CellularDude Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er 4-5 år siden jeg sist hadde blekkskriver, og mye har skjedd siden det. Vurderer å bytte ut min laserskriver med en blekkskriver (F.eks Canon Pixma). Husker da jeg sist hadde blekkskriver at blekket ikke tålte fuktighet. Er det skjedd noen forbedringer her? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 nope, da må du laminere arket. Kommer det vann på utskriften dras blekket ut Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ok, takk for raskt svar! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) mange ( de fleste? ) produsenten mener at bleket er vanfast i mere eller mindre grad , så de skal tåle litt fuktighet. men arket tåler ikke noe serlig fuktighet. det blir ruglete. jeg tror at fotopapir tøler mere fuktihet. har du tenkt å vaske arket ? Endret 23. desember 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Godt poeng med at arket blir ruglete. Ikke akkuart noe man leverer f.eks i forbindelse med jobbsøknad. Dermed kan jeg fortsatt vurdere blekkskriver. Det er jo meget praktisk, dersom man skal ha fargeutskrifter innimellom. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 på jobben har vi brukt gammel blekkskriver fra HP til å lage merke laper som blir lagt sammen med skohyllene som vi lager. disse blir plasert i slags plaststømpe og teipet igjen . nå har noen av disse hylen ligget på lager i noen år og blit utsat for fuktighet. da l jeg merke til at blekkt har lytt utover. For neoen år side skitet vi ut skriveren med en fra canon. fargeb blir ikke så mørke og det virket som bleket tåler mere fuktighet. når jeg skriver at arket blir ruglete av fuktighet så er det i overflaten de skjer.og noen ganger kommer det sikkert gjenom - jeg har ikke prøvd selv. jeg bruker papir som jeg kjøper hos bokhandelen ( ARK). man kan jo teste et blankt ark ved å ha noen dråper vann på det. kansje det finnes et slags papir som tåler vann. eller du kan bruke transparanger ( dyrt i grunnen). Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 problemet er vel at blekk er blekk, da må du ha ett papir som suger opp alt blekket og holder på det :/ fordelen med laser er jo at den brenner blekket eller toneren inn i papiret. Lamineringsark er jo ikke så dyrt og gir ett veldig robust utseende, kan vel gi inntrykk av at utskriften skal brukes mye eller at du ikke stoler på motakers kunnskaper med kaffekoppen =), blir det skittent er det jo bare å dra kluten over ;p Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Laminert jobbsøknad hadde jammen blitt lagt merke til, he, he... Man får jo gode fargeskrivere og multifunksjonsskrivere til en bra pris, men en blekkskriver er nok dyrere enn laserskriver over tid pga "narkotiske" blekkpriser, i alle fall fra produsentene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Canon har bestandig hat de bligeste utskriftskostnadene på blekk. det hjelper på å bruke separate patroner. det er vistnok et untak hvis du bruker skriveren ekstremt lite ,men jeg har i hverfall lite tro på det. Mulig at laser er biligere på utskrift men farge laser er nå dyrere i inkjøp en blekskrivere. da er det bare å finne ut hva som lønner seg Endret 25. desember 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 er vel slik at lasere lønner seg i lengden, mens blekkskrivere med seperate kasetter for farger ikke lønner seg med mindre man "holder skriveren varm" pga at den må rense dysene hver gang den skrus på (vår canon 6000 slet med at blekklageret etter rens ble fult, noe som medførte at den gik til h***) Evt så er det jo bare å skrive den ut ett annet sted, men til jobbsøknader er blekkskrivere ok. Så sensitive er ikke utskriftene at du ikke kan gå med dem i en koffert, eller sende dem som brev. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) jeg trode at lagret etter resns på en bleksriver egentlig bare var en bit med skunplast som kunne byttes ut hvi det var fult - skriveren må da demonteres. du skal ha temmelig mange rense oprasjoner hvis denne "tanken" blirful. Jeg har hør at den skal vare hele skriverens levetid og vel så det . min andre skriver var en bj600 og den jeg har nå bjc 6200 begge fra Canon og jeg har aldri oplev at tanken for blekk etter rens har blit full det kan gå mange dager og kansje noen uker mellom hver gang jeg sriver ut noe . Jeg kan også nevne at jeg aldri har hatt noen serlige problemer tørre patroner en gang slutet skrivehodet til BJC 600 å virke men da var skriveren blitt gammel. Endret 25. desember 2005 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Thomassg Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg vil aldri bytte ut min HP LaserJet 4050 TN! Den er sååå god å skrive ut med! Setter et papir seg fast piper den et lite pip, og hvor arket sitter fast dukker opp på displayet! Men hvis jeg skal printe i farger drar jeg fram en fargeskriver jeg har stående! En HP DeskJet 970 Cxi! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå