Øsse Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Ble satt til å fikse min søsters PC fordi den starter ikke i det hele tatt. Men jeg kommer ikke så langt. PCen er 100% død. Når jeg trykker på knappen skjer absolutt ingenting. Ingen vifter eller hardisker, det inkluderer viften på strømforsyningen. Som om det ikke var strøm koblet til i det hele tatt. Selve knappen har jeg testet og den funker. Men da jeg var inni PCen så jeg at kjøleribben til CPUen var proppet i støv, og min søster nevnte at det luktet svidd. Jeg har forøvrig sett PCer som har gått med tettere støvlag enn dette. Kan en død CPU føre til at absolutt ingenting begynner å gå? Eller ville viftene gått en kort stund? Mulige skyldige inkluderer jo også selvfølgelig strømforsyningen. Hvis strømforsyningen var i orden ville viften gått da? Eller starter ikke den før den får signal fra hovedkortet? Hva er den mest sannsynlige grunnen til at dette skjer? Så vidt mine kunnskaper rekker må det enten være PSUen eller CPUen. Men ting taler både for og imot begge deler. Håper og takker for hjelp! Endret 22. desember 2005 av øsse87 Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 hvis det er cpu skulle vifter o.l starte..tipper heller det er enten bryteren til HK eller psu som ikke funker. Sjekk alle strømkontakter til hovedkortet Prøv å kortslutte de 2 pinnene hvor bryteren er koplet til HK Prøv med en annen psu Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Finnes det en letlter måte å teste om en PSU funker enn å måtte prøve en annen? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 du kan prøve å jumpstarte psuen og for eksempel koble til en cd rom og noen vifter bare for å se om den starter i det hele tatt. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Kanskje en sikring i PSU har gått ? Bare å skru opp og sjekke. Ny sikring kan kjøpes på en bensinstasjon for et par kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå