Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå har Telenor gjordt det igjen


Anbefalte innlegg

En kamerat av meg skulle ha adsl, ok. Han bestillte, og gjør-det-selv pakken kom som lovet. Men da han skulle installere da begynte "helvete". ISDN-boksen va nemlig ikke standarkoblet. Det va masse ledningssurr og ****skap, verken jeg eller noen andreskjønte noe. Ringte telenor, de ba han ringe en lokalleverandør og få de til å sende noen. Ok, han kom han, men han skjønte ikke en dritt han heller. så nå må han vente på grunn av en merkelig installasjon Tele(kalldethvaduvil) har gjordt. Hvor dårlig kunebehandlig har men lov til å ha????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig Bravida kan fikse det?

Du finner nummeret ved å søke på gulesider.no

 

Telenor hjalp jo kameraten din de. Men lokalleverandøren er vel ikke Telenor eid?

 

Bravida er heller ikke Telenor. 2 forskjellige selskaper. Prøv å ring dem.

_________________

Med Vennlig Hilsen

Frode Røhne - [[email protected]]

 

Kromozon Studios - [http://www.kromozon.com]

 

[ Denne Melding var redigert av: lavizh på 2002-09-05 21:12 ]

Lenke til kommentar

Hehe... Hadde samme problemet i februar måned selv!

Eller tror jeg da! Problemet var at det ikke var noe tp plugg på ledningen inn i ISDN boksen og at det dermed ble umulig å koble til ADSL sakene! Skjønner ikke at Telenor ikke kan få noe bedre rutiner på dette! Uansett, dengang ringt jeg Telenor og konfronterte dem med problemet og ble satt over til Bravida eller hva de kaller installasjonsfirmaet sitt i Oslo. Disse sa de skulle ringe meg opp igjen. Dette gjorde de, men var 1-2 uker før de kunne komme hvis jeg ikke husker feil. Jeg gjorde en avtale med dem, men gadd jo selvfølgelig ikke vente og dro frem krympetangen og satt på tp-endestykket selv. Kunne kanskje gjort dette tidligere, men kan jo lage litt problemer og eksraarbeid for Telenor... De kødder med feil person! Dårlig opplegg fra deres side skal ikke bare jeg tape på! :smile: Men uansett så ringte Bravida dude'n på døren her og jeg slapp han inn. Når han gikk for å gjøre jobben så han bare dumt på meg der jeg stod med det sleske gliset mitt.. OPS! Glemte visst å avbestille deg jeg! Hehe... Det var jo leit!

 

Edit: Kan jo legge til at Telenor skulle betale dette greiene og at dette også skulle skje internt! Altså ikke noe utlegg for meg!

 

[ Denne Melding var redigert av: MaxCPU på 2002-09-05 21:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 21:06, norpheus skrev:

En kamerat av meg skulle ha adsl, ok. Han bestillte, og gjør-det-selv pakken kom som lovet. Men da han skulle installere da begynte "helvete". ISDN-boksen va nemlig ikke standarkoblet. Det va masse ledningssurr og ****skap, verken jeg eller noen andreskjønte noe. Ringte telenor, de ba han ringe en lokalleverandør og få de til å sende noen. Ok, han kom han, men han skjønte ikke en dritt han heller. så nå må han vente på grunn av en merkelig installasjon Tele(kalldethvaduvil) har gjordt. Hvor dårlig kunebehandlig har men lov til å ha????


 

Altså, hvordan skulle Telenor Pluss vite at huset til kammeraten hadde phøcka ledningsoppsett ? Og når da den lokale reperatøren (som kammeraten ringte til, og som ikke hadde noe med Telenor å gjøre) IKKE kunne jobben sin godt nok, da er det også Telenor sin skyld ? Hallo ?! Noen hjemme ? Og uansett, skulle kammeraten din snike i køen forran alle andre som vil ha ADSL montert ? Var ikke kammeraten din istand til å koble opp ADSL, eller sikker på at han kunne det, så burde han vel egentlig fått Bravida til å gjøre det. Husk: "Assumptionns is the mother of all fuckups"

 

Jeg skjønner at kammeraten din ville opp på bredbånd(?) så fort som mulig, men Telenor kan da ikke klandres for ting de IKKE har herredømme over, kan de vel? Og hvis du lurer; Telenor Pluss og Bravida er IKKE samme selskap.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om jeg hadde samme problem, men hos meg har vi en av de eldre ISDN boksene, og har ikke TP inngang, kabelen går rett inn i isdn boksen, det gikk egentlig greitt å bare sette en ny plugg på den kabelen, RJ-45 brukte jeg tror jeg, deretter klipte jeg over en annen ledning og sette den opp i isdn som erstatning, på den måten fikk jeg bruke splitteren som trenger kabelen som gikk inn i isdn boksen før.

