Gå til innhold

5400rpm er det mye tregere en 7200rpm?

Gunder1

Anbefalte innlegg

Jeg laget en pc for en i familien, hadde en 200Gb som jeg delte opp i 2 partisjoner 10Gb og resten til lagring. Ghostet c partisjonen, men jeg mener og huske at når man "bare" har 1 disk så vil den i ghost prosessen slette hele disken, slik at det som var på D:\lager også forsvinner :thumbdown:

DA kommer spørsmålet mitt: blir det mye tregere med en 5400 disk til kun opprativsystemet? Da kan jeg nemlig legge imaget med Ghost på den store disken, og ved et krasj på C er det bare noen minutter for å være oppe igjen :love:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, det jeg lurer på er følgende:

disk er delt opp i 2 partisjoner, C-opprativ og D-lager (programmer, dokumenter o.l)

Jeg har ghostet C til en dvd plate (ca 3Gb) Jeg "tror" at når jeg får maskinen i hende, og skal bruke dvd med ghost imaget så vil den slette hele D partisjonen! Vil det bare bli en stor C partisjon etterpå med et "perfekt" ghostet XP inne igjen?

Det med den "trege" disken var til å legge xp inn på den, legger så et Ghost image til senere bruk på en fysiskt annen disk!

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

1. Hæ - og det var hva du lurte på egentlig? :p

2. Ghost skiller mellom partisjoner og disker ved backup og restore. Så viss du laget et bilde av en partisjon så kan du gjenopprette det bildet til en partisjon på en vilkårlig disk. Eneste kravet er at partisjonen har tilstrekkelig med plass til filene.

3. Litt usikker på hvordan det blir med MBR dog? (men sikkert noen som kan svare deg på det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...