Chriskart14 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hei Skal kjøpe en helt ny PC, har skjerm, så det behøver jeg ikke å ta med i regnestykket. Spiller altså en god del, mye nye spill som krever mye. Har ikke funnet noe, helt til i dag Har jo sett på alle "dinside" testene, der man setter opp det "råeste" man kan til under 10000, men har alltid syntes dissse maskinene har vært for spinkle til å spille med. I dag fant jeg altså en pc på shg.no med disse spesifikasjonene: GPU: GeForce 6600GT SLI CPU: AMD Athlon 64 3500+ Harddisk: 320 GB Serial ATA (Hvet ikke hvilket merke det er) RAM: 2 x 512 mb Dual Channel DVD Brenner: NEC ND 3520 m/programvare. Samlet pris: 9.179 ,- Beklager at jeg ikke kan gi dere mer informasjon om hvem som har produsert delene, men nettsiden gir ikke mer info om dette. Så, hva synes dere om dette oppsettet? Hvordan er ytelsen på SLI løsningen her? Er det noen som har andre varianter av valg? Jeg har alt av programvare fra den forrige pc'n, så der behøver jeg ikke å bruke inn penger Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det er bedere å kjøpe et kraftigere skjermkort en to "dårlige" og kjøre SLI... Ellers så det helt greit ut. Bare jeg som syntes den var litt dyr? Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hmm. Kunne kanskje fått raskere CPU for i den prisen? Det er sikkert No-name RAM, noe som ikke lønner seg om du skal overklokke. Disken er kanskje Hitachi. Aner ikke. Helt greit tror jeg. Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Greit, får prøve å bygge noe selv Skal se hva jeg kan få til. Jeg spør her, for jeg vet ikke for mye om PC Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Cpu: AMD 3700+ Ram: Patriot 2GB GPU: XFX 6600GT 256 + harddisk og brenner...Slik ville jeg hatt det! Har det samme opsettet selv og det kjører alt på high! BF2, COD2, FEAR, NFS: MS går som en drøm! Så 6600GT er undervurdert Endret 22. desember 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Hmm, men tror dere dette er et kort som vil vare lenge? Det har jo vært ute på markedet en god stund.. Hvor mye kostet foresten den pakken? Uansett, Ser etter en PC som jeg håper vil kunne fungere bra i ca 2 år. Et spørsmål til: Trenger jeg en IDE kontroller? Har mekket sammen en PC som jeg tror er brukbar, men det blir mye dyrere om jeg er nødt til å ha dette Endret 22. desember 2005 av Chriskart14 Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg prøver igjen Dette systemet tror jeg er bedre. Her får jeg med mer programvare i tillegg til at jeg er sikker på at det vil fungere (Kopiert rett ut fra netshop). Så hva synes dre? Bedre forslag? Kabinett: Raidmax Scorpio gaming tower med 400W strømforsyning. Diskettstasjon: 1,44MB Floppydisk Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9 Nforce 4-4X, ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe Skjermkort: POV GeFORCE 7800GT 256MB PCIe Retail CPU: AMD Athlon64 3700+ Socket 939 2.2 Ghz Boxed "San Diego" Vifte: Arctic Cooling prosessorvifte eller AMD`s egen vifte på boxed CPU Minne: 1 GB DDR-DIMM PC3200 (512MBX2) type OCZ Value Harddisk: Seagate Barracuda 250GB S-ATA 7200RPM 8MB cache CD-enhet: 16X Nec ND-3540 dual layer DVD brenner Operativsystem: Microsoft XP home norsk versjon på CD Programvare: Nero brennesoftware, DVD avspillingssoftware, Open Office Høyttalere/lydkort: Siberia Icemat headset med mikrofon og 8-kanals lydkort integrert i hovedkortet. Samlet pris: 9759 ,- Endret 22. desember 2005 av Chriskart14 Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det siste der er veldig bra, men du kan kanskje kutte ned på noe og legge litt mer i ram, så har du i værtfall mulighet til å klokke når den tid kommer;) Ellers meget likt mitt oppsett Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Har en handlevogn på en grei pc her Litt over 10k https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=22106 Lenke til kommentar
Chriskart14 Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 Den siste der var fin. Siden den ligger rett ovenfor 10k, så går jeg for den Tusen takk for hjelpen! 2 x 1024 RAM Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Hvis du skal bestille den burde du bestille alt på en butikk. Jeg ville valgt Komplett siden jeg har veldig god erfaring med de. Du kan jo fjerne skjermkort kjøleren fra oppsettet hvis du ikke vil miste garantien på det. Det vil være topp ytelse i dagens spill på den pc'n. God jul og lykke til Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Minnet er litt dårlig da, så jeg ville tatt 1 gig kvalitetsram og oppgradert senere;) Da kan du klokke prossessor med tiden også vettu! God jul da Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Det er mye bedre med 2GiB vaulve ram en 1GiB med High-End ram i nye spill. Siden han ikke skal klokke er det ett fett om de klarer 210 eller 300 mhz Hvis han en gang vil prøve seg er det bare å bruke divider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå