Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

KYB dempere - erfaringer?

sphinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

gå heller for monroe gass dempere... mye bedre og bare litt dyrere

men for og svare på spm så er kyb en helt grei demper til vanlig bruk

men er du typen som liker og kjøre på litt så ville jeg gått opp noen prisklasser

til et annet merke feks monroe reflex eller enda bedre bilstein HD... men jeg ville styrt unna feks gule koni dempere de er bare oppskrytt

Lenke til kommentar

Kjører med KYB på Sebring'en min og de er vesentlig bedre enn de originale. Har også KYB på min -77 Mustang og de fungerer utmerket der også.

Sånn appropo: Min far kjører med gule justerbare Konidempere på sin -98 Mustang cab og det er stivt som JULING (!) på hardeste.. Sitter utrolig godt også, men nå er resten av bilen også stivet opp med mye annet rart.

Ellers har jeg også mye god erfaring med Monroe dempere. Knallsaker dette også.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
gå heller for monroe gass dempere... mye bedre og bare litt dyrere

men for og svare på spm så er kyb en helt grei demper til vanlig bruk

men er du typen som liker og kjøre på litt så ville jeg gått opp noen prisklasser

til et annet merke feks monroe reflex eller enda bedre bilstein HD... men jeg ville styrt unna feks gule koni dempere de er bare oppskrytt

5322452[/snapback]

Vel, jeg prøver å kjøre rolig jeg, men det går bare ikke. Det er ett eller annet med hvinet fra turboen, tror jeg :!:

Jeg hadde egentlig planlagt å montere Bilstein B4 (de eneste Bilstein har som passer til bilen), men alt jeg vet om de er at det er gass dempere så jeg aner ikke hvor sportslige de er. Er det kanskje noen andre som vet?

Koni har jeg også vurdert, men de er 600-900 kroner dyrere pr. stk. enn Bilstein B4 så det er nok uaktuelt.

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt glemt å si at jeg helst vil ha noen dempere som er mellom stive.. jeg vil ikke ha noen som er überstive, for da kommer jeg til å bli nervevrak når jeg suser av gårde på de dritdårlige veiene i og rundt Haugesund. Det skal tross alt være en familiebil det her, det er iallefall det argumentet jeg har brukt i diskusjoner med dama :!:

Lenke til kommentar

Kjører med Monroe Reflex gassdempere på bilen min. De var helt suverene helt til jeg senka bilen, da ble den veldig stumpete siden det her ikke er dempere som er beregnet på å brukes på senka biler. Selv skal jeg bytte til Koni bare sommer'n kommer, men det er jo selvfølgelig ikke noe som egner seg på en familiebil hvis man vil kjøre noenlunde komfortabelt.

Det eneste jeg vet om Kyb er at en Mitsubishi Lancer som er senka 35 mm og som har disse demperne ikke har sjangs til å holde følge med en identisk bil med Koni sport dempere. (..)

Hva slags bil skal du ha de her på?

Lenke til kommentar

De skal på en Lancia Thema 2.0 16v Turbo (201 HK)

Brukes som familiebil, men jeg kjører friskt når ungene ikke er med så det hadde vært greit med dempere som holder mål i svingene samtidig som de ikke tar knekken på ryggraden når jeg treffer en hump (og de er det mange av her borte på vestlandet). Har blitt anbefalt både Koni, Bilstein og KYB så nå er jeg voldsomt usikker..

Jeg er redd for at Koni kan bli litt vel stive (både i pris og funksjon) mens Bilstein B4 blir litt for cruiser-aktig og KYB har jeg bare en dårlig følelse for. For ikke å snakke om den stygge oransje fargen de jeg har bak har :!:

Jeg vurderer også å senke bilen noe (ikke mye), så det er også noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...