gamerman Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hei Håper dere tar dere tid til å lese dette Jeg har hatt dette problemet lenge : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511465&hl= Fra topicen : Hei Jeg har nå testet Quake 4 med oppløsning på 1600x1200 aa x 4 af x max , alt high. Fikk dette resultatet på videoen jeg nå skal vise dere : 2005-12-17 11:54:37 - Quake4 Frames: 961 - Time: 16015ms - Avg: 60.006 - Min: 59 - Max: 61 Jeg gjør oppmerksom på at spillet gikk på 30 bildet per sec når jeg tok opp video tongue.gif : http://www.megaupload.com/?d=CIQHLQE9 Det er ikke sånn det ser ut i spillet , litt mer begrenset men dere skjønner hva jeg mener ved å se videoen Problemet er : Spillet går veldig smooth og bra framerate , men hvis jeg gjør sånn som i videoen så virker det som enten characteren blir dyttet bort til siden eller at "veggen" blir dyttet til siden fra characteren slik at det føles ut som et hakk eller en "gap" (Det jeg da mener med gap er at det virker som om den mangler noen modeller . Eks : Si at du har en demo som viser en appelsin. Appelsinen er del inn i 3 deler , 2 på siden og en i midten (som utgjør hele appelsinen) Si om den midterste delen hadde manglet men appelsin demoen var programmert til å kjøre "modellen" sammen uansett hva som måtte skje. Og når du da ser på den fra side til side så bare dyttes den høyre delen til den venstre delen som skaper et slags hakk... Dette virker ihvertfall slik etter det jeg mener. Men jeg får dette i en god del andre spill også , det er ikke merkbart i action men om du stopper opp så skjer dette. Men har ikke merket det i : Far Cry , Battlefield 2 , Prince of persia two thornes , king kong , Alpine skiing 2006 , fifa 2006 osv osv. Så det er bare begrenset med spill det skjer i ... Hva tror dere er problemet ? Specs : Prosessor : AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939(San Diego) Skjermkort : Asus GeForce 7800GTX 256MB Pci-E Hovedkort : MSI K8N NEO4-F Minne : Kingston PC3200 HyperX 2048MB Ulta Low Latency (2-2-2-5-1) Harddisk : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM (OS ,og+ quake 4 osv) Harddisk : Western Digital Caviar 8 mb 200 GB 7200 RPM Nyeste nVidia driver installert ! Har defragmentert , virus check , spyware , registerclean (nei) , cleanup harddisk osv. Jeg har Windows Blind 5 Enhanced installert , har hørt det programmet skaper problemer for steam men det burde jo ikke spille så mye rolle. Til mandag skal jeg Formatere alt og sette inn : A8N-SLI PREMIUM Creative Soundcard Sound Blaster X-Fi XtremeMusic WD Harddisk 400.0GB 7200RPM SATA I 3.5" 16MB Håper at dette ordner seg Si i fra om dere skal ha mer informasjon .... ______________________________ Nå har jeg da fått satt inn disse komponentene men fortsatt så sliter jeg med dette : http://www.megaupload.com/?d=CIQHLQE9 Som sagt så er det ikke så mye som i videoen pga bildet er mye kjappere. Jeg har tilogmed klokket kortet mitt til 495/1350 iforhold til stock som er 430/1200. Er det noen instillinger jeg burde la være av ? Jeg har ikke smooth mouse på ... Vertical sync er på , nvidia sin nye driver er installert ! Det som er rart er at det skjer ikke om jeg rører musen rundt omkring på objectet(den veggen) , men når jeg tar å løper rundt si f.eks : A og D bruker jeg til å løpe til side og side med som dere ser i videoen , da skjer dette . Kan det være at id har ment at dette skal være som "fotsteps" som lager en slags følelse av hakking ? Håper VIRKELIG dere kan svare ang dette PS : Har ikke merket dette stort i andre spill .... (tror jeg) Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hmmm, var dødsirriterende det der ass :S Kan ikke gi deg noe svar, men skjer dette BARE i den oppløsningen du bruker der? Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Skal vi se , kan ikke få testet det nå . Men se innom i morgen så skal jeg gi deg et svar. Gir igjen advarsel om at det IKKE er fult utbredt som det ser ut som . Er veldig lite men merkbart. Veldig merkbart i 30 fps som det er på videoen . Men i 60 fps så merker man det , bare ikke så mye ... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Nå har jeg prøvd : 1024x760 , medium graphic ikke noe aa eller af... Samme greiene skjer Men det skjer bare når en rører på seg , når man bruker musen så skjer det ikke. Spillet vil ikke kjøre annet en 60 hz så jeg får max 60 fps nå . Derfor vil denne videoen jeg gir nå igjen være 30 fps. Men det er et godt eksempel på at det bare skjer når en rører på seg (obs: Igjen så ser dere at ved at når man går så skjer dette , men ikke ved når man bruker musen...) http://www.megaupload.com/?d=3XZQSZNP Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Kan se ut som at det er en generell "feil" i spillet, kan sjekke om jeg har det samme når jeg installerer Q4 igjen Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Kan se ut som at det er en generell "feil" i spillet, kan sjekke om jeg har det samme når jeg installerer Q4 igjen 5333659[/snapback] takker om du kan gjøre dette Kan hende at det er feil med spillet som gjør at den ikke klarer dette oppsettet her Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Putter det inn i morgen, skal spille PCW nå, så skal jeg ut, men poster i morgen Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Har samme problem,blir opphakket når jeg går sidelengs og ser mot vegger. Tror heller ikke det er hardware relatert,selv om spillmaskina ikke er av de beste. P-4 3.0GHz Abit IC7-Max3 2GB ddr POV Geforce 6800GT Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Har samme problem,blir opphakket når jeg går sidelengs og ser mot vegger.Tror heller ikke det er hardware relatert,selv om spillmaskina ikke er av de beste. P-4 3.0GHz Abit IC7-Max3 2GB ddr POV Geforce 6800GT 5345446[/snapback] Det skjer overalt hos meg , ihvertfall der jeg legger merke til det. Men det skjer ikke når man står stille og ser rundt med musen. Bare ved bruk av piltastene så skjer det hos meg , blir opphakket jeg også. TAKK FOR AT DU SA I FRA Nå ble eg litt glad , og litt "sad" på dine vegne også Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Ligger en beta oppdatering på ID sin side. A BETA update for QUAKE 4 is now available. This update is recommended for Windows users with Intel Hyper-Threading Technology (HT Technology) enabled processors, multiple processors, or systems with a dual core processor. Har akkurat lasta den ned,og skal se om det løser problemet. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2005 Ligger en beta oppdatering på ID sin side. A BETA update for QUAKE 4 is now available. This update is recommended for Windows users with Intel Hyper-Threading Technology (HT Technology) enabled processors, multiple processors, or systems with a dual core processor. Har akkurat lasta den ned,og skal se om det løser problemet. 5345908[/snapback] Ok , men jeg har vel vanlig core og ikke dual ? Håper det ordner seg for deg Men kan jeg også laste ned patchen ? Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 (endret) Mener å ha lest et sted att max fps er 60 uansett. quake 4 is capped at 60 fps http://www.2cpu.com/story.php?id=3960 Endret 27. desember 2005 av Biomec Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 Fikk installert det , men nå opphakker det når jeg bruker musen også ..... Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2005 Har fått samme problem i The Matrix : Path of Neo Installert den nyeste patchen , hva er det som skjer ? Fikk intrykk av at Path of neo er et veldig buggy spill og kan tenkte meg at kanskje flere folk sliter med litt rar hakking ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå