Gunder1 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg laget en pc for en i familien, hadde en 200Gb som jeg delte opp i 2 partisjoner 10Gb og resten til lagring. Ghostet c partisjonen, men jeg mener og huske at når man "bare" har 1 disk så vil den i ghost prosessen slette hele disken, slik at det som var på D:\lager også forsvinner DA kommer spørsmålet mitt: blir det mye tregere med en 5400 disk til kun opprativsystemet? Da kan jeg nemlig legge imaget med Ghost på den store disken, og ved et krasj på C er det bare noen minutter for å være oppe igjen Endret 22. desember 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ghost endrer INGENTING. Tar bare et "bilde" av en partisjon. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Men jeg mener å huske at når jeg testet det etterpå, så kom hele disken opp som valg... ikke C og D? Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 For å svare på trådtittel: Ja. Hva det å lage ghostbilde av en partisjon har å gjøre med det.... Jeg skjønner ikke hva du prøver på, eller spør om egentlig.. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) He he, det jeg lurer på er følgende: disk er delt opp i 2 partisjoner, C-opprativ og D-lager (programmer, dokumenter o.l) Jeg har ghostet C til en dvd plate (ca 3Gb) Jeg "tror" at når jeg får maskinen i hende, og skal bruke dvd med ghost imaget så vil den slette hele D partisjonen! Vil det bare bli en stor C partisjon etterpå med et "perfekt" ghostet XP inne igjen? Det med den "trege" disken var til å legge xp inn på den, legger så et Ghost image til senere bruk på en fysiskt annen disk! Endret 22. desember 2005 av Gunder1 Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 1. Hæ - og det var hva du lurte på egentlig? 2. Ghost skiller mellom partisjoner og disker ved backup og restore. Så viss du laget et bilde av en partisjon så kan du gjenopprette det bildet til en partisjon på en vilkårlig disk. Eneste kravet er at partisjonen har tilstrekkelig med plass til filene. 3. Litt usikker på hvordan det blir med MBR dog? (men sikkert noen som kan svare deg på det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå