Leaf Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hei! Jeg har noen venner som kjøpte ny pc nå i høst, og de kjøpte AMD X2 prossesorer.. Det har jeg også tenkt å investere i, men de har hørt noen si at du må ha XP Prof. for å bruke X2 (Dual Core). Er det sant ? For da må jeg kjøpe nytt operativsystem og... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Var vist ikke så mye hjelp du fikk så jeg får prøve. Joda du kan kjøre Windows XP Home med AMD X2. Finner litt info hos AMD her. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 22. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2005 Okå, tusen takk Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Ja så klart prosessoren funker i XP Home! Men selve operativsystemet støtter ikke 2 CPU'er. Så da vil den funke som èn. Tror nok du må ha XP PRO ja... Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) OS Dual-Core Support Microsoft® Windows® Server (2000 and above) Now Microsoft Windows XP Professional Now Microsoft Windows XP Home Edition Now Red Hat Enterprise Linux 4 Update 1 Spring 2005 Solaris 10 Now SUSE LINUX Enterprise Server 9 Now SUSE LINUX Enterprise Server 9 Service Pack 1 Now Dette betyr vel at Windows Home Edition også bruker begge kjernene eller? Edit: Hvis det ikke gjør det MÅ jeg snart skifte OS Ja så klart prosessoren funker i XP Home! Men selve operativsystemet støtter ikke 2 CPU'er. Så da vil den funke som èn. Tror nok du må ha XP PRO ja... 5327695[/snapback] Hvorfor leveres pcèr med AMD X2 CPUer da med Home Editon? Endret 23. desember 2005 av tommy_89 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg fikk høre (her på forum) at MS hadde oppdatert Home til å støtte dual Core CPU med en patch, fordi det var på vei inn på hjemmebrukermarkedet, ettersom Home i bunn og grunn bare støttet en kjerne/cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå