magnulf Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hei jeg tenker på å lage meg en tdx-klone...vil d være stor forskjell på de termiske egenskapene på en alu og en kobber blokk? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Vet at kobber er best av de to, men hvor mye bedre er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvordan har du tenkt å "feste" aluminiumsbiten til resten av blokka? Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 går det ikke ann å lodde aluminium på samme måte som kobber? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 går det ikke ann å lodde aluminium på samme måte som kobber? 5328372[/snapback] Nei. Går ann å sveise om du bruker en spesiell gass. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Aluminium har en kapasitet på 237W/mK mot kobber sine 401W/mK. Aluminium kan ikke loddes nei, men kan det ikke hardloddes heller? Kan sveises på et vis ja, men det er egentlig bare fordeler ved bruk av kobber istedet. Lenke til kommentar
Chieftec Matrix Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du kan sveise aluminium med tig+argon som dekkgass. Mvh Alexander Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Jeg vil nok si at det vil være enklere å lodde sammen ei kobberblokk enn å sveise ei alublokk. Å du trenger ikke så mye utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå