IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Foreldrene mine har IPtelefon som har fungert helt fint i lang tid men nå tar den plutselig ikke mot innkommende samtaler... De har Telenor linje, ADSL og utgående samtaler fungerer som det skal. Alle lys som skal være tennt i diverse bokser er det lys i. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Foreldrene mine har IPtelefon som har fungert helt fint i lang tid men nå tar den plutselig ikke mot innkommende samtaler... De har Telenor linje, ADSL og utgående samtaler fungerer som det skal. Alle lys som skal være tennt i diverse bokser er det lys i. 5327045[/snapback] Hvilken ip telefoni leverandør har de? Har de tilfeldighvis ett thomson speedtouch 510i modem? Oppdater dette og det vil løse problemet. Til firmware versjon 4.2.7 Endret 23. desember 2005 av UUnreal Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Telenor, nei de har Alcatel modem (gammelt) men alt har fungert til nå plutselig og jeg har prøvd å restarte både modem og IP boksen. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Telenor, nei de har Alcatel modem (gammelt) men alt har fungert til nå plutselig og jeg har prøvd å restarte både modem og IP boksen. 5327212[/snapback] Ip telefoni leverandør? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Telenor... De hadde no IP telefoni tilbud til eksisterende kunder så da fikk gamlingene seg det. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Telenor... De hadde no IP telefoni tilbud til eksisterende kunder så da fikk gamlingene seg det. 5327245[/snapback] Oki... Har mest kjennskap til Telio. Anbefaler at du ringer telenor da på 05000. Internet virker vel? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Ja, merkelig nok bare innkommende samtaler som blir ignorert totalt av tlf'en hehe. Får prøve å ringe, men linjen er jo tydeligvis iorden. Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du kan jo begynne med å måle hastigheten på adsl-linjen og sjekke om den tilsvarer ca det den skal. I enkelte områder sliter kunder med linjene sine fra telenor, har hørt fra flere at de også sliter med ip-telefoni da, noe som sikkert har med linjeproblemene som telenor har hatt i finnmark, troms, nordland og vest-norge. Du bør ta kontakt med telenor for å få en løsning på problemet, hadde det bare vært en raskere måte å gjøre det på enn å måtte vente 10 minutter i telefonen for å få tak i en konsulent. Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Var en eller annen boks som hadde klikket, nappet ut strømmen til alt og lot det ligge en halvtime før jeg koblet til gjenn og da ble det plutselig liv i alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå