Gå til innhold

Hva gikk galt under formatering?

reds

Anbefalte innlegg

heisann!

I dag har jeg gjort det store. Jeg skulle formatere. Jeg satte inn Windows-cd'en og innstallasjonen startet. Jeg trykte "Ny innstallasjon" , og innstallasjonen gikk fint. Konfigureringa gikk også glatt. det var da problemene begynte. For da den skulle starte starte opp maskinen etter den haddde formatert, fikk jeg opp:

Velg hvilken Windows-innstallasjon du vil starte:

Windows XP Professional

Windows XP Professional

Det jeg lurer på er hvordan man fjerner den ene innstallasjonen. Jeg skulle fjerne den gamgle og så innstallere den nye, men fikkd et visst ikke til. Dette er en hastesak!

Mvh. Marius E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går nærmere inn på dette:

Den originale Windows-partisjonen har 10 gb.

Så har jeg tre andre partisjoner som fordeler resten av harddisken.

Nå har det blitt innstallert en annen Windows-versjon på en av de andre tre partisjonene. Den er på 3-4gb. jeg vil nå fjerne denne innstallasjonen, og reinnstallere windows der windows var innstallert fra maskinen var ny.

Skjønte noen dette?

EDIT: Nå virker ikke den nyeste innstallasjonen mer. Den mangler filer fra windows-mappa. (Det var noe med 32 i navnet)

EDIT2: jeg vil i første omgang bare nøye meg med å slippe å trykke hvilket operativsystem jeg vil bruke for hver gang jeg slår på maskinen. Hvordan ordner jeg det slik at jeg ikke trenger å velge, men at det går automatisk til det jeg vil bruke?

Mvh. MariusE

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...