Dr. Mobius Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Jeg var aktiv her før, men ikke så mye nå lenger. Ganske enkelt pga alle drittungene som dukket opp helt plutselig. Plutselig var 50% av alle trådene som ble opprettet bare dritt. Nå skal det jo tilføyes at jeg stort sett bare var aktiv i OT- det kan man jo se på post counten min, og datoen jeg registrerte meg- men likevel ble det for mye tull for min del. En annen ting var at enkelte brukere irriterte meg så utrolig mye med sitt skryt, bedrevitende og belærende oppførsel, og andre med sine holdninger til penger og hvor mye de hadde av dem. Jeg ble kvalm av ganske mange her til slutt. Men det var sikkert like mange som ikke likte meg heller. (der kom jeg dere i forkjøpet, så dere ikke trenger å slenge med leppa, dere som følte dere truffet.) Men for ikke kun å være negativ, må jeg fåtilføye at kunnskapsnivået her på forumet er supert. Spør man, får man hjelp til slutt. (etter at topicen har blitt pirket på, skrivefeilene har blitt rettet og en eller annen bedreviter har pirket på noe) Da får man svaret man sårt søker... Endret 26. desember 2005 av T-Solberg Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg har også en konto på IT-Pro. Jeg føler at de på enkelte områder har et litt større helpdesk preg, men jeg syns sidene er rotete og uoversiktlig i tillegg til at det virker som man kommer lettere unna med tullekommentarer der. Det plager meg litt. Jeg tror også folk får hjelp her på diskusjon.no. Det virker da slik i de fleste trådene jeg leser. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Anbefaler poll: Er reglene (og moderatorene) på diskusjon.no for strenge? Opplevd overivrige mod.er som har slettet sig. min flere ganger etc. Bare piss Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg synes moderatorene er for snille, men viser tidvis for lite skjønn angående regelverket. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 En poll kunne altid vært interessant, helst burde man hatt et par i året for vise tendenser og om ting, i brukerenes øyne, bedrer seg eller blir til det værre. Men akkurat det er noe som forumstyret bør avgjøre nytteverdien av. Generelt sett er nå min (korte) erfaring at brukere blir langt mer misfornøyd når moderator ikke reagerer på en klage, enn at brukere blir misfornøyd når de selv blir moderert. Som nevnt tidligere, brukere er forskjellige. Dårlig topic, spamming, off topic snakk i tråder er noe som irriterer mange, noe vi ser på rapportene vi får inn. Men moderering av slikt er også det som vekker stor misnøye. Det som er blitt mye bedre på dette forumet er at mengden personangrep er gått kraftig ned. Men også her er det brukere som er misfornøyd, er nok av de brukere som ønsker såpass takhøyde at utskjelling av andre brukere skal være lov. Noe jeg finner merkverdig og overhodet ikke er enig i. Men igjen, jeg oppfordrer sterkt brukere til å sende konstruktive pm'er til moderatorer for å gi tilbakemelding. Både positiv og negativ kritikk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Finn heller et lite forum hvis dere vil ha noe sånt. Hvis dere er interessert i musikk så anbefaler jeg musikksmaken. 5323960[/snapback] Nice, TLZ. Adressen er forøvrig www.musikksmaken.com Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Dotten: Tror nok poll er på sin plass, ja. Hva jeg syns om utskjelling og flaming kan du lese i signaturen min Det er et par ting som irriterer meg med diskusjon.no. Bl.a. syns jeg signaturer kunne vært 5 linjer, ubegrenset tegn, så lenge man holdt seg innen denne grensen. Jeg syns moderatorer kunne være mer hjelpsomme mot nye brukere som kanskje ikke lager pene topics, i stedet for å stenge. Er ikke alle som forstår alt. Jeg syns moderatorer kunne sende signaturen i PM før de slettet den, slik at man kunne edite denne. Jeg syns det er tåpelig å holde på at signaturen bare skal være 4 linjer, selv med spoilertekst. Men da kommer vi til det viktige, rosinen i pølsa. Selv om jeg ikke liker disse reglene så følger jeg dem, så godt det lar seg gjøre. Det er det man har regler til. Men jeg syns virkelig en form for demokrati er nødvendig på et forum av denne størrelsen, diskusjon.no er tross alt en institusjon blandt nerder (og en del fjortenåringer med mopedbart ), og da må man ha demokrati, på et visst nivå. Det burde tross alt være et fokus på å gjøre forumet hyggelig, unngå utskjelling, unngå utestenging, flaming og spam. Mye av dette ble sikkert svada. Men det mener i alle fall jeg om dette. Mvh Simon Aldra. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Forumet har tapt seg, dermed basta. 5323983[/snapback] Tapt seg siden? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Diskusjon.no sin sterke side er medlemsmassen. Blant denne massen finner man selvsagt en relativ ekspertise, og de teller da flere. Inndelingene av forumet er også ganske ok. Diskusjon.no sin svake side er design og layout. Forumet ser ut som alle andre forum, i og med at originalapplikasjonen som benyttes bare er svakt modifisert. Dette gir identitetsmangel, men det er heldigivs ikke så vesentlig da det er få store norske forum, og få om ingen av dem som bruker denne applikasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå