Gå til innhold

nfs:mw vs pg3

Straffa

Anbefalte innlegg

har sittet med noen timer med både nfs:mw og pg3. testet ut med 42" plasma og en vanlig 28" tv

la meg si med engang at nfs:mw er en soleklar vinner hos meg. hvorfor? smaken er som baken, vi alle har ulike grunner. her er mine

grafikk:

nfs:mw har mye bedre grafikk

hvorfor har ikke pg3 realtime skygge effekter? i alle dager. vi snakker om next gen bil spill og så har dem ikke engang realtime skygge effekter. kjører du inn i et skygge område blir hele bilen skyggelagt selv om halve bilen er i sol lyset

synes ellers ikke grafikken i pg3 er next gen i det heletatt. ok bilene i seg selv er veldig bra, detaljerte men selve banen og områdene ser helt elendig ut.

nfs:mw har realtime skyggeeffekter og ikke nok med det. de beveger seg i sol lyset! stå stille med bilen din og du kan faktisk se skyggene fra hus bilen skilt ja alt som kaster skygge bevege seg fra hvor solen står på himmelen. første jeg tenkte på var fable da jeg så dette :)

bilene reflekterer selvfølgelig også med skikkelig effekter. det har alt pg3 har pluss enda mer. kjør under et tre som kaster skygge over bilen så forstår du hva jeg mener.

områdene og landskap virker mye mere levende og ekte i nfs:mw enn det gjør i pg3.

eneste pluss pg3 har er når du ser fra fører setet. skulle ønske det var noe lignende i nfs:mw

lyden:

ok her snakker vi om latterlige lydeffekter fra pg3

jeg sitter med digitalt hjemmekino og ønsker selvfølgelig at det pumpes ut skikkelig brummelyd av høytalerene mine.

selve motorlyden er helt ok i pg3 men thats it! hvorfor jeg hater og kræsje i pg3 eller støte på noen andre er ikke at jeg mister farten men fordi hver gang jeg hører den lille dunke lyden uansett om jeg kræsjer i 10 kmt eller i 300 så er den helt latterlig dårlig. hvor er bassen forresten? forventer meg skikkelig grom lyd av bilspill

nfs:mw har skikkelig bra lyd. bare under oppvarmingen før et race når motoren varmes opp rister det i hele leiligheten med saftig og bra lyd. under løpet så får du skikkelig fartsfølelse med de lyd effektene som når du passerer et eller annet nærme i stor hastighet. du føler virkelig at du sitter der i 200 kmt og du vet hvis du kræsjer nå så smeller det skikkelig! lydmessig. ikke sånn "pjaff" som du gjør i pg3

gameplay:

ok her begynner det morsomme. de fleste kjører enzo og den bilen til 1.3 mill på xbox live. alle ser helt like ut. la oss kalle pg3 live, ferrari live. 90% kjører den samme bilen.

ikke nok med det. styling? ok greit nok du ikke kan kjøpe alt nytt som du kan gjøre i nfs:mw men hva med andre type felger, klistremerker eller logo. alt for at det ikke skal se helt likt ut.

nfs:mw kan du virkelig style bilen din og vise den frem og være stolt av den. du føler deg unik og skikkelig "råner" der du stiller opp med den ultimate styling bilen som du har jobbet med i mange timer.

jeg liker arkade følelsen nfs:mw har men det hadde vært tøft og prøvd den mere realistiske styreegenskapene pg3 har i nfs:mw.

det jeg liker aller best er i nfs:mw kan du faktisk kan kjøre i åpent landskap. dette liker jeg! det er gøy med baner men at du har muligheten til og velge hvem vei jeg skal svinge gjør at nfs:mw scorer høyere poeng her.

vil du kjøre kun baner så kan du også gjøre det i nfs:mw. her kan du velge selv hva du ønsker å gjøre.

dette er mine meninger. harde fakta som tall mot tall og sånt er ikke tatt med her. det er ikke meiningen og tråkke ned på alle som liker pg3. vi har alle forskjellige meninger og dette her er mine

det er sikkert 100 skrivefeil i dette innlegget :)

Mvh

avanore

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Skjønner hva du mener, syns det lyden når du kræsjer i PGR3 er latterlig. Et annet minus er den dårlig anti-aliasingen.

Det med skyggene, hvor ofte stopper du for å se at skyggene rører på seg? :p Når jeg spiller på Live så er det alltid flere forskjellige biler. Og så er det en mye bedre kjørefølelse på PGR3.

Men dette er jo bare hva jeg mener. Jeg liker PGR3 best men syns NFS:MW er et skikkelig bra spill også. :) En god del bedre enn f.eks Undergroundserien.

Lenke til kommentar
*Sn000000000000000000re*

Håper du ikke satser på en karriere innen journalistikk :)

Finnes btw en annen tråd som er akkuratt lik.

5327166[/snapback]

har ingen planer om det nei. sitter på jobben og jeg bare skrev dette samtidig jeg jobber. regner med at det ikke er helt ordrett men så lenge det er lesbart så ok

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, syns det lyden når du kræsjer i PGR3 er latterlig. Et annet minus er den dårlig anti-aliasingen.

Det med skyggene, hvor ofte stopper du for å se at skyggene rører på seg? :p Når jeg spiller på Live så er det alltid flere forskjellige biler. Og så er det en  mye bedre kjørefølelse på PGR3.

Men dette er jo bare hva jeg mener. Jeg liker PGR3 best men syns NFS:MW er et skikkelig bra spill også. :) En god del bedre enn f.eks Undergroundserien.

5327182[/snapback]

stopper ikke ofte og ser på skyggene. men jeg kan lett se at det er skikkelig skygger. lage next gen spill med skyggeffefekter som i pg3 er dårlig

det er ikke mange som kjører forskjellige biler. har spilt en del timer og kan trygt si at 9/10 biler er som regel like

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Kan du ikke bruke stor bokstav? Det er kun 1 i hele første innlegget ditt.

Ellers en grei omtale av det du mener :)

5328414[/snapback]

Joda jeg kan, men på jobben bruker vi kun små bokstaver så blir vanesak

Nå venter jeg spent til RR6 kommer. Noen som har testet det?

Lenke til kommentar
-nfs:mw har mye bedre grafikk

-synes ellers ikke grafikken i pg3 er next gen i det heletatt. ok bilene i seg selv er veldig bra, detaljerte men selve banen og områdene ser helt elendig ut.

Syntes det du skrev var ganske oppsummerende, det gav meg mye info.

Men jeg tror du blir imponert - bare noe glinser og har litt mer glassede teksturer.

Å si at grafikken i pgr3 ikke er next gen i det hele tatt er bare dumt. Grafikken er faktisk noe av det beste jeg har sett. Det knuser Half-Life 2 og alle andre pc-spill. Jeg har aldri sett maken til ekte-het før. Når du spaserer ut av garasjen (i converted barn) og går sakte ut mens sol-lyset tilpasses er bare :thumbup: 10/10!

Når man kjører rundt på F1 banen på ringen og ser rundt, så er det som det er ekte - hvertfall når du sitter inni bilen! Dette løfter spillet skikkelig opp.

Jeg har alltid savnet et spill som er tilnærmet ekte i kjøringa, og her fikk jeg det. Project Gotham Racing 3 er -som itavisen skrev- verdens vakreste bilspill. Uten tvil. Jeg har prøvd Most Wanted et par ganger nå, og ja- det er bra grafikk og sånn! - men det slår ikke gotham.

Senere kommer jeg til å få meg Most Wanted, og jeg gleder meg. Jeg likte Underground 2 kjempegodt og kommer til å kose meg enda mer med MW håper jeg.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid savnet et spill som er tilnærmet ekte i kjøringa, og her fikk jeg det. Project Gotham Racing 3 er -som itavisen skrev- verdens vakreste bilspill. Uten tvil. Jeg har prøvd Most Wanted et par ganger nå, og ja- det er bra grafikk og sånn! - men det slår ikke gotham.

Det summerer det hele ganske bra opp. NFS:MW er ikke i NÆRHETEN av PGR3 når det kommer til grafikk, spilleglede eller realisme. Og JA; Jeg har prøvd NFS:MW. Grafikken er ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

Det summerer det hele ganske bra opp. NFS:MW er ikke i NÆRHETEN av PGR3 når det kommer til grafikk, spilleglede eller realisme. Og JA; Jeg har prøvd NFS:MW. Grafikken er ikke i nærheten.

5328509[/snapback]

Realismen i NFS: Most Wanted er ikke eksisterende. Noen gang prøvd å kjøre sakte i spillet? Det går flott an i virkeligheten å cruise, men i dette spillet så må en visst holde bånn gass uansett hvor en skal. F.eks bare den enkle kunsten å kunne stoppe bilen dreie ratten og gi litt gass for å snu sakte rundt er ikke mulig i spillet. Bilen vil da rett og slett ikke svinge...ikke før du gir full gass og børner deg rundt. Litt småirriterende at de bare har tenkt på maksfarten og heller lite på cruisinga, iogmed at de har faktisk prøvd å herme etter GTA, så syns jeg det burde være mulig å ta det litt med ro mellom løpene. Spillet er bra men de har SÅÅÅ mye å lære enda.

PGR3 er klart et helt suverent bilspill, både online og i campaign, og for å ikke glemme achievementsene, som er riiiimelig døll i NFS. Har en 1000/1000 poeng i PGR3 (eller hvor mye som var maks i det spillet) så er det faktisk en bragd...har en det i NFS MW så tilsier det enkelt og greit at en bare har spilt gjennom main story.

EDIT: og NFS er det første bilspillet jeg har spilt hvor 3rd person view er bedre enn in-car view. Whats up with dat?

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

5328509[/snapback]

Realismen i NFS: Most Wanted er ikke eksisterende. Noen gang prøvd å kjøre sakte i spillet? Det går flott an i virkeligheten å cruise, men i dette spillet så må en visst holde bånn gass uansett hvor en skal. F.eks bare den enkle kunsten å kunne stoppe bilen dreie ratten og gi litt gass for å snu sakte rundt er ikke mulig i spillet. Bilen vil da rett og slett ikke svinge...ikke før du gir full gass og børner deg rundt. Litt småirriterende at de bare har tenkt på maksfarten og heller lite på cruisinga, iogmed at de har faktisk prøvd å herme etter GTA, så syns jeg det burde være mulig å ta det litt med ro mellom løpene. Spillet er bra men de har SÅÅÅ mye å lære enda.

PGR3 er klart et helt suverent bilspill, både online og i campaign, og for å ikke glemme achievementsene, som er riiiimelig døll i NFS. Har en 1000/1000 poeng i PGR3 (eller hvor mye som var maks i det spillet) så er det faktisk en bragd...har en det i NFS MW så tilsier det enkelt og greit at en bare har spilt gjennom main story.

EDIT: og NFS er det første bilspillet jeg har spilt hvor 3rd person view er bedre enn in-car view. Whats up with dat?

5328655[/snapback]

snakker du om pc nå? du kan fint cruise med xbox 360. spørs hvor mye du trykker inn "gassen"

skal teste dette nærmere ut når jeg kommer hjem fra jobben men jeg er ganske sikker på at du kan svinge uten å legge fra deg gummi

Lenke til kommentar

Igjen så ender dette opp i en "PGR er MYE bedre enn NFSMW" tråd.

Tror det trådstarter prøver å si, er hans personlige mening. Jeg må si at jeg er helt enig i det han skriver. Men som sagt. Dette er min mening.

Men å sammenligne disse spillene blir litt feil ettersom det ene er en arcade spill rett igjennom. Mens det andre er mye mer simulator preget.

Jeg synes begge spillene er bra, men personlig synes jeg MW er ett hestehode foran.

Lenke til kommentar
snakker du om pc nå? du kan fint cruise med xbox 360. spørs hvor mye du trykker inn "gassen"

skal teste dette nærmere ut når jeg kommer hjem fra jobben men jeg er ganske sikker på at du kan svinge uten å legge fra deg gummi

5328675[/snapback]

Snakker om Xbox360, det gjelder også alle de andre platformene. Hvis du kaller måten de bilene oppfører seg på ved lavere hastigheter for realistisk så har ikke du lappen.

Lenke til kommentar

5328675[/snapback]

Snakker om Xbox360, det gjelder også alle de andre platformene. Hvis du kaller måten de bilene oppfører seg på ved lavere hastigheter for realistisk så har ikke du lappen.

5328782[/snapback]

jeg brukte ikke ordet realistisk. jeg sa du kan cruise i lav hastighet

Lenke til kommentar

5328675[/snapback]

5328782[/snapback]

jeg brukte ikke ordet realistisk. jeg sa du kan cruise i lav hastighet

5329147[/snapback]

Det er ihvertfall ikke så grådig overbevisende eller bra gjennomført vil jeg si

Lenke til kommentar

Jeg deler mange av synspunktene til trådstarter og liker faktisk NFS:MW bedre enn PGR3.

Ja, to forskjellige spill, men NFS er mer engasjerende hos meg.

Kjører også digital hjemmekino i 5.1 oppsett med solid forsterker og høytalere. Gledet meg lenge til motorlydene i PGR3, men de skuffer STORT. Ikke i nærheten av de mp3-klippene vi fikk høre av motorlyder i etterkant av E3.

Er jo bare mellomtone og diskant i det spillet, og det høres ganske plastikk ut å smelle i et stålautovern, og det er jo ikke Think vi kjører.

Lenke til kommentar
Jeg deler mange av synspunktene til trådstarter og liker faktisk NFS:MW bedre enn PGR3.

Ja, to forskjellige spill, men NFS er mer engasjerende hos meg.

Kjører også digital hjemmekino i 5.1 oppsett med solid forsterker og høytalere. Gledet meg lenge til motorlydene i PGR3, men de skuffer STORT. Ikke i nærheten av de mp3-klippene vi fikk høre av motorlyder i etterkant av E3.

Er jo bare mellomtone og diskant i det spillet, og det høres ganske plastikk ut å smelle i et stålautovern, og det er jo ikke Think vi kjører.

5329623[/snapback]

selv flåklypa grand prix som går på tv2 nå har fetere lyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...