haakky Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Hei Hvis man kjøper en bærbar pc på internett. Denne er defekt når den blir mottat (DOA). Bærbare pcen blir returnert samme dag. Velger å få en billigere bærbar pc i retur fra webshop (ca 1000 kr billigere). Har man ikke da rett på å få betalt prisdifferansen mellom disse pcene. Velger å ikke fortelle hvem Internettbutikk dette gjelder foreløpig, og venter med å poste hvilket svar jeg har fått fra denne nettbutikken. Håkon Endret 22. desember 2005 av haakky Lenke til kommentar
radiated Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Jeg er ingen ekspert, men så vidt jeg har skjønt er butikken ikke pliktig til å refundere kontant, men de kan gi deg en tilgodelapp. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Ved DOA får butikken levert en ny lik maskin fra sin leverandør, og det er det du har krav på. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 du har jo også 14 dagers angrerett ved internettkjøp...og da har man krav på penger tilbake (men ikke tilbakebetaling av porto)... rart om ikke det samme skulle gjelde reklamasjon.. kontakt forbrukerrådet! dette hørtes ut som dårlig service... og for all del - navngi leverandøren Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Hvorfor skal du bytte til en billigere sak forresten? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 (endret) du har jo også 14 dagers angrerett ved internettkjøp...og da har man krav på penger tilbake (men ikke tilbakebetaling av porto)... rart om ikke det samme skulle gjelde reklamasjon.. kontakt forbrukerrådet! dette hørtes ut som dårlig service... og for all del - navngi leverandøren 5324299[/snapback] Er varen DOA foreligger det en mangel og du har rett på å få tilbakebetalt alle utgifter og evt. erstatning for uforutsette utgifter som måtte følge av mangelen. Dessuten heter det hvilken internettbutikk ikke "hvem" Endret 23. desember 2005 av Big SturL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå