Jonas 90 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) hva må man betale i toll når man skal bestile en mp3 spiler som koster 1300 kroner i utlandet? skal kjøpe fra amazon.com...noen fler som har arfaring derfra? varer under 200 kr er fritatt for toll varer over: "Når du bestiller varer på Internett fra utlandet, må du i tillegg til varens verdi som regel betale 25 prosent merverdiavgift. Merverdiavgiften regnes av varens verdi tillagt frakt, forsikring og eventuelt andre kostander. " Endret 22. desember 2005 av Hestetun Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) toll skal betales på alle varer til over 200, bøker er unntak Endret 22. desember 2005 av Admin'c Lenke til kommentar
Sweedish Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 mye... www.toll.no prøv deg frem der, er også en kalkulator der du skriver inn div. Funker bra for meg Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Be selger skrive på at det er en gave. Muligens på kanten av loven. Men ikke pokker om den norske staten fortjener en krone av hva det du handler for. Min mening om dette gjelder forøvrig alle lovpålagte avgifter. Endret 22. desember 2005 av Lord^ Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er vel ikke så mange varer i dag som man betaler toll på, men derimot merverdiavgift, dvs. moms? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Det er vel ikke så mange varer i dag som man betaler toll på, men derimot merverdiavgift, dvs. moms? 5326919[/snapback] Stemmer. 25% mva. på alle varer over 200kr, gave er fritatt for mva. opp til 1000kr, så å merke pakka med gave i dette tilfellet vil ikkje hjelpe. Lenke til kommentar
Sweedish Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 En kompis av meg fikk de som sendte ham pakken (som hadde en verdi på350,-) til å merke esken med en lapp der det stod 199kr. Mens inne i den lå den ordentlige kvitteringen på 350kr. Demed: ikke no toll. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 En kompis av meg fikk de som sendte ham pakken (som hadde en verdi på350,-) til å merke esken med en lapp der det stod 199kr. Mens inne i den lå den ordentlige kvitteringen på 350kr. Demed: ikke no toll. 5327587[/snapback] Hadde nok mest sannsynlig ikke blitt noe toll uansett, det det kunne ha blitt er merverdiavgift. Lenke til kommentar
Sweedish Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Hadde nok mest sannsynlig ikke blitt noe toll uansett, det det kunne ha blitt er merverdiavgift. 5327618[/snapback] Jo, toll over 200,- Stemmer ikke det? Eller blander jeg toll og mva. nå(?) Endret 23. desember 2005 av Sweedish Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Tror nok du blander toll og mva. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Si man kjøper en laptop på ebay. Er man da pliktet til å betale 25% mva? Hvordan går den prosessen? Må man si fra om det selv, eller holder tollvesenet igjen pakken til de har fått sine dypt fortjente 25%? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Tollvesenet har som regel en lei tendens til å stoppe pakker med verdi over 200NOK. Du kan få avsender til å merke pakken med gardinstenger, verdi 150NOK f.eks. men vet ikke helt hvordan prosedyrene er hvis man blir tatt. Når jeg har bestilt produkter som jeg måtte betale mva. på, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte innom nærmeste tollsted og fylle ut noen papirer. Dette kan posten/transportør gjøre for deg, og da vil du få en faktura i posten. Mener det er noe i den duren. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg synes det er stygt av den norske stat ass. Det må jeg bare si. Noen som er med på å danne et parti hvor vi i hovedsak ønsker fjerning av MVA? Samt redusere skatter? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Noen som er med på å danne et parti hvor vi i hovedsak ønsker fjerning av MVA? Samt redusere skatter? Noen kom deg i forkjøpet Endret 23. desember 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Halvgud Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg bestilte 4stk t-skjorter fra usa. Disse måtte da fortolles, siden de prisen ble rundt 400,- Det morsomme med situasjonen var at det kostet 27,- og fortolle skjortene, men de som gjorde jobben, skulle selvsagt ha ett gebyr på 80,-, og det gebyret skulle ikke være mindre kjipt, enn at de presset 30,- mva uttav det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå