JaguarXKR Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har fått låne en mobil av en kamerat, og får satt inn sim-kortet og operatøren står på skjermen som vanlig. Men jeg får verken ringt eller motta/sende sms. Får feilmeldingen: "Tilkobling mislyktes" Noen som kan hjelpe meg her? Gjelder en Nokia 5140i. Lenke til kommentar
Manco66 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har fått låne en mobil av en kamerat, og får satt inn sim-kortet og operatøren står på skjermen som vanlig. Men jeg får verken ringt eller motta/sende sms. Får feilmeldingen: "Tilkobling mislyktes" Noen som kan hjelpe meg her? Gjelder en Nokia 5140i. 5326513[/snapback] Sikker på at mobben funka til kompisen din? Åssen operatør har du, og hva har han du låner den av? Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Ja den funka helt fint.. Han hadde netcom, og jeg har nå testa med både telenor, netcom og chess. Noen som veit hva årsaken kan være? Kan verken motta eller sende anrop/sms. Operatørlogoen kommer og alt ser ut til å være normalt ellers. Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Høres på meg ut som en telefon som er IMEI-sperret. Det er typisk at man da får nett og alt ser ut til å funke bortsett fra at den er sperret for alt ut-/inngående. Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Høres på meg ut som en telefon som er IMEI-sperret. Det er typisk at man da får nett og alt ser ut til å funke bortsett fra at den er sperret for alt ut-/inngående. 5334514[/snapback] Hvordan oppheve denne sperren? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Er telefonen IMEI-sperret så er det ikke usannsynlig at det er fordi den er meldt som stjålet..og da tror jeg ikke du får åpnet den igjen! Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Ring operatøren din å be de sjekke om imei nr er sperret. Telenor kan iallefall sjekke dette for deg. Vet ikke hvordan det er hos de andre operatørene. Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg mener å ha hørt at imei nr kan knyttes direkte til kun et sim kort, slik at ingen andre simkort vil fungere på uansett om den er meldt stjålet eller lignende. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg mener å ha hørt at imei nr kan knyttes direkte til kun et sim kort, slik at ingen andre simkort vil fungere på uansett om den er meldt stjålet eller lignende. 5346165[/snapback] Da pleier det å være at telefonen er låst til et spesifikt sim-kort, alá det som har blitt gjort med en del kontantkort-telefoner av merket Siemens! Og da pleier du å møte en forespørsel om å taste inn en kode for å åpne telefonen, og ikke at den ser ut til å virke, men nekter å ringe ut eller motta samtaler/sms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå