Gå til innhold

Skjæring i Plexi angående belysning av symbol

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å mobbe kabinettet mitt med initialene mine som theme. Jeg skal ha en stor F som skal skjæres ut i kabinettet (plexiet legges bak ettersom det ikke er så lett å finne et F formet plexi.). I F'en skal jeg hvertfall prøve å (eller helst prøve å få noen til å gjøre det for meg) å drille inn en R som skal belyses med LED(s)(som Her hos Metku. Da har jeg initialene klare og mod'en er ferdig(bortsett fra småplukk som vifte i toppdekselet osv.)

Kan jeg få noe veiledning på hvordan R'en skal bores (eller hva som skal til). Jeg leste guiden jeg har linket til her, men skjønte det ikke helt. Har lest at man også kan bore det ut uten den plastfilmen eller hva de bruker hos Metku. (Kanskje et prosjekt til artikkel her på OK.no :smile:

Evt. Hvor kan jeg gå for å få noen til å gjøre det for meg (mot en lite lapp eller no i lomma)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere måter og "froste" plexi på. det ene er og maskere det du ikke skal ha gravert, og bruke fint sandpapir til og matte motivet. Det andre er og bruke samme maskeringen, og få det sandblåst. Det tredje er og bruke et fresehode på en dremel (eller lign.) og gravere for hånd. Men da kan du drite deg sikkelig ut hvis du ikke er ekstremt stø på hånda! Det fjerde er og kontakte et firma som driver med gravering. (det gjorde jeg, anbefales) De bruker laser eller fres som er datastyrt, slik som i Metku-guiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...