 

Ettersom du bestiller Gjør-det-selv så rekner jo Telenor med at du har sjekka hvordan ledningsoppsettet ditt er før du bestiller det, og at du på den måten vet at du kan fixe de, ergo derfor navnet Gjør-det-selv

 

Beklager skrivefeil o.l

 

[ Denne Melding var redigert av: Dannan på 2002-09-05 22:28 ]

Lenke til kommentar

Var akkurat samme med meg. Jeg dreit **** og bestemte meg for å fikse det selv. Kjipern at jeg fikk det til, men at de sa aldri at linjen skulle bli aktivert en uke senere. Så jeg gjorde jo om det flere ganger på forespørsel ifra de. For de hadde jo ikke gjort noe feil... Det er en lang historie. Orker ikke fortelle. Har nå ADSL. Greit nok ;P Får ihvertfall det jeg skal ha nå (etter 3 måneders purring og mer enn 36 timer i telefon med Telenor for å overbevise dem at de ikke har gjort alt de skal ha gjort, og det hadde de ikke.)

 

*ler*

 

Meg = Fiksern, er et fint og rydding teip og "teiploddingssurr" nå ;D

Lenke til kommentar

Blir ølitt irritert når Telenor setter opp en ISDN-boks som vi dødelig ikke kan koble til ADSL på uten masse plunder!! Jeg synes de burde sende en montør GRATIS og få retta på dette, siden det er de som har satt det opp!! Og jeg tror han fyren fra g-com kunne jobben sin, og det er ikke lett å finne fram i det ledningskaoset som er i ISDN-boksen (under det lokket nede i midten, hvis dere skjønner hva jeg mener)...

Lenke til kommentar

Hotbox, fordi isdn er et bedre telefonsystem enn vanlig analogt. Er ikke så mange fordeler, den største er vel 2 linjer, uten at det betyr mye. De fleste som har isdn og adsl, hadde vel isdn før de fikk adsl, slik som jeg hadde. Gidder liksom ikke fjerne isdn'en, når jeg først har den. Koster sikkert en haug med penger kjenner jeg telenor rett, og så har jeg jo en isdn telefon.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 23:13, Insanity skrev:


Er ikke så mange fordeler, den største er vel 2 linjer, uten at det betyr mye.



 

Du får jo 2 linjer med adsl også, en til pc'n og 'en til tlf.

 

Greit at man sitter der med sine isdn-telefoner (og abbonement) men det koster endel da.. jaja

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 22:05, ufo skrev:

Quote:


Den 2002-09-05 21:06, norpheus skrev:

En kamerat av meg skulle ha adsl, ok. Han bestillte, og gjør-det-selv pakken kom som lovet. Men da han skulle installere da begynte "helvete". ISDN-boksen va nemlig ikke standarkoblet. Det va masse ledningssurr og ****skap, verken jeg eller noen andreskjønte noe. Ringte telenor, de ba han ringe en lokalleverandør og få de til å sende noen. Ok, han kom han, men han skjønte ikke en dritt han heller. så nå må han vente på grunn av en merkelig installasjon Tele(kalldethvaduvil) har gjordt. Hvor dårlig kunebehandlig har men lov til å ha????


 

Altså, hvordan skulle Telenor Pluss vite at huset til kammeraten hadde phøcka ledningsoppsett ? Og når da den lokale reperatøren (som kammeraten ringte til, og som ikke hadde noe med Telenor å gjøre) IKKE kunne jobben sin godt nok, da er det også Telenor sin skyld ? Hallo ?! Noen hjemme ? Og uansett, skulle kammeraten din snike i køen forran alle andre som vil ha ADSL montert ? Var ikke kammeraten din istand til å koble opp ADSL, eller sikker på at han kunne det, så burde han vel egentlig fått Bravida til å gjøre det. Husk: "Assumptionns is the mother of all fuckups"

 

Jeg skjønner at kammeraten din ville opp på bredbånd(?) så fort som mulig, men Telenor kan da ikke klandres for ting de IKKE har herredømme over, kan de vel? Og hvis du lurer; Telenor Pluss og Bravida er IKKE samme selskap.

 

 

 

 

Word!

Lenke til kommentar

Til den som har utgifter og unødig plunder med leverandøren, har jeg 2 stk. tips: ta deg 5 min. og skriv til selskapet der du krever godtgjørelse.

 

Tips 1...eksempel: da lynet slo ut isdn-boksen min nå i juli, viderekobla de til min mobil, noe som gjør at man betaler mobiltakst på alle innkommende samtaler. Telenor somla imidlertid så lenge ( 1 uke ) med å sende ny boks. Da fikk jeg skrivekløe, nervøse spasmer og psoriasis, og skrev klagesak ( pr. fax og mail ) til firmaet og ville ha kompensasjon. En 'hotshot' ringte hit, og sa de kunne tilby 770,- kroner, og lurte på om jeg var fornøyd med det.

 

Det hører med til historien at jeg bruker Tele2 som totalleverandør, slik at tips 2 blir: skift selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...