi lurer derfor på hva det første passordet er. Er ikke snakk om at jeg husker det! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 192.168.1.1 eller 192.168.2.1 er vanlige. Kan jo også teste 192.168.0.1 men den har jeg ikke sett før Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Admin, user, administrator.. pleier å være en av de tingene hvis ikke så skal men ha fått et brev om det fra isp. Edit: Leif var her Endret 23. desember 2005 av Sti4n Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 admin er start passordet på 3com sine rutere, hva din er finner du vel i en manual fra levrandøren på nettet. google litt du... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) damn jeg henger etter, må oppdatere siden oftere Endret 23. desember 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er flott, men han jeg installerer for har mista manualen, og vi lurer derfor på hva det første passordet er. Er ikke snakk om at jeg husker det! 5327805[/snapback] Det er altså passordet du trenger, ikke IP-adressen? Trenger uansett fortsatt modellen for å finne det ut, ellers kan du prøve de Sti4n nevnte. Disse er forøvrig de jeg alltid prøver før jeg sjekker det opp: Brukernavn: admin Passord: admin Brukernavn: blankt Passord: admin Lenke til kommentar
asuspc Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dersom ruteren har en resett-button, vil som reg bruk av denne resette passord til default. Default passord er avhengig av levendør, men ofte brukes admin eller blank. Lenke til kommentar
Brafa Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hei, har en CNET ruter som jeg måtte resette fordi det trådløse nettverket falt ut, og nå husker jeg ikke den grunnleggende IP adressen slik at jeg kan få konfigurert den skikkelig. Anyone? 5327748[/snapback] Google is your friend. Se om du klarer å finne brukermanualen til den routeren du bruker på nett. Bare å taste inn navnet på routeren med modellnr osv på google. Endret 23. desember 2005 av Brafa Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 cmd-->ipconfig. Hvis du er koblet til routeren vil den være default gateway. du kan også bruke arp -a, å sammenlikne adressene mot macadressen, så skulle det gå greit.. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 3com pleier vel bare å ha 1 boks, som skal ha admin i default setting.. (det står i parentes på innloggingssiden) Lenke til kommentar
Sanux Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hei... jeg har oxo en cnet ruter og min ip er :192.168.1.1 og passord 0000 ... brukernavn admin Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Ok, så da var jeg inne, men når jeg skal sende passord fra ruter til modem så sier den at PPPoE ikke er aktivisert, jeg ser da at jeg har aktivisert den, men det funker ikke. Noen tips? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Viktig at du ikke fyller ut noe som du ikke vet... noen routerer spør etter isp, men den må du ikke fylle ut. hvis du har telenor, så må du huske @online.no i brukernavnet.... Lenke til kommentar
Momo Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Viktig at du ikke fyller ut noe som du ikke vet... noen routerer spør etter isp, men den må du ikke fylle ut. hvis du har telenor, så må du huske @online.no i brukernavnet.... 5371698[/snapback] Det skal være riktig, har funka før, men nå sier den at PPPoE ikke er aktivisert. Har bytta modem, men det funker ikke nå heller. Kan ruteren på noen måte ha tatt kvelden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå