miXer Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Har fått en ny server på jobben nå, med to "HDD 146.8GB SCSI U320 10K HP" disker. Disse står tilkoblet en "HP RAID Smart Array 641 U320 Controller" Problemet mitt er som følger: Når jeg skal legge inn Windows Server 2003 Standard Edition, så spør den på begynnelsen om jeg vil legge inn drivere for SCSI eller RAID, hopper jeg over denne biten, finner den ingen disker, selvfølgelig. Men så fant jeg en driver på en av cd'ene som fulgte med, velger denne driveren for rett windows, men den finner ingen disker står det. Har prøvd med alle de bootable cd'ene som fulgte med, men de sier at maskinen ikke er støttet! Dette skjønner jeg ingenting av. Noen som vet hvor jeg kan skaffe drivere til dette controller kortet, så jeg får serveren opp å gå? Og ja, jeg har vært på hjemmesiden til HP å sjekket, men fins ingenting der som jeg kan bruke under installasjonen av windows. Help anyone? Endret 22. desember 2005 av miXer Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Hei! Har du diskett stasjon så serveren? har du forsøkt å legge driveren fra cd'en som fulgte med her ? Hva slags server er det HP, i så fall modell nr? sett på denne: http://h18007.www1.hp.com/support/files/st...load/22970.html Endret 22. desember 2005 av erlend_oyen Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) Har diskett stasjon på serveren ja. Og jeg har selvfølgelig prøvd å legge driveren fra cd'en over på diskett, men siden dette er et annet controller kort enn det som fulgte med orginalt, så passer ikke den driveren. Den fila du henviser til har jeg prøvd, pluss at den er for installasjon i windows. Så langt har ikke jeg kommet enda. Jeg trenger en driver som kan legges sammen med installfilene til windows, før selve installasjonen! btw: serveren heter: HP ProLiant ML150 G2 controller kortet står over! Endret 23. desember 2005 av miXer Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 miXer skrev: Har diskett stasjon på serveren ja. Og jeg har selvfølgelig prøvd å legge driveren fra cd'en over på diskett, men siden dette er et annet controller kort enn det som fulgte med orginalt, så passer ikke den driveren. Den fila du henviser til har jeg prøvd, pluss at den er for installasjon i windows. Så langt har ikke jeg kommet enda. Jeg trenger en driver som kan legges sammen med installfilene til windows, før selve installasjonen! btw: serveren heter: HP ProLiant ML150 G2 controller kortet står over! 5326912[/snapback] Hvis du har lest det som står på HP sine sider må du pakke ut fila jeg henviste til til en diskett, som du bruker først i windows installasjonen. Sitat Insert the disk with the extracted Compaq Smart Array 5300 Controller Driver files and press ENTER. Start .exe fila,velg extract. legg filene på en floppy trykk F6 når du blit bedt om det.. Lykke til Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 Vel hvis du leser litt du å, så ser du at jeg ikke har Smart Array 5300. Men btw, så har jeg finni drivern på cd'en. Den lå bare fryktelig gjemt! Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 miXer skrev: Vel hvis du leser litt du å, så ser du at jeg ikke har Smart Array 5300. Men btw, så har jeg finni drivern på cd'en. Den lå bare fryktelig gjemt! 5327067[/snapback] Hm denne drivern skal vel fungere med begge to...slik jeg ser det.. Sitat HP ProLiant Smart Array 5x and 6x Controller Driver for Windows 2000/Server 2003 Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Har du ikke liggende en SmartStart CD? HP/Compaq brukte også å legge disse med kontrollerne. Boot serveren med SmartStart CD og følg vegviseren. Noe av det første som gjøres er å konfigurere diskene og raidkontrolleren slik at nettop operativsystemet finner diskene. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2005 Har fått med en SmartStart CD ja, men driverne på den støttet ikke maskinen under boot, så jeg fant driverne til kontroller kortet som man kan legge på diskett, gjemt langt inne på cd'en. Da funket det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå