Gå til innhold

nfs:mw vs pg3

Straffa

Anbefalte innlegg

Synes det er rart at "noen" av dere kan si NFS er bedre enn PGR3. Spillet har blitt kåret til årets bilspill på IGN, og har fått bedre reviews alle steder jeg har sett i motsetning til NFS.

Jeg sier ikke at NFS ikke er bra; det er det, men PGR3 er vel bedre hvis en skal ha realisme, online-spilling, grafikk og JA; motorlyder av en annen dimensjon. Mulig jeg har et høreproblem, men i mine ører klinger PGR3 bedre i mine ører, enn NFS.

Hva med bilutvalget? Her GRUSER PGR3 NFS til de grader. Hvor mange biler er det på NFS?: maks 20? På PGR3 er det over 80 biler. Dette har veldig mye å si for meg da jeg liker et variert utvalg og ikke bare noen av de beste. Jeg synes også at stylingen er ganske old nå. Men hey, det selger jo ganske bra blant rånerne. Stylingen trekker ikke spillet ned på noen måte, men det gjør det heller ikke bedre.

Nå fant jeg vel bare minuser med NFS: MW i forhold til PGR3, og da er det lett å tro at NFS suger. Det gjør det IKKE. NFS er et kult spill. Det har god grafikk, bra lyd, og morsomme race. Politijakten er noe jeg har savnet, og dette innfridde til de grader.

På den andre siden føler jeg at NFS for meg, blir litt for arkade. Jeg liker mer utfordringer. Men dette skifter hos person til person. Det er en smakssak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv flåklypa grand prix som går på tv2 nå har fetere lyd  :)

5329795[/snapback]

Vel, nå har jo ikke Flåklypa noe med ordentlige biler å gjøre heller da ;)

Synes det låter ganske fett hos meg; men stor forskjell (selvfølgelig) mellom de ulike bilene - fra de mer harry og buldrete amerikanske til de (som regel) mer raffinerte europeiske. Og ingen fete biler har dyp brummelyd når man får opp turtallet; det går ofte over i hvining, noe som alle som har vært på noen billøp kan bekrefte. At kræsjene burde vært mer voldsomme er jeg enig i, men det hadde nok vært litt slitsomt for den jevne spiller som kræsjer hver eneste runde - og de fleste kræsj har jo faktisk litt metallisk spe lyd på ordentlig, gjerne kombinert med litt singling i glass. Og det hadde kanskje vært merkelig med kræsjlyder som signaliserer totalt havari og flatklemt bil når det bare er kosmetisk skade i spillet...

Gå i det minste igjennom 5.1-oppsettet i spillet, for noe må opplagt være feil - hos meg så rister det i sofaen når jeg drar på lyden med f.eks. TVR Cerbera 12'en - og jeg har ikke engang sub (men riktignok Dali 8008 som fronthøyttalere ;) )

Jeg tror personlig ankepunktene mot lyden er ut i fra et ønske om urealistisk høy/bassete lyd enn om at det skal gjengis mest mulig korrekt. I NFS:MW så er det jo relativt lik lyd fra alle bilene, men på PGR 3 er det betydelig variasjon ut i fra hvilken bil man kjører.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
selv flåklypa grand prix som går på tv2 nå har fetere lyd  :)

5329795[/snapback]

Vel, nå har jo ikke Flåklypa noe med ordentlige biler å gjøre heller da ;)

Synes det låter ganske fett hos meg; men stor forskjell (selvfølgelig) mellom de ulike bilene - fra de mer harry og buldrete amerikanske til de (som regel) mer raffinerte europeiske. Og ingen fete biler har dyp brummelyd når man får opp turtallet; det går ofte over i hvining, noe som alle som har vært på noen billøp kan bekrefte. At kræsjene burde vært mer voldsomme er jeg enig i, men det hadde nok vært litt slitsomt for den jevne spiller som kræsjer hver eneste runde - og de fleste kræsj har jo faktisk litt metallisk spe lyd på ordentlig, gjerne kombinert med litt singling i glass. Og det hadde kanskje vært merkelig med kræsjlyder som signaliserer totalt havari og flatklemt bil når det bare er kosmetisk skade i spillet...

Gå i det minste igjennom 5.1-oppsettet i spillet, for noe må opplagt være feil - hos meg så rister det i sofaen når jeg drar på lyden med f.eks. TVR Cerbera 12'en - og jeg har ikke engang sub (men riktignok Dali 8008 som fronthøyttalere ;) )

Jeg tror personlig ankepunktene mot lyden er ut i fra et ønske om urealistisk høy/bassete lyd enn om at det skal gjengis mest mulig korrekt. I NFS:MW så er det jo relativt lik lyd fra alle bilene, men på PGR 3 er det betydelig variasjon ut i fra hvilken bil man kjører.

5330083[/snapback]

det er ikke noe galt med lydanlegget mitt. har testet pg3 hos en kompis som også har digitalt hjemmekino. samme dårlige fattige lyden der.

vi alle har forskjellige grunner jeg bare delte mine. men som en annen skrev i denne tråden at de klippene vi så fra E3 var mye fetere lyd enn det er i selve spillet.

pg3 er mere realistisk. det hadde vært morsomt å bruke nfs:mw grafikken + pg3 kjøre egenskapene selv om jeg synes arkade er helt ok.

at det er 80 biler i pg3 er sant nok det, men hvor mange bruker disse bilene? stort sett er det de samme bilene som blir brukt om og om igjen over xbox live med noen unntak. hadde det vært mulighet til å bygge opp biler, altså bytte turbo, forandre dekk type, bremser og sånne ting så hadde det vært realistisk. for dere som er så veldig opptatt av akkurat at det skal være ekte så mulig så ligger pg3 et hav bak.

ingen i virkeligheten som stiller opp med like biler, i så fall har dem tuna bilen slikt at det passer perfekt til føreren. la oss si at mr.a mr.b mr.c og mr d stiller opp med en enzo på en bane i virkeligheten. hadde du satt deg inn i bilen til mr.a og kjørt en runde så over til mr.b hadde du mest sansynlig kjent at det var som å kjøre helt to type forskjellige biler. vi snakker om lufttrykk på dekk, bremser, justerbar spoiler og mye annet som gjør at bilen skal være tunet inn maksimalt for føreren.

neitakk skal jeg ha realitet så velger jeg ikke pg3. da holder jeg meg til nfs:mw arkade og venter på at det skal komme et skikkelig realistisk bilspill.

Mvh

avanore

Lenke til kommentar
det er ikke noe galt med lydanlegget mitt. har testet pg3 hos en kompis som også har digitalt hjemmekino. samme dårlige fattige lyden der.

vi alle har forskjellige grunner jeg bare delte mine. men som en annen skrev i denne tråden at de klippene vi så fra E3 var mye fetere lyd enn det er i selve spillet.

pg3 er mere realistisk. det hadde vært morsomt å bruke nfs:mw grafikken + pg3 kjøre egenskapene selv om jeg synes arkade er helt ok.

at det er 80 biler i pg3 er sant nok det, men hvor mange bruker disse bilene? stort sett er det de samme bilene som blir brukt om og om igjen over xbox live med noen unntak. hadde det vært mulighet til å bygge opp biler, altså bytte turbo, forandre dekk type, bremser og sånne ting så hadde det vært realistisk. for dere som er så veldig opptatt av akkurat at det skal være ekte så mulig så ligger pg3 et hav bak.

ingen i virkeligheten som stiller opp med like biler, i så fall har dem tuna bilen slikt at det passer perfekt til føreren. la oss si at mr.a mr.b mr.c og mr d stiller opp med en enzo på en bane i virkeligheten. hadde du satt deg inn i bilen til mr.a og kjørt en runde så over til mr.b hadde du mest sansynlig kjent at det var som å kjøre helt to type forskjellige biler. vi snakker om lufttrykk på dekk, bremser, justerbar spoiler og mye annet som gjør at bilen skal være tunet inn maksimalt for føreren.

neitakk skal jeg ha realitet så velger jeg ikke pg3. da holder jeg meg til nfs:mw arkade og venter på at det skal komme et skikkelig realistisk bilspill.

Mvh

avanore

Så skriver du:

Du motsier deg selv til de grader...

Jeg er enig i tuningdelen. Det mangler PGR3, og NFS har det. Desverre, føler jeg at mangel på biler i NFS:MW og den arkadete følelsen gjør det dårligere enn PGR3, men som jeg skrev i mitt forrige svar: Det er bra. Når bare ikke helt opp til PGR3.

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

NFS MS og PGR er 2 helt forskjellige bilspill, noen syns at det ene er bedre fremfor det andre, uansett er dette to gode bilspill :)

Jeg liker NFS MS fordi at dette gir meg muligheten til å tune bilene og å forandre de veldig og politiet.

Det jeg savner litt kan være realismen i PGR og at man måtte reparere bilene og at de ble skadet slik man kunne i NFS High Stakes.

Lenke til kommentar
jeg motsier ikke meg selv i det heletatt. pg3 er mere realistisk enn nfs:mw. ingen tvil om det når det gjelder å kjøre bilen. jeg snakket om realiteten ellers

5332079[/snapback]

realitet:~ite't m1 kjensgjerning ikke tankespinn, men r-er / virkelighet i r-en

Virkelighet=Realisme. Ikke prøv deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...