Jens Hansen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 10x optisk zoom, 6 megapiksler og dreibart kamerahus, samt det mindste ultra-zoom kameraet vi har testet så langt, til en pris rundt 3.000,- kr. Det er svært interessante spesfikasjoner? Men hvordan ser det ut i virkeligheten? Er det så godt som spesifikasjonene lover? Les mer Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 De kameraene dere sammenligner med, hvilke kriterier har dere for at de er i samme klasse ? Pris, antall x optisk zoom, megapixler ...? Og hvis testen er skrevet på norsk, tror jeg dere har glemt å oversette teksten under bildene...eller "billederne" som dere skrev . Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 De kameraene dere sammenligner med, hvilke kriterier har dere for at de er i samme klasse ? Pris, antall x optisk zoom, megapixler ...? Og hvis testen er skrevet på norsk, tror jeg dere har glemt å oversette teksten under bildene...eller "billederne" som dere skrev . 5330042[/snapback] Hej De to kameraer, der sammenlignes med på billedkvaliteten er begge ultra-zoomkameraer. Sony Cybershot DSC H1 er desuden taget med, fordi den har fin opløsningsevne og lav billedstøj. Prismæssigt ligger den i underkanten af de 3600 kr iflg. Akam.nos prisguide. Konica Minolta Z6 er også et ultrazoom-kamera og ligger prismæssigt i underkanten af de 3500 kr. iflg. Akam.nos prisguide. Nikon Coolpix S4 ligger af et ultrazoomkamera at være i en klasse for sig, hvad angår størrelse. Det er det mindste ultrazoom-kamera, jeg endnu har testet/set. Prisen ligger iflg. akam.nos prisguide lige under 3.000 kr. Der er altså en prisforskel på kun lidt over 600 mellem den billigste og den dyreste, og når man så tager i betragtning, at man både med Z6 og H1 får kameraer med billedstabilisatorer, så er den vigtigste grund til at vælge S4, som jeg også skriver i min test, størrelsen. Hvad angår megapixler har Nikon S4 og Minolta Z6 6 megapixler mod 5 megapixler på Sony H1, hvilket i praksis ikke betyder ret meget - noget som testen da også afslører - da H1 klarer sig bedst af de 3 kameraer. Hvad angår smutterne i oversættelsen får vi lige kikket på dem. Tak fordi du gjorde os opmærksom på dem. Mvh Jens Hansen Akam.dk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg