kilogram Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Vil ta betalt for jobbmusikk Den norske musikkbransjeorganisasjonen TONO vil nå kreve betalt på arbeidsplasser hvor arbeiderne hører på musikk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Altså, rett og slett latterlig. Ønsker gjerne å finne ut hvem TONO jobber for, de artistene og selskapet selv kan ryke og reise. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kort sagt kreves tillatelse hvis arbeidsgiver stiller utstyr til rådighet for sine ansatte som gjør det mulig for dem å lytte til musikk i arbeidstiden. Dette virker da i overgang ekstremt. Skal eit selskap betale ekstra bare fordi datamaskinene deira har moglegheit til å spele av musikk, eller dei har ein gamal platespelar i eit hjørne. Nei, dette virker bare latterleg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 De må være helt besatt av penger Dette er helt, helt idiotisk! Selv bruker jeg musikk på jobb (ikke sånn jobb)... Pappa bruker musikk på kontoret, og mamma gjør det også på helsekontoret! Finner jeg e-mail adressen til dem, skal jeg sende dem en klage, eller, jeg sender dem 10 klager Lenke til kommentar
ttt Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Sondre: http://www.tono.no/page?id=26 Husk å vere hyggeleg, det er tross alt jul. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Sondre: http://www.tono.no/page?id=26Husk å vere hyggeleg, det er tross alt jul. 5327626[/snapback] Takk for den linken, og jeg skal prøve og være hyggelig! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dagens mest latterlige nyhetsstoff,slår tom. julebruskongen for noen dager siden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Da var mailen sent, og jeg håper på svar.... Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dette er bare helt latterlig! Tenker de ikke på annet enn penger. Så nå skal de altså ribbe bedrifter fordi de har pc-er som kan spille av musikk og film. TONO må virkelig ta seg sammen. Er veldig spent på den mailen din Commando! Dette er jo bare helt på tryne. Snart kommer det vel regning hjem til alle andre som har en media-pc også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dette er bare helt latterlig! Tenker de ikke på annet enn penger. Så nå skal de altså ribbe bedrifter fordi de har pc-er som kan spille av musikk og film. TONO må virkelig ta seg sammen. Er veldig spent på den mailen din Commando! Dette er jo bare helt på tryne. Snart kommer det vel regning hjem til alle andre som har en media-pc også. 5329109[/snapback] Hvis dette blir gjort om til å gjelde for privatbruk også, da flytter jeg momentant! Det er helt, helt på tryne at de finner på noe slikt! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 TONO følger etter sin amerikanske motpart. Ingen overraskelse, men hadde håpet at det tok lengre tid før plateselskapene her i Norge nådde opp til USA-standard. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er tragisk, samme som å øke meirverdiavgifta (kun på cd spillere), plate selskap er dei mest penge griske eg veit om. Selv om dei går med masse + blir dei sure når folk laster ned mp3, men det burde være eit hint at det er stive priser på cd plater Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) NHO anbefaler sine medlemsbedrifter å ikke svare på brevet fra TONO (...) NHO ønsker å la sine advokater kikke på kravbrevet før de eventuelt vil anbefale sine medlemsbedrifter å svare. En liten selvmotsigelse? HO har fått mange henvendelser fra bedrifter som ikke er usikre på hva de skal gjøre med brevet. Ikke usikker? Sikker, med andre ord? Tragisk at TONO vil ta seg betalt for dette, virkelig tragisk. Endret 23. desember 2005 av @kd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Dette er ikke akkurat noen "julegave" fra TONO. Erlig talt så har jeg ikke hørt om TONO før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Da har jeg fått svar! Jeg legger ut svaret på et vedlegg! Så les og bedøm! (stavefeil?) Tono.doc Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 IFL. en venn av meg som er musiker, er TONO *musikerenes* organisasjon, ikke plateselskapenes (slik som RIAA er). Ellers så virker det som om denne loven var tilpasset større fabrikklokaler etc. hvor man spilte musikk over høytalerannlegget fra sentralt hold - ikke ansatte som sitter og jobber på pc'n og hører på egen musikk på de integrerte høytalerne/hodetelefonene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå