Gå til innhold

3800+ eller 3700+

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og San Diego enda mer klokkevennlig..

5331319[/snapback]

Er ganske sikker på venice og sandy klokkes ganske likt, eneste som skiller dem er jo bare cachen. Mer cache på en prosessor tilsier ikke at den kan klokkes høyere, heller det motsatte.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

det er san diego du såklart kjøper! selvom den er litt dyrere! san diegoen idag sammenlignes med x2 prosseserorene! x2 vinner med cache, men ikke med spill ytelse og klokkevennligheten det san diegoen har! mange kjøper san diego imot x2 fordi dem ikke trenger denne cachen, det som gjelder her:gaming=san diego film/musikk=x2 arbeid=intel

Lenke til kommentar
det er san diego du såklart kjøper! selvom den er litt dyrere! san diegoen idag sammenlignes med x2 prosseserorene! x2 vinner med cache, men ikke med spill ytelse og klokkevennligheten det san diegoen har! mange kjøper san diego imot x2 fordi dem ikke trenger denne cachen, det som gjelder her:gaming=san diego film/musikk=x2 arbeid=intel

5332171[/snapback]

X2 prosessorene har 512kb eller 1 MB cache pr. kjerne, så med litt hoderegning så har ikke alle X2 prosessorene mer cache enn San Diego. A64 X2 med samme MHz og cache som San Diego yter bedre.

Du motsier deg litt her: "San Diego ikke trenger all denne cachen, det som gjelder her er gaming". Det en liten fordel med masse cache på en Athlon64 når det skal spilles! Derfor er San Diego litt raskere enn Venice i spill pga. de ekstra 512kb cache, noe som gir ca 4-6 ekstra FPS i spill, og det er ikke mye.

Forskjellen i ytelsen mellom 3500+, 3700+ og 3800+ er så marginalt at du ikke vil merke det i praktisk bruk, og 3500+ vil da nesten være det beste kjøpet pga at den er billigst.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
3800+ yter litt bedre enn 3700+ ;)

5332750[/snapback]

Spørs hvilke tester du ser på. På PCSTATS testet de en NewCastle 3500+ og en San Diego 3700+, begge med samme "standard" klokkefrekvens (2200MHz). NewCastlen fikk de opp til 2,66 GHz på luft, SD gikk på 2,81 GHz. Med nedkjølingssystem fant fikk de NC til 3,05 GHz, mens SD til 3,22 GHz (som de ikke var helt fornøyd med). Etter å ha testet de opp mot hverandre fant de:

In many cases the Athlon64 3700+ clocked at 2.81 GHz performed faster than an Athlon64 3500+ running along at 3.05 GHz, thanks of course to the larger L2 cache. The benchmark results illustrate nicely how important L2 cache size is to 3D applications and games.
(les hele her)

Hadde gått for SD selv, men det er nok ikke enorme forskjeller.. :)

Lenke til kommentar
Forskjellen i ytelsen mellom 3500+, 3700+ og 3800+ er så marginalt at du ikke vil merke det i praktisk bruk, og 3500+ vil da nesten være det beste kjøpet pga at den er billigst.

Jeg ville aldri i livet ha kjøpt en 3500+ med 512kb cache fremfor 3700+ med 1 mb cache. Du sier at den er billigere, og da vil jeg nesten si meg uenig der, hvis jeg får lov å referere til komplett.no som sier at 3700+ koster 1995kr og 3500+ koster 1950kr. Det er ikke sikkert det er billigst på komplett.no men prisforskjellen er vel ikke forandret så mye. Hvis du først har 1950 kroner har du 45 kroner til, selvom det sikkert er riktig at forskjellen i ytelse er liten.. :yes::thumbup:

Endret av Larsen0210
Lenke til kommentar

Sitter på en AMD4000+ Clawhammer ( 1,5år gammel ) og syns denne er rask.

Fpsen dropper noen ganger til 40 på visse steder på bf2 og det syns jeg er kjipt fordi jeg har en XfX Geforce 7800GTX.

Merker man noe forskell hvis jeg går over til X2 prossesosorne?

Det kun Fps jeg er ute etter til spill...

Lenke til kommentar

men husk en ting med cache, er at det er x2 skal altså ganges så det blir det samme cache som en san diego! mange kjøper x2 fordi det er en prossesorer som kjører "dobbelt" det vil si at prosessoreren er bedre på servere og gaming! mens san diego ikke er så veldig bra ytelse vis du skal eks kjøre en BF2 server,CSS eller WoW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...