Demogorgon Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 faen som det flogges for drm støtte i alt om dagen, jeg begyner å bli meget bekymret for hva som FAKTISK ligger bak alt. slik det ser ut har produsentene av utstyret og de som står for drm kontrollen en hånd med i ALT vi gjør. "FRITZ" brikken på hovedkortet, drm støtte for indikatoroverføringsmedium, drm i optiske medium, summerer man alt peker ting bare i en rettning. og den rettningen skremmer meg. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Slapp av. Når den vanlige mannen i gata får kjenne DRM-maset på kroppen blir det straks andre boller. Jeg gleder meg kostelig til å se de første selskapene som går i mot DRM-bølgen håve inn både penger og støtte fra de som faktisk produserer det som blir distribuert. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Standarden vil også ha støtte for Digital Rights Management (DRM). *Løpe rundt huset (naken seff) og skrike høyt* Endret 22. desember 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Kan noen si hvilke oppløsninger 16Gb/s vil klare? DRM Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 16Gb/s kan klare alle slags oppløsninger, det jeg lurer på er hvilke oppløsninger som vil være mulig med en oppdateringsfrekvens på 100Hz... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 16Gb/s kan klare alle slags oppløsninger, det jeg lurer på er hvilke oppløsninger som vil være mulig med en oppdateringsfrekvens på 100Hz... 5325150[/snapback] Ja selvfølgelig. Vil 2048 x 1536 i 100 Hz være urimelig? Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Litt kjapp kalkulering sier: fargedybde: 32bit hz: 100 pixels: 2976 x 1674 = 4981824 (16/9 format) sum: 15.941.836.800 ~ 16Gb Som i praksis er en teoretisk grense for maks oppløsning med 100Hz og 16Gb/s overføringshastighet... Så kan man jo begynne å argumentere for hvor mange bits som 16Gb faktisk er, da... Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 når skal alle GI F** i DRM... 5323764[/snapback] Hm hva om man skreller en slik kapel og kutter drm lederne (hvis de er separate da). Bør jo ikke være vanskelig å lage et noe som kan kobles på disse lederne som sender "no-drm" signaler til skjermen ? 5323776[/snapback] Det er nok snakk om en kryptert datastrøm, så det er nok ingen DRM -ledninger man kan kutte. DRM hadde vært greit nok om det tok hensyn til fair-use, men det gjøre det jo ikke. I tillegg til å sikre seg mot piratkopiering så ønsker content-industrien å fjerne innarbeidede fair-use rettigheter. På tide vi får noen lover som tar hensyn til forbruker og ikke bare RIAA og MPAA. Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Bedre med optisk fiber, på samme måte som "optisk kabel for digital lyd"... 5324446[/snapback] Enig med spiffers! Hvis da ikke båndbredden blir for lav? Ikke det at jeg har peil eller noe da.. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Det er nok snakk om en kryptert datastrøm, så det er nok ingen DRM -ledninger man kan kutte. DRM hadde vært greit nok om det tok hensyn til fair-use, men det gjøre det jo ikke. I tillegg til å sikre seg mot piratkopiering så ønsker content-industrien å fjerne innarbeidede fair-use rettigheter. På tide vi får noen lover som tar hensyn til forbruker og ikke bare RIAA og MPAA. 5325354[/snapback] Hm ja kanskje men det skulle ikke forundre meg om drm kan begrense seg til et "power on" signal for godkjent (bildet vises på skjermen) og et "power off" signal (bildet vises ikke). Men drm er vel så hemmelig for tiden at det vil nok ta en stund før vi vet eksakt hvordan vi blir stoppet fra å se ting vi ikke har lov til i følge filmbransjen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Slapp av. Når den vanlige mannen i gata får kjenne DRM-maset på kroppen blir det straks andre boller. Jeg gleder meg kostelig til å se de første selskapene som går i mot DRM-bølgen håve inn både penger og støtte fra de som faktisk produserer det som blir distribuert. 5324863[/snapback] Ja, det er lov å håpe ihvertfall, for øyeblikket har vel denne typen DRM lite å si dog, hvor mange er det som henter data rett ut fra en dvi-kabel? AtW Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 for øyeblikket har vi lite problemer med DRM, men dette er en standard for fremtiden, det samme er problemstillingen med DRM. hva henter data fra en DVI kabel? et indikator medium. med litt grunnleggende forståelse av hva som kan gjøres med digitalelektronikk osv, ser jeg helst at drm støtten uteble for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå