Gå til innhold

Finner ikke satakontrolleren

Anbefalte innlegg

Jeg har et DFI Lanparty hovedkort med en innebygd SIL 3114 Sata Raid kontroller som funker fint, men i dag trengte jeg flere sata porter så jeg satte inn en SIL 3114 SATA Raid PCI kontroller jeg har liggende.

Jeg får ikke innstallert driveren for pci kontrolleren fordi maskinen ikke finner den.

PCI Sata kontrolleren fungerte fint sist jeg brukte den, så jeg mistenker at det er en krasj mellom satakontrollerene som gjør at maskinen "overser" den. :(

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv det enkleste først - sett kontrollerkortet i en annen pci-slot og se om det virker der.

Det er et vanlig problem at nettverkskort og lydkort ikke virker i enkelte pci-slotter av grunner vi ikke skal gå nærmere inn på, så du skal ikke se bort fra at dette gjelder harddisk-kontrolleren din også.

Sjekk også bios at det ikke er innstillinger for interne/externe kontrollere. Jeg kjenner ikke til DFI så dette kan jeg ikke svare noe bedre på.

Hvis ikke dette hjelper er det vel ikke usannsynlig at kortet har blitt ødelagt av statisk elektrisitet eller andre ting mens det ikke har vært i bruk hvis det ikke kommer fram hverken i oppstart eller Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...