dgballer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Har nettopp kjøpt meg ny harddisk(Seagate 250GB IDE), og satte den inn og ordnet alt uten problemer med Partition Magic. Men straks jeg restartet maskinen, så fikk jeg feilmeldingen:"Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem....." Søkte på google, prøvde løsning som microsoft hadde lagt fram, men fikk samme feilmelding. Så prøvde jeg å koble av den nye harddisken, windows startet uten problem. Er det hardware eller software settings jeg har problemer med? Hk:Epox 8rdae http://www-old.epox.nl/english/products/mo...board/8rdae.htm 80GB Maxtor HD til windows inst. Win XP prof. SP2 takker for svar. Endret 23. desember 2005 av dgballer Lenke til kommentar
enema Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 du må ikke bare partisjonere, du må ha en oppstartslaster også, den som laster opp windows... men er det to forskjellige operativsystemer eller har du koblet diskene sammen? Lenke til kommentar
dgballer Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Nei, bare windows på 80GB HD'en og vanlig filer på 250GB. Ok, trudde jeg bare trengte å formatere HD'en så skulle alt være i orden. Er det noe sånt jeg skal gjøre nå : http://www.seagate.com/support/kb/disc/faq...slimit_338.html ? Eller er det en enklere måte? Lenke til kommentar
dgballer Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 har følgende partisjoner : c:\ med windows på 1. HD (maxtor 80GB) d: og e:\ på 2. HD(nye seagate 250GB) 1. HD er primary, 2. logical. brukte Partition Magic til å allokere/create new partition på den nye. begge er koblet på samme IDE slot. windows starter hvis jeg kobler av HD nr.2 windows starter hvis jeg kobler HD nr.2 på andre IDE slot'en, men utrolig treigt. Så windows vil altså ikke starte hvis jeg har begge HD på samme kabel. Noen som vet hva problemet er? Sjekket den nye HD da jeg klarte å starte windows og det så ikke ut som om det var noe problem med disken eller at windows gjenkjente den. takker for svar. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Visst du har satte den nye disken på samme IDE Kanal som OS Disken så må du ihvertfall sjekke at den nye disken er satte opp som slave og ikke master.. blir kræsj om du ikke gjør det sånn.. sjekk jumperen bakpå disken Lenke til kommentar
dgballer Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 hadde først på som Cable select, så satte jeg den som slave...ingen forskjell... Lenke til kommentar
enema Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) du må sette den disken du bruker mest som "master", den andre setter du som "slave", og for guds skyld håper jeg du har installert OS i den nye disken? om det er gjort må du kanskje ha GRUB som oppstartslaster (eller en annen, kommer ikke på noe annet navn nå...) Endret 23. desember 2005 av enema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå