Gå til innhold

Kompressor og trykkluft, istede for vifte?

VegardStr

Anbefalte innlegg

Hvordan vil dette fungere til å kjøle ned kabinettet, CPU, skjermkort ol.? har ikkje planer om å gjøre det då, siden det blir for masse bråk md kompressor stående inne på rommet mitt. tror dere dette vil fungere bedre enn vanlige vifter ol.?

det burde egentlig være det, siden det kommer mye mer luftenn med vifter, kanskje for masse?

en ting hadde muligens vært å plassere kompressoren ute i garasjen, å ha en slange inn i kabinettet med trykkluft?

Vegard :hmm:

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du å ha den på hele tiden eller bare litt omgangen?

Kommer vel kanskje ann på hvor sterkt trykk det er i kompressoren, alts hvis trykket fra kompresseren ødelegger for viftegangen til CPU vifta kan det jo kanskje bli litt sprell :p.. Pluss at det lager jo bra med lyd når den skal pøse ut komprimert luft av det lille hullet til pistolen..

Lenke til kommentar

Idèen virka jo litt tøff da! Om man har utstyr og en old retro-PC liggende og no å bygge av så kan man jo prøve..

Men du må vel ha flere slanger. Og for å dele lufta kan du bruke ei plate og borre hull og kjører trykklufta igjennom de hulla via. en ledning og et vifteadapter eller noe lignende.. Eller så kan du jo gå rett på CPU! Lage en slags kjøleblokk og lage en luftstrøm.

Lenke til kommentar

Jeg har tenk på noe annet, men vet ikke hvor effektivt det ville blitt da...

Altså: I bilen har vi en sånn elektrisk kjølebagg, hvis man da hadde bygd et lite kabinett til innmaten i den, som kunne stått under pcen, da kunne den resirkulert lufta i pcen, samtidig som den kunne ha kjølt den ned. Da vil jeg tro at det blir mindre støv i kabinettet også... Bare en idè jeg har tenkt på :)

Legger til et bilde som forklarer bedre:

sjulisid7rx.jpg

Men det kommer jo helt ann på hvor godt denne kjøler ned lufta da, og man kunne også lagt inn et par kjøle-elementer daglig (i "kjølebaggen") for å bedre kjølingen av lufta.

Men dette krever jo at man har en vifte foran på pc kabinettet og en bak, altså, en som blåser inn og en som blåser ut.

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...