haugl2000 Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Har to bærbare maskiner som tuller i forbindelse med bruk av strømforsyning/batteri. Den ene låser seg i det jeg stikker i strømforsyninga etter å ha kjørt den på batteri. Eks: Surfer på nettet, skal ha pcen ut i stua, drar ut ledningen, pcen funker fremdeles fint. Men i det jeg kommer tilbake og stikker i strømforsyninga inn igjen fryser maskinen og eneste mulighet for å fortsette er reboot. Den andre sliter med å ta shutdown ved bruk av bare batteri. Prøver jeg å stenge av maskinen når jeg kjører på strømforsyning går det glatt å shutte down. Men dersom pcen går på bare batteriet så kommer den ikke lenger enn Windows Avsluttes. Sånn er det hver gang! Kan det være så enkelt som at batteriene er ødelagt? Eller er det mest sannsynlig annen HW feil? Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Har to bærbare maskiner som tuller i forbindelse med bruk av strømforsyning/batteri. Den ene låser seg i det jeg stikker i strømforsyninga etter å ha kjørt den på batteri. Eks: Surfer på nettet, skal ha pcen ut i stua, drar ut ledningen, pcen funker fremdeles fint. Men i det jeg kommer tilbake og stikker i strømforsyninga inn igjen fryser maskinen og eneste mulighet for å fortsette er reboot. Den andre sliter med å ta shutdown ved bruk av bare batteri. Prøver jeg å stenge av maskinen når jeg kjører på strømforsyning går det glatt å shutte down. Men dersom pcen går på bare batteriet så kommer den ikke lenger enn Windows Avsluttes. Sånn er det hver gang! Kan det være så enkelt som at batteriene er ødelagt? Eller er det mest sannsynlig annen HW feil? 5322442[/snapback] Høres ikke ut som HW feil synes jeg - vil gjette på at det er OS'et som tuller, men har ingen ideer her. Lenke til kommentar
haugl2000 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 hmm. det merkelige er at begge maskinene har helt cleane windows installasjoner og er nylig formaterte... Lenke til kommentar
eekeroth Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 hmm. det merkelige er at begge maskinene har helt cleane windows installasjoner og er nylig formaterte... 5327140[/snapback] Hva slags maskiner er det? Lenke til kommentar
haugl2000 Skrevet 23. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2005 den ene er en solid notebook et eller annet (møkkamaskin fra dag 1) og den andre er en acer tm 4102. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå