abrj Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg sitter å funderer på en ting; La oss si at jeg har et bilde som vises på en php-side. Når jeg ser dette bildet vil jeg kunne trykke rundt om i dette bildet og legge til punkter som små svarte prikker. Så kan jeg trykke på en "lagre" knapp sånn at disse "koordinatene" for punktene lagres i en mysql database. Bildet skal altså ikke lagres, bare koordinatene. Går dette ann, og hvordan blir koden? Det er altså snakk om å bruke php og mysql. Endret 22. desember 2005 av abrj Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Tror du må til med noe Flash-greier her. Eventuelt et avansert javascript. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hvis du kan koste på deg å reloade siden for hvert nytt punkt som skal vises, kan du vel lage en noe uortodoks løsning med skjulte submit-knapper (med X- og Y-koordinatverdier) spredt på bildet. Når man trykker på en av disse, reloades siden og de punktene som er trykket på skifter klasse (class="..") og blir svarte. Hvilke knapper som er trykket på, ville jeg ha lagret som INPUT-elementer som er "hidden" (type="hidden"). Når brukeren er ferdig, trykker han på en knapp som sender alle de påtrykkede punktene til en side som lagrer dem i mySQL. Mulig det er like greit å bruke Flash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå