Gå til innhold

Hvor billig kan jeg få dette? Oppgir deler/specs.

Anbefalte innlegg

Hei! Da var det denne karen som måtte se seg litt om igjen etter PC.

Har en anelse over hva jeg skal ha men det er mange komponenter som jeg er litt usikker på så jeg trenger proff hjelp. Ramser opp:

-2048 RAM (Evt. 1024MB hvis det er "kvalitet" og ikke så dyrt)

-256 MB GeForce 7800 GT

-DvD Brenner. Ja det finnes så mange bra og billige der ute.

-Trådløst nettverk 11mb standard (Det er vel "G" hvis jeg ikke husker helt feil).

Kortet skal ikke ha en ledning og så til en antenne løst, men en antenne som stikker rett ut fra kortet hvis dere skjønner.

-Harddisk. 2x gode Harddisker med 250GB på hver. 7200RPM og 8/16mb Cache

-Tv Tuner. Dette er ikke prioritet, men hvis det finnes et bra valg så sleng det inn.

-IKKE OS, skjerm,tastatur, mus osv.

-Kabinettet har jeg ingen peiling på. Men prisen går før design. Heller billig enn stilig.

-AMD Athlon 3700+ 2.2 GHz

-Lydkort. Billig og bra?

Fint hvis det ikke kommer over 12k. Skal bruke ca. 3000 på skjerm...

Thats it. Bruk fantasien =)

Takker og bukker.

Btw.. Skal altså bygge Pcen selv. Og når det gjelder hovedkort så har jeg ikke peiling på det heller.

Edit: Fikset en del ting for å gi et bedre bilde av det jeg vil ha.

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 1995 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1495 kr

Hovedkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16 969 kr

Skjermkort: Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo" 2895 kr

Strømforsyning: Thermaltake Silent Purepower 460W Stømforsyning, Active PFC, 20/24pin 679 kr

Kabinett: Raidmax Scorpio 868 Black, Sidevindu (Uten strømforsyning) 398 kr

Harddisk: Western Digital Caviar SE 200GB IDE ATA/100 8MB 7200RPM 795 kr

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-W162C IDE Black OEM 395 kr

Totalt: 9621 kr

Jeg har ikke valgt trådløst nettverkskort, siden det finnes så mange typer og at dette ikke utgjør så stor del av prisen. TV-kort er jeg på jakt etter selv, men jeg har desverre ikke kunnskap om slike.

Kom gjerne med forslag til endringer.

Lenke til kommentar
Hvor stor forskjell er det på AMD 3700+ og 3800+ ?

Litt lite HDD plass. Ellers så det bra ut.

Og er alt fra Komplett? Finnes det ikke billigere nettbutikker for de forskjellige delene eller blir det omtrent den samme prisen med tanke på alle mulige portoer/frakt osv?

5325652[/snapback]

Jeg ville valgt 3700+ fremfor 3800+, blant annet på grunn av mer cache. Men det er ikke stor forskjell.

Velg en større harddisk, eller velg flere harddisker.

Jeg valgte komplett siden de har god service og har en rask og enkel butikk å plukke deler i. Men velg gjerne en annen, for eksempel SHG vil nok ha billigere deler.

Lenke til kommentar

Da har jeg funnet kanskje en løsning her og jeg ber dere om å kommentere den og si om noe bør skiftes ut eller ting jeg må huske på.. Trenger jeg noen flere vifter av noe slag for eks?

Igjen,

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22779

En ting.. Bytt ut det skjermkortet som er der med https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=36295

Lenke til kommentar

Etter masse krøll med den handlevognen har jeg omsider fått det til å gå opp.

Da var det bare om noen hadde noe å si på "handlelisten". Noe som bør skiftes ut osv.

Et annet spm. Hva er forskjellen på 7800GT Golden S og 7800GT ?

Golden S koster mindre iallefall. :hmm:

Edit igjen: Tror det tar litt tid før den publiserte utgaven blir oppdatert..

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22779

Lenke til kommentar

Det er minnefrekvensen og kjernefrekvensen som er forskjellige. Goldens S er litt overklokka fra fabrikk. Her er forskjellene: vanlig / golden S - minne: 1000 / 1100 - kjerne 400 / 450.

Personlig har jeg Ikke golden s, men kjører på 475 / 1150 (har club 3d).

PS: disse kortene bråker som f...

Endret av AOe
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bumper denne jeg og lurer på om noe nytt er kommet eller noen forandringer jeg bør gjøre?

Har kanskje også tenkt på å skaffe bare 1g med "kvalitetsram" istedenfor 2g med billig ram som jeg har der.. Er det lurt? Og til samme prisen?

En annen ting, noen sa at det var et skjermkort som jeg ville fått mye mer ytelse for pengene enn Gefore 7800 GTX. 200kr mer eller noe sånt. Det jeg husker var at det var et ATI kort, og muligens 1900xt, men jeg er ikke sikker på dette..

Jeg er grønn på dette så fyr løs.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Du vil vel merke det bedre med 2x1GB valueram enn 2x512MB Performance ram :)

Ved klokking er det bare å stille divider.

Byttet netopp mine Patriot XBL 2x512MB ram brikker som kunne kjøres opptil 533Mhz, mot 2x1024MB Twinmos Value. Angrer ikke ett sekund :p

Lenke til kommentar
Ja jeg forstår hva dere sier om skjermkort, men jeg vil gjerne at det skal vare en god stund. Og da varer vel 1900xt lenger vel?

5897266[/snapback]

Det var sikkert det folk sa når de kjøpte et 5900ultra bla bla bla til 5000+ eller et 6800 ultra til de samme. Nå får du kjøpt et 7800gt til knappe 2 k som er bedre :p

Investering i et dyrt skjermkort er like bortkastet som å tro at å kjøpe bil er en "lur" investering. Putter du pengene i banken til 0 % rente har du mye mer igjen etter 1 år :!:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...