bokhylle Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hei! Når snøen smelter skal jeg starte å lage et kabinett i tre. Så da trenger jeg tips. Jeg skal kjøpe dette hovedkortbrettet. Skal trolig lakere det svart. Er det så mange andre farger? Så jeg trenger tips til ett trekabinett. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du har hvor mye erfaring? Er vanskelige greier. Sjekk i worklogger her på forumet, spesielt Snekkerboden er å anbefale! Brukt MDF-plater, gode og jobbe med, støydemper godt osv.. Ha godt verktøy, Dremel er greit å ha! Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Har ikke så mye erfaring nei. Har sett gjennom noen worklogger. Har alt av sånne Dremel. Faren min jobber i et sånn "bygge firma", men han er ikke snekker. Uansett det er verktøy der til 100,000,- jeg kan låne. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Okey okey.. Vel, bygg ei ramme og skjær ut plater er vel basics! Men altså, tegn en skisse over idèer og så en med eksakte mål osv.. Om du skal lakkere det kan du jo parkle det? Eller du kan prøve noe jeg ikke har sett: Glassfiber! Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Er det tøft med "tre farge"? Ikke lakke den liksom. Vis ikke går det at å male med kost. Vet at det ikke blir blankt å fint da men. Når jeg skal ha tre kabinett skal det være WOOD. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Da kjører du på med bengalakk eller beis! Du må uansett behandle treverket på en eller annen måte og da kan du lakke eller beise. Beis så kan du få til en mørk tøff nyanse i treverket. Bruk bengalakk om du skal ha litt farge! Spør på Jernia, Biltema e.l. Lenke til kommentar
Going_Ion Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 eg syntest du skulle skaffe deg noen breie lyse trebord....og mekke noe ut av d!! og la de falme m alderen...og la cabinettet se skikkelig klassisk ut... ikke d at eg har lagd d sjøl...men kommer bare m noen ideer.... må jo holde selve "pc'en" unna tre'et då....tror d e lurt ja...m noen spacere av plast... og en kanon røykvarsler i taket... lykke t!! Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg vill helst ha PSU'en nederst i kabinettet og hovedkortet litt høyere opp. Tror det ser litt mer ryddig ut da. Hvordan er dette? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg vill helst ha PSU'en nederst i kabinettet og hovedkortet litt høyere opp. Tror det ser litt mer ryddig ut da. Hvordan er dette? 5339616[/snapback] Jeg tror lian li har noen sånne løsninger. Hente litt inspirasjon derifra? Også kjøpe ferdig "hovedkort-holder" http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLMBT&mcat=c329 Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Skal kjøpe det hovedkortbrettet. Hva med mål? Har ikke behov for så veldig stor, men må jo ha litt plass. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Hva med og bare måle fra ett annet kabinett? eller se på en internett side for må feks, lian li. Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Hei! Jeg driver også å lager et tre kabinett. Det tipset jeg kan gi til deg ar at du måler og kutter nøyaktig. Hvis du driver å kutter i metall er det ganske lett å fikser evetuelle måle feil, men hvis noe er kuttet feil i tre, er det bare å starte på nytt igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå