nitrometh Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har problemer med å koble til mine 4 cd-rom IDE enheter. Har også 2 IDE hardisker. Så sant jeg skjønner manualen rett skal dette hovedkortet klare 6 IDE enheter. Får bare opp 2 HD'er og 2 cd-rom spillere. Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
persistent Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvordan har du koblet enhetene? Det er en god del hovedkort med 3 IDE kontrollere der IDE3 er beregnet på RAID og ikke takler CD-ROM, kun harddisker.... Lenke til kommentar
nitrometh Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) "IDE3 er beregnet på RAID og ikke takler CD-ROM, kun harddisker..." Ah, der kan det ligge noe! Cable select kjører jeg nå, får prøve master og slave ting Jeg tok slave og master på 2 av dem. Måtte sette på compatible mode for å få bort noen not ATAPI compatible meldinger. Kan dette skyldes gamle cd drev? Endret 23. desember 2005 av nitrometh Lenke til kommentar
nitrometh Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Mer feil her. BIOS finner alt men får jaggu ikke boota med XP cd'en, står bare at man skal putte i riktig boot device. Hmm! Dette er en helt strøken orignal XP plate. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvilken boot rekkefølge har du ? Er dette hovedkortet ditt av eldre dato? Har nemlig vært borti en del kort som ikke takler 2 cd-rom´er koblet til. Løsningen da har vært å fysisk koble fra IDE-kabelen på den ene spilleren, og så koble den til etter installasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå