TLZ Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 TLZ: Jeg mener serverene er for dårlige til det nivået diskusjon.no er blitt... 5323978[/snapback] Du brukte verbet "blitt", noe som ikke kan tolkes på en annen måte enn "Serveren har blitt dårlig". Nå skal det være sagt at jeg muligens kunne lagt godviljen til, men men... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Verbet "å bli" sto til subjektet "diskusjon.no". Serverne hadde verbet "å være" å kose seg med. Dvs. at diskusjon.no er blitt et annet forum enn det en gang i tiden var, mens serverne er de samme (eller ikke har forandret seg i like stor grad som forumet) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 mulig at det er dette her vi snakker om? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Du traff blink... Lenke til kommentar
Zanto Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg bruker begge forum ganske mye, men har i den siste tiden brukt ITpro når jeg trenger tips, råd og hjelp. Det jeg har lagt merke til er at det er mye enklere å få hjelp der, enn på diskusjon.no. Virker som de på ITpro er mer opptatt av å hjelpe, mens de på diskusjon.no er mer opptatt av regler, plassering osv.. Noen som er enig/uenig i min påstand? 5323273[/snapback] Helt enig. Eller, for å si det på en litt annen måte, folk her på foruemt er mer opptatt av å øke postcounten sin. Er en del postcounthorer ute og går for å si det mildt. Vurdere å bytte over til ITpro fullstendig. Ikke fullt så mange fj0rtizzer der heller, right? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg skal ærlig innrømme at jeg satt mye mer på hw-forumet før enn nå. Hvordan det er på ITpro-forumet vet ikke jeg, har aldri brukt det. Men hw har tapt seg, absolutt.. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Følger en god del med på Hardware.no, og som det er sagt i diverse tråder føler også jeg at dette forumet har tapt seg. Det er utrolig mye flisespikkeri, latterliggjøring og rigide ”naizifizerte” moderatorer som kun er ute etter å bresje seg. Nesten alle diskusjonene sklir ut i kål. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Siden jeg ikke kan noe som helst om hardware så henger jeg her. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Vel, må si at forumet var bedre før ja, ikke at det er dårlig nå heller, men litt opphengt i regler ja... Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Jeg fikk vite om itpro før hw.no, så jeg brukte det en stund, men ettersom jeg fant hw, gikk jeg over hit. Her fant jeg folk med større kunnskapsnivå, dog litt tregere til å svare. I det siste har serverne på dette forumet vist en del feilmeldinger, men slikt tåler jeg. Ellers vil jeg bare si at jeg henger en del på dette forumet, og itpro har nesten gått i glemmeboken min. Som det ble nevnt tidligere i denne tråden, så er jo diskusjon.no mye større enn itpro, og da er det jo klart at det må være litt strengt. Klart det er kjipt når de stenger tråder som du selv mener ikke burde vært stengt, men moderatorene prøver bare å gjøre jobben sin. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 ja, det er sant. jeg avskyr alle feilene med serverne til hw.no, er også enig i at reglene er litt for strenge her. men det er tross alt bedre med strenge regler enn ingen regler. 5323678[/snapback] Serverne har vi fikset opp i, da vi liker det like lite som dere Til informasjon så har vi sirka 500 000 tråder på forumet, av disse er kun 4.5 % stengt, vil ikke si at det er et stort tall Joda, de stengte snus-tråden, men ikke tatto/piercing tråden, og google leken, og bilde-sammenheng-leken. 5323744[/snapback] Men det at vi åpnet snus-tråden igjen skriver du ikke? Vi stenger ofte tråder for en stund grunnet mye tull, for så å åpne de igjen. Skal forøvrig og sies at det går an og klage til oss via e-post hvis dere er uenig i enkelte saker som moderatorene gjør. For klager blir hørt på, enten dere vil tro det eller ei Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Men det at vi åpnet snus-tråden igjen skriver du ikke? 5338673[/snapback] <3 Ueland <3. Godt at klager blir hørt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Følger en god del med på Hardware.no, og som det er sagt i diverse tråder føler også jeg at dette forumet har tapt seg. Det er utrolig mye flisespikkeri, latterliggjøring og rigide ”naizifizerte” moderatorer som kun er ute etter å bresje seg. Nesten alle diskusjonene sklir ut i kål. 5329192[/snapback] Vel, om tråder sklir for mye ut så kanskje vi moderatorer ikke er "nazi" nok Husk at moderatorer har retningslinjene og netiketten som vårt viktigste verktøy. Vår jobb er å sørge for at folk holder seg mest mulig til de. Vi kan ikke lage våre egne regler og ignorere noen regler som vi er uenig i, når vi modererer, da opptrer man uprofesjonelt. Man kan ikke vegre seg for å moderere fordi man er redd for at brukeren skal bli "sur". Moderatorene har sine føringer å forholde seg til. Angående retningslinjene så anbefaler jeg å komme med forslag til endring, f.eks. sende en pm til moderator eller sende mail til forumstyret, så blir slikt løpende vurdert. Når det kommer til hver enkelt moderator og om man er uenig i hvordan noen utfører den rollen, så anbefaler jeg å sende en pm til den aktuelle moderatorern hvor man kommer med tilbakemelding, på en konstruktiv måte. Det er utrolig viktig for en moderator å få feedback/innspill/kritikk fra brukerene på forumet. Slikt gjør det lettere å gjøre jobben riktig. Vi moderatorer er bare brukere som alle andre, men vi har påtatt oss en rolle hvor vi hjelper til med å sørge for retningslinjene blir fulgt. Til tider ganske krevendes, men man forsøker nå kun å gjøre sitt beste. Det er ikke gøyt å stenge tråder, gi advarsler eller foreta "prekener". Men det må gjøres til tider. Og når slikt gjøres så vil det på et stort forum som dette altid være noen som er uenig. Det er så stor variasjon på brukerene, bare til å ta FRP som et eksempel. Er det partiet som er mest likt og mest hatet blant brukerene her "Miljøet" som eksisterte før er vanskelig å få tilbake, forumet har vokst seg stort. Syntes forumet er blitt bedre og bedre generelt sett. Er ikke lenger mulig å skjelle ut personer i OT delen, slik det var når jeg startet her,men det er heller ikke noe jeg savner. Trenger knapt å poste noe når jeg har problemer, er så enormt med tråder så man finner ofte hjelpen man trenger kun ved å benytte søkefunksjonen. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Allt på diskusjon.no forumene skal liksom være så seriøse, skal jeg "tørre" å spørre om noe så må jeg liksom forberede meg mye mere enn om jeg skulle slenge ut et spm på itpro. Itpro er liksom så mye mere folkelige, det er alt for mange på diskusjon som kjefter å smeller Edit: Dette er mitt personlige inntrykk av forumet, dette kan ikke diskuteres eller bevises feil. Endret 26. desember 2005 av citric Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 ja, det er sant. jeg avskyr alle feilene med serverne til hw.no, er også enig i at reglene er litt for strenge her. men det er tross alt bedre med strenge regler enn ingen regler. 5323678[/snapback] Serverne har vi fikset opp i, da vi liker det like lite som dere Til informasjon så har vi sirka 500 000 tråder på forumet, av disse er kun 4.5 % stengt, vil ikke si at det er et stort tall Joda, de stengte snus-tråden, men ikke tatto/piercing tråden, og google leken, og bilde-sammenheng-leken. 5323744[/snapback] Men det at vi åpnet snus-tråden igjen skriver du ikke? Vi stenger ofte tråder for en stund grunnet mye tull, for så å åpne de igjen. Skal forøvrig og sies at det går an og klage til oss via e-post hvis dere er uenig i enkelte saker som moderatorene gjør. For klager blir hørt på, enten dere vil tro det eller ei 5338673[/snapback] Vel, nå skrev jeg det FØR dere opna tråden Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Ingen over, ingen under. Jeg har brukt Hw.no i nesten 4 år og har aldri trengt et annet forum! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Er enig i at kunskapsnivået er høyere på hw.no, men hva hjelper det når folk ikke er like interessert i å hjelpe?På itpro lager folk banner, webdesign osv gratis, mens på hw.no blir man nesten utskjelt hvis man ber om en "gratis-tjeneste". Og som andre har nevnt tidligere i denne tråden, så er regelverket alt for strengt, og tråder blir stengt i hytt å pine! Er det en tråd som skulle vært stengt, så er det "Google-leken"! 5323634[/snapback] Kommer av at webdesign-delen er fylt til randen av arrogante idioter som ikke er opptatt av annet enn at tabeller ikke skal brukes til layout. Samtlige tråder hvor trådstarter bruker tabeller til layout blir plapret ned og går til slutt wayy offtopic.. No offence til dere faste brukere der .. eh, eller jo. Akkurat dere jeg snakker om. Føler at det har blitt slik (LES: Det er blitt slik) at populære/faste brukere hele tiden går unna med ultimat-driit og regelbrudd uten like. Her har dere moderatorer skyld, og det finnes dårlige blant dere. At dere i forumstyret ikke har sett det forbauser meg. Edit: Forventer ikke annet enn en warn for dette. OH TEH IRONY!!1 Endret 26. desember 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 (endret) Har du eksempler på det så tar jeg gledelig imot det på PM. Siden du vet det har blitt slik regner jeg ikke med at det er et problem å finne? Endret 26. desember 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Roger that, jeg har mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå