Gå til innhold

Hvor mange har et DFI kort, og 24 pins PSU

Ravenlord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker en 580W strømforsyner med 20/24 pin. Nå er det ikke akkuratt farlig vil jeg tro. Vil heller ikke tro at Hovedkortet krever en 480W strømforsyner. Det er i såfall med et hissig skjermkort osv.

Edit. Leste tråden litt for fort. Så linken nå

Endret av joa1234
Lenke til kommentar
Som sagt se linken så ser du. Men er det bare å bruke p4 kontakten så har man 24 pin?

5323295[/snapback]

Nei, P4-kontakten brukes en annen plass på kortet.

Edit: Dessuten gjelder dette saker hvor det er brukt ganske så høy spenning på minnet (3,1V og oppover).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Jammen, har bare en 20 pins :(

Har ingen penger til 24 pins nå.

5324125[/snapback]

Jeg bruker en 350W 24 pins PSU og det er stabilt som bare det. Men har sett at en bør ha 24 pins ja. Men du må ikke finne på å bruke

P4 kontakten sammen med 20 pins for å få 24 pins. Da går kortet sundt... :cry:

Lenke til kommentar

Jeg har en Mist 500W PSU. den har 24pin kontakt, men de ekstra 4 går det ann å hekte "av" resten, vil det si at det er en sånn 20pin kontakt med adapter? eller ekte (native) 24 pin?

For jeg har opplevd at en brikke av ett 2GB OCZ PE 3200 (2-2-3-5) sett har død etter å ha kunnet kjøre 9 timer memtest feilfritt rett etter kjøp...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Overgang fra 20 pins til 24 pins er bare å lure seg sjølv. Grunnen til at de innførte 24 pins kontakter på hovedkortene var at kortene trengte mere strøm. Du får ikkje mere strøm utav kabelen med 20 pins selv om du bruker en overgang til 24 pins, du bare fordeler strømmen utover flere pinner. Så en overgang er fullstendig bortkastet.

Du kan sette i 20 pins på 24 pins hovedkort, den skal bare passe en vei i hovedkortet.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...