Daffa Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Er jo egentlig en tråd fra før Jul, så har han bumpet om det er kommet noe nytt.. Og etter bumpen igår, så er det jo flere gode valg.. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Stusser om jeg skal kjøpe 2x 1GB Billig RAM, eller 1x 1GB RAM til samme prisen (Altså bedre kvalitet for å si det på den måten) Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Stusser om jeg skal kjøpe 2x 1GB Billig RAM, eller 1x 1GB RAM til samme prisen (Altså bedre kvalitet for å si det på den måten) 5950498[/snapback] Det er mye bedre ytelse av å kjøpe 2x1Gb enn 2x512 med lave timings + AMD kjører bedre på 1024MB moduler enn 512Mb moduler. dette merket jeg ikke mye men merkbart. Med 2Gb kan du i teorien kjøre dobblet så mange programmer raskt siden PC'n har mer ''korttidshukkommelse'' Håper du skjønte noe.. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Ja altså enten var det ÈN dyr/kvalitet 1GB brikke eller TO billige 1gb brikker. Ikke noe snakk om 512 her. Men jeg forstod det slik at 2GB med billig ram var bedre enn 1GB med "god" RAM? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Det er det neppe. 2 stk DDR-ram (dual data rate) av noenlunde samme type er alltid å foretrekke. Men 4 stk 512MB ville være litt drøyt, siden dette gir få oppgraderingsmuligheter uten å bytte ut det du har fra før. Greit nok at det ikke var aktuelt for deg edit: og jeg tror nok 7900GT er mer for pengene enn 7900GTX. Endret 19. april 2006 av surbz00r Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ja altså enten var det ÈN dyr/kvalitet 1GB brikke eller TO billige 1gb brikker. Ikke noe snakk om 512 her. Men jeg forstod det slik at 2GB med billig ram var bedre enn 1GB med "god" RAM? 5950619[/snapback] riktig. Men det er ikke smart å bare kjøpe en brikke for da går man glipp av Dual Channel som det sitter endel minne ytelse i. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ja altså enten var det ÈN dyr/kvalitet 1GB brikke eller TO billige 1gb brikker. Ikke noe snakk om 512 her. Men jeg forstod det slik at 2GB med billig ram var bedre enn 1GB med "god" RAM? 5950619[/snapback] riktig. Men det er ikke smart å bare kjøpe en brikke for da går man glipp av Dual Channel som det sitter endel minne ytelse i. 5950655[/snapback] Altså: dersom du planlegger å kjøpe 2GB til i nermeste fremtid (noe ihvertfall jeg finner bortkastet), bør du gå for 1 stk 2GB-brikke, og siden kjøpe en til. Dersom du bare skal ha 2GB ram, og ikke har planlagt noe mer foreløpig, bør du kjøpe sett på to brikker med en gang, for å få utnyttet dual channel, som sagt (som er en av fordelene ved DDR fremfor gamle SDR). 15. Hva er dual-channel?Dual-channel går ut på at to parallelle minnekontrollere kjører hver sin minnebuss slik at bussbredden blir doblet (fra 64 bit til 128 bit). Dette gir teoretisk dobbel båndbredde til minnet. For å kjøre dual-channel må man som oftest kjøre parvis like brikker. På AMD øker gjerne båndbredden med 100%, men systemytelsen blir sjeldent mer enn 2% høyere. På Intel er det en ganske stor fordel for systemytelsen at man kjører dual-channel. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Soooo.... Hva ville dere anbefale for meg? Her er oppsettet: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22779 Som du ser har jeg allerede RAM, men er usikker så jeg vil ha deres anbefalinger. Max pris er 1500kr Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Har oppdatert ganske mye nå. Bestiller alle delene på mandag eller tirsdag, så nå vil jeg bare ha en siste sjekk fra folk som har litt peiling om de ulike komponentene. Last chance! Takk takk. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22779 Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Bytt PSU! En 520W til under 500kr tror jeg ikke er kvalitet! Gjorde denne feilen selv og byttet til Hiper 580W i DAG. MYE bedre. Kjøp en Hiper Type-R 580W og Denne ramen, kingston sitt value skal være ganske bra da får du også allt på én butikk. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Neh. Jeg var også skeptisk ettersom den var så billig, men les brukererfaringene du. Alle er fornøyde, og det er kvalitet. Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Last call nå og da mener jeg det også Tusen takk på forhånd. Føler meg bedre hvis noen ville si at oppsettet ser bra ut. Er litt... shakie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå