Gå til innhold

MSI K7T TURBO

Hurley

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har oppdatert til ny 3.50 award bios.

Da jeg skulle gå inn i bios etter flash så er biosen helt "fucka". Det eneste som kommer opp er en blå linje på skjermen. Resten er svart. Har prøvd noen taste-kombinasjoner, men ingenting skjer, så jeg må slå av maskinen.

Voltcore kjører nå på 1.83 i idle, og cpu-temp er på over 50 grader uten overklokking.

Lurer på om noen har et tips? Mulig å skifte til Ami?

Jeg prøvde å recover 3.40, men samme problemet oppstod.

Håper på rask respons. :smile:

Jeg overlever jo med biosen slik da, men har litt lyst å modifisere den litt bedre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NEWS-FLASH!!

Jeg bruker Silent Twin, og gjett hva??

Noen sendte mail til Abit support fordi de hadde samme bios-problem, og dette er svaret han fikk:

"The papst fans bring a bad signal trough the tachocable into the bios and that is why you get this blue line, use other coolers and your problem is solved. Neolec and some coolermaster coolers bring also the same problem."

Så der har vi årsaken.

3.50 støtter også turbo, bare så det er sagt...bare les på http://www.msi.com.tw selv, men problemet ligger i papst-viftene i Silent Twin, siden flere hovedkort har hatt dette problemet! :sad:

Lenke til kommentar

den personen var meg! Samme problemet her oxo... blå linje når jeg skal inn i bios.. Virker som om det er papst som har drete SKIKKELIG på draget her nå..

Dette er jo helt latterlig.. CPU-vifter som fucker opp hovedkortet..

Nei.. nå skal jeg sette på min gamle orginale cpu-kjøler.. Vifta skal microplex få i retur!

-kka

Lenke til kommentar

merkelig....

Jeg har OGSÅ det samme problemet... Men jeg har ingen papst vifter... en enermax vifte festet til hk og en zalman....

men min pc er jo lettere føkka og da... starter bare 1/3 av de gangene jeg trykker på knappen for eksempel... det er det "bipet" som ikke kommer, noen tips??

MVH

Alexio

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...