Gå til innhold

Kuleste ringetoner og meldingslyder til mobil?

beji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

@Edland: Det er for å laste opp, ikke laste ned, som Dark_Nemesis spurte om.

Unnskyld for min uendelige bump, men hvordan LAGRER man ringetonene dere legger ut her? Funker ikke med "lagre lenke som..." på Firefox.

På hvilken måte funker det ikke? Vises ikke "Lagre lenke som ..." som et valg når du høyreklikker? Lagres filen som en .html fil?

Lenke til kommentar

Husker ikke om jeg har lagt ut denne guiden i denne tråden før, og jeg gidder ikke sjekke. Gjør ikke noe om den er lagt til to ganger uansett.

Jeg skrev denne innføringsguiden til lydredigeringsprogrammet Audacity for sikkert to år siden, men det er fortsatt mange som kan ha bruk for enn rask innføring i programmet. Har oppdatert og lagt til noen punkter i dette innlegget.

Audacity er et gratis, åpen kildekode-program som er veldig enkelt å bruke. For å kunne eksportere klippene dine til .mp3 trenger du en "LAME MP3 encoder". Den er det linket til på nedlastningsiden til Audacity.

1. Start det hele ved å importere den musikkfilen du vil klippe/redigere ved å velge Fil -> Åpne.

2. Velg markeringsverktøyet. Det ser du oppe til venstre blant de seks verktøyene du har rett under "Fil" og "Rediger".

3. Marker først hvor du vil at klippet skal starte, og dra markøren til der du vil at det skal stoppe. Det kan være lurt å høre gjennom biten du har markert flere ganger sånn at du får med deg det du vil og evt får utelukket det du ikke vil ha med. For at du skal slippe å få med ekstra småtoner eller lignenede, bruker du forstørrelsesverktøyet for å "komme nærmere". Da er det lettere å fjerne ting som ikke passer i klippet.

4. Når du har fått det klippet du vil ha, trykker du Ctrl+T for å fjerne det av musikkfilen du ikke vil ha - det vil si det umerkede området. Bruk Ctrl+X for å klippe bort det merkede området.

5. Marker utklippet ved bare å trykke i den grå ruta der det står blant annet "Demp" og "Solo", og velg flytteverktøyet (i midten nede av de seks verktøyene). Så flytter du selve klippet til det står ved null sekunder. Dette bestemmer du selvfølgelig selv, avhengig om du vil ha noen sekunder med stillhet helt i starten eller ikke. Bruk forstørrelsesverktøyet for å kunne flytte klippet så nærme null som mulig.

6. Nå gjenstår det bare å eksportere klippet ditt til enten WAV, mp3 eller Ogg Vorbis før det er klart til bruk.

Audacity har mange andre funksjoner enn kun klipping av sanger - det er bare å eksperimentere!

Var noe av det jeg prøvde å forklare uklart, eller vil du utnytte funksjonene til programmet bedre, finner du videoguider på svensk her.

Håper dette hjelper og at du får til å klippe litt i sangene dine!

Lenke til kommentar

Unnskyld for min uendelige bump, men hvordan LAGRER man ringetonene dere legger ut her? Funker ikke med "lagre lenke som..." på Firefox.

På hvilken måte funker det ikke? Vises ikke "Lagre lenke som ..." som et valg når du høyreklikker? Lagres filen som en .html fil?

Ja, den lagres som .php.

Lenke til kommentar

Ja, den lagres som .php.

Det du må gjøre, er å lagre filen som .mp3 (eller hva det skal være). Det er to ruter der, ikke sant (i den boksen du lagrer fila)? "File name" og "Save as type"? "Save as type" skal være "Alle filer", mens "File name" skal være det fila skal hete, og så legger du til ".mp3" hvis det er en .mp3-fil. Da blir filnavnet "navnpålyd.mp3".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GAVE TIL ALLE EKTE LIVERPOOLFANS: Legger ut sangen som synges for Fernando Torres på Liverpoolkamper.Den er helt KONGEBRA.Er spilt inn på The Kop på Anfield."Torres Liverpools nr 9" heter den.Bedre blir det ikke.Et soleklart førstevalg når du skal velge ringetone.Enjoy.....YOU"LL NEVER WALK ALONE.......!!!!!

Endret av Nseries
Lenke til kommentar

Hei Commencal!

Husker at eg såg filmen første gangen i ein stor kinosal med skikkelig lyd og bilde kvalitet.Den filmen gjorde seg i ein kinosal.Og den har ei prevantiv effekt.Fekk ikkje lyst til å sette ei sprøyte etter eg såg den ;)

Hei larkje!

Vel,eg er ikkje ein fotball fan(s) men liker sangen likevel..Kunne gjerne tenkt meg å være på Last Nights of the Proms.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...