Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne den rette mobilen..

Anbefalte innlegg

Hei..

Kan starte med å si at jeg har lest og lett etter en bra mobil på flere websider/webshoper, og har sjekket produsentenes sider så jeg har en viss oversikt..

OG.. Jeg kjøpte til og med en mobil, Ericsson T65. Brukte Nokia 3310 før den og grunnen til at jeg valgte en annen produsent var rett og slett fordi jeg var lei Nokia "trynet" :smile:

T65 var helt grei den, mange bra funksjoner. Men gleden varte ikke lenge. Da jeg skulle skrive min første sms på den :sad: :sad:

Dere som har/har hatt T65 skjønner sikkert hva jeg sikter til.. På spillspråket kalles det lagg, og det var nettopp det det var. Var nesten helt umulig å skrive en melding fordi den reagerte så tregt. Går også tregt i menyene, spesielt i sms(innboks). Har vel 12-13 meldinger der og mobilen bruker 5-6 sekunder på å åpne innboksen. Meget irriterende. Men selvføleglig mest irrierende er tregheten ved sms skriving.

Og hvilken nedgang det ble, for 3310'en er utrolig rask i forhold. Definert som normal etter min mening.

Bruker mobilen 80% til sms og 20% til samtaler så derfor skal jeg kvitte meg med Ericsson telefonen igjen(har bare hatt den en drøy uke)

Men så til saken..

Hvilke mobiltelefoner vil dere anbefale meg(unntatt T65 naturligvis) for rundt 2000,-??

Det er MEGET viktig at sms skrivinga går flytende!

Og jeg sier ikke nei takk til WAP, MMS+++ :smile:

Nevn gjerne Nokia telefoner selv om jeg ga uttrykk for at jeg var lei dem. Hvis det stort sett bare er Nokia tlf'er som har rask sms skriving så får jeg godta det.

Vil helst ha en litt lettere telefon enn 3310, syns den er litt stor og tung. Men jeg trenger ingen 8310 :roll:

På forhånd takk for svar!

[ Denne Melding var redigert av: SprengtLegobil på 2002-09-05 21:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Hvis du skal ha en rask sms telefon kan du ihvertfall utelukke Ericsson. Vil nok tro at Nokia har de raskeste telefonene til dette formålet.

Har selv en Nokia 3310 i skrivende stund, men venter på en Siemens S45. Denne koster ca. 2000,- på Pcutstyr.no. Sikkert flere som har telefonen til rundt 2000,-

Ville ikke ha Nokia telefon igjen etter mine erfaringer med 3310. Ericsson utelukkes pga. trege menyer og sms. Vet ikke hvordan Siemens er på dette området, men det finner jeg snart ut.

Uansett tror jeg Siemens S45 er en god telefon til ca. 2000,- Spytter du i litt mer kan du kjøpe SL45i m/mp3-spiller og java.

Får S45 i løpet av helga tror jeg, så kan jeg komme med kommentarer etter å ha testet telefonen.

Til rundt 2000,- får du, av Nokia-telefoner, enten:

3410, 3510 eller 5210.

3410:

Har java, noe jeg ikke ville betalt ekstra for da jeg sparer meg for skuffelsen med å spille på en mobiltelefon.

3510:

Har mms som ikke er særlig kult på en svart/hvit-telefon (les her: http://www.it-avisen.no/art/1299404.html )Ellers har den vel "fancy-pants" ringetoner. Who cares?!

For noen små 100-lapper ekstra får du f.eks. Siemens S45 ( http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/In...52Fdesc,FF.html )som har mange flere funksjoner. Er litt gammel kanskje, men mindre og lettere enn de overnevnte. Software update er tilgjengelig fra http://www.my-siemens.com

Siemens M50 er kanskje også vært pengene:

http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/In...52Fdesc,FF.html

Lykke til!

[ Denne Melding var redigert av: Kjellinge på 2002-09-05 21:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-05 21:45, Kjellinge skrev:

Uansett tror jeg Siemens S45 er en god telefon til ca. 2000,- Spytter du i litt mer kan du kjøpe SL45i m/mp3-spiller og java.

Får S45 i løpet av helga tror jeg, så kan jeg komme med kommentarer etter å ha testet telefonen.

Syns jeg leste at SL45i har WAP 1.1 stemmer det.?.?

Har det noe å si.. For nyeste nå er 1.2.1 og leveres med de fleste nyere mobiltelefoner som har WAP. Ellers så har jeg sett litt på S45 ja.

Oki, men da venter jeg spent på en rapport når du får den nye mobilen.

Edit: Sett litt på M50 også :smile: Muttern har den faktis,hehe

[ Denne Melding var redigert av: SprengtLegobil på 2002-09-05 22:06 ]

Lenke til kommentar

Har nå fått min nye mobil (Siemens S45) og har trykket litt rundt. Tror dette er en telefon jeg kommer til å bli meget fornøyd med. SMS er ikke like rask som nokia, noe jeg heller ikke hadde forventet, men den er absolutt raskere enn Ericsson. Også når det gjelder menyer. Menyene er også kurrante, men kanskje ikke så lette å finne fram i som Nokia sine.

Kobla opp telefonen til PC, som funket smertefritt med den medfølgende kabelen. Program følger med på mini-cd. Har ikke testa irda enda, men regner med at det funker fint.

Min telefon bestilte jeg hos Pcutstyr og telefonen var oppdatert med siste offisielle firmware (versjon 21), og kostet meg 2140,- inkl. frakt. Hyggelig pris for en så god telefon.

Hvis min gamle nokia-telefon kan sammenlignes med kjip sjokolade-erstatning (typen som finnes i forsvaret), er S45 som sveitsisk sjokolade med innslag av trøfler!

Det var vel alt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-09-09 18:38, skrev Kjellinge:

Har nå fått min nye mobil (Siemens S45) og har trykket litt rundt. Tror dette er en telefon jeg kommer til å bli meget fornøyd med. SMS er ikke like rask som nokia, noe jeg heller ikke hadde forventet, men den er absolutt raskere enn Ericsson. Også når det gjelder menyer. Menyene er også kurrante, men kanskje ikke så lette å finne fram i som Nokia sine.

Kobla opp telefonen til PC, som funket smertefritt med den medfølgende kabelen. Program følger med på mini-cd. Har ikke testa irda enda, men regner med at det funker fint.

Min telefon bestilte jeg hos Pcutstyr og telefonen var oppdatert med siste offisielle firmware (versjon 21), og kostet meg 2140,- inkl. frakt. Hyggelig pris for en så god telefon.

Hvis min gamle nokia-telefon kan sammenlignes med kjip sjokolade-erstatning (typen som finnes i forsvaret), er S45 som sveitsisk sjokolade med innslag av trøfler!

Det var vel alt.

S45 får raskere SMS skriving med fw24 tror jeg,.. men den er ikke offisiell for nedlastning enda tror jeg,. Du kan jo sjekke. Hvis ikke kan du sikkert sende tlf. inn på service og få den opppdatert der. :smile:

M50 har allerede rask SMS skriving og i menyer (uten lagg)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